Du vet att du mött en NT när...
...personen inte använder telefonens lurar som öronproppar på bion.
(Hjälp vad svårt att komma på hur NTer är!)
(Hjälp vad svårt att komma på hur NTer är!)
... du för en diskussion om valfritt ämne du tycker är intressant för att sedan upptäcka att personen låtsats ha mera kunskap om ämnet är han/hon har för att slippa ställa frågor.
... personen säger helt ologiska saker och det visar sig att han eller hon läst in en hel bok mellan raderna (nej, att jag är förälskad i Krakow betyder inte att jag har en pojkvän där).
... personen säger helt ologiska saker och det visar sig att han eller hon läst in en hel bok mellan raderna (nej, att jag är förälskad i Krakow betyder inte att jag har en pojkvän där).
... den sällar sig till kören av lovord och tittar oerhört tjurigt på dig som inte gjorde det.
...personen pratar om vädret utan att vara specialintresserad av meteorologi.
personen är glad och trevlig och pratar på och du inte vet vad du ska säga själv för hen pratar om ingenting aka konverserar.
personen helt saknar verkliga intressen utom att bara hänga med andra och göra ... inget.
- Archpsyche
- Anslöt: 2012-10-07
.... hela ena väggen i vardagsrummet är fullplottrad med en hemmabioanläggning och när du frågar vad de gillar att se på är svaret "Big Brother". Till råga på allt är det inte ens bra kvalitet på anläggningen!
Personens enda intressen är "festa, gymma och va med kompisar typ..."
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Deadly_Nightshade skrev:Personens enda intressen är "festa, gymma och va med kompisar typ..."
Det verkar passa in på flera på forumet oxå.
kullan skrev:Deadly_Nightshade skrev:Personens enda intressen är "festa, gymma och va med kompisar typ..."
Det verkar passa in på flera på forumet oxå.
Gymma är väl ändå inte NT-igt? Är väl en av de mer aspiga träningsformerna, kan ju för det mesta göras i ensamhet, till skillnad från t ex aerobics.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
..när du har ont i huvudet och känner dig bakfull, fast du inte druckit på månader.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Deadly_Nightshade skrev:Personens enda intressen är "festa, gymma och va med kompisar typ..."
Haha precis så!
Du missade inte ens "typ"'!
-
.. h*n kämpar för att motverka den "pinsama tystnaden" som du själv inte ens uppfattar..
.. du känner att du får ont i magen bara av att samtala med personen.
.. h*n ger extremt korta svar på det du säger för att egentligen väntade h*n bara på att du skulle prata klart så h*n kunde säga det H*N ville säga..
.. h*n kan inte skilja på "de och dem"..
...när det är självklart att om någon inte är som dig själv, så mobbar du, fryser ut eller på annat sätt ser personen som slagpåse eller luft.
...när du tycker att prata om gårdagens såpaavsnitt visar på bättre arbetsförmåga än att tyst jobba på.
...när du på allvar tycker att det verkar onödigt att någonsin känna till VARFÖR eller HUR DET FUNGERAR.
...när du faktiskt KAN lära dig köra bil genom instruktioner som "tryck här när jag säger till" eller "när pilen visar 40 km/h, tryck där och lägg växeln" istället för det normala att ta reda på hur bilen fungerar, och varför man växlar, för att sedan slippa varje form av instruktion som bara passar vid ett tillfälle eller för en bil.
...när du tycker att prata om gårdagens såpaavsnitt visar på bättre arbetsförmåga än att tyst jobba på.
...när du på allvar tycker att det verkar onödigt att någonsin känna till VARFÖR eller HUR DET FUNGERAR.
...när du faktiskt KAN lära dig köra bil genom instruktioner som "tryck här när jag säger till" eller "när pilen visar 40 km/h, tryck där och lägg växeln" istället för det normala att ta reda på hur bilen fungerar, och varför man växlar, för att sedan slippa varje form av instruktion som bara passar vid ett tillfälle eller för en bil.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Låter snarare Aspigt för mig.Idiot skrev:.. h*n ger extremt korta svar på det du säger för att egentligen väntade h*n bara på att du skulle prata klart så h*n kunde säga det H*N ville säga..
Jasså, jag svarade på "du vet att du är NT när du" i stället för att läsa rubriken ordentligt. Hoppas ni fattade i alla fall.
- Bror Duktig
- Personen är glad för ingenting.
- Människan försöker krama en.
- Babblar på och försöker tvinga en att vara med på fest.
- "Känner" mer än tänker.
- Människan försöker krama en.
- Babblar på och försöker tvinga en att vara med på fest.
- "Känner" mer än tänker.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Sv: Re: Du vet att du mött en NT när...
Sheyen skrev:...du vill att personen ska gå hem och lämna en ifred.
Lol
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Sheyen skrev:...du vill att personen ska gå hem och lämna en ifred.
Lol
Sheyen skrev:...du vill att personen ska gå hem och lämna en ifred.
Det finns många Aspiesar som jag vill ska lämna mig ifred. Så nä där hänger jag inte med.
DIProgan skrev:Låter snarare Aspigt för mig.Idiot skrev:.. h*n ger extremt korta svar på det du säger för att egentligen väntade h*n bara på att du skulle prata klart så h*n kunde säga det H*N ville säga..
Hmm, ok stryk den, båda arter gör nog så.
kullan skrev:Sheyen skrev:...du vill att personen ska gå hem och lämna en ifred.
Det finns många Aspiesar som jag vill ska lämna mig ifred. Så nä där hänger jag inte med.
Ingen regel utan undantag, eller vad man ska säga. Det kan inte stämma in på alla, men så där är det för mig och vad jag vet ska man väl i första hand berätta om något självupplevt. Det torde vara det mest troliga att man nämner någonting som man själv kan relatera till.
...hen frågar om du är sur/ledsen/nedstämd på grund av att du har sparsam mimik.
När vederbörande säger "kul att se dig" samtidigt som man vet vad personen har gjort för att sänka dig.
Återgå till Att leva som Aspergare