Martin Kellerman hos Skavlan + Robbie Williams

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Chilehead » 2012-11-03 6:45:04

Tittade på Skavlan igår och fick väldigt starka vibbar av AS/autism
om honom och även av den norske författaren. Men tillbaka till Martin,
han flackar med blicken som jag håller låg profil och var väldigt mycket
lik mig i både det han sa och hur han var.

Robbie Williams ska ju ha adhd och min fru tyckte det var... jaa jag vet inte
vad.. när han berättade om sin dotters förlossning och lustgaset för
det var exakt likadant när vår dotter föddes (lustgas är världens bästa fylla,
snabb tillnyktring och ingen baksmälla)
Chilehead

Anslöt: 2008-06-26

Inläggav Chilehead » 2012-11-03 8:35:20

http://www.svtplay.se/video/548875/del-9

för allmän info så har jag både asperger och ADHD
Chilehead

Anslöt: 2008-06-26

Inläggav FiaLotta » 2012-11-03 13:06:16

Min tanke var också att Martin måste ha asperger. Jag älskar hans humor och personlighet. Kände igen mej i allt han sa om sitt liv "lever som en gammal människa... allt jag vill är att skriva och teckna... det bästa med att gå på fest är dagen efter när jag är ensam med en pizza" Snygg är han också. Jag ville bara gå in genom tv-rutan och krypa ned i hans famn och följa honom hem. :-)154

Den norske författaren (glömt namnet) tror jag däremot vill verka "svår" och han önskar säkert han hade någon form av diagnos som många kända stora namn som Virginia Wolf och Karin Boye tex. Hans ord sa en sak men hans kroppsspråk ett annat (ej autistisk). Mej lurar han inte.

Robbie Williams känner jag mej kluven inför. Visst skriker hans beteende ADHD men samtidigt känns han bara som en en person som slukar energi ur allt och alla runt om. En narcisstisk uppmärksamhetstörstande person. Jag blir helt slut av att bara se honom tala. Tänk att leva ihop med en sån person. Hans fru måste vara stark! :-)Happy
FiaLotta

Anslöt: 2012-09-30

Inläggav Frimodig » 2012-11-03 13:25:02

FiaLotta skrev:Min tanke var också att Martin måste ha asperger. Jag älskar hans humor och personlighet. Kände igen mej i allt han sa om sitt liv "lever som en gammal människa... allt jag vill är att skriva och teckna... det bästa med att gå på fest är dagen efter när jag är ensam med en pizza" Snygg är han också. Jag ville bara gå in genom tv-rutan och krypa ned i hans famn och följa honom hem. :-)154

Den norske författaren (glömt namnet) tror jag däremot vill verka "svår" och han önskar säkert han hade någon form av diagnos som många kända stora namn som Virginia Wolf och Karin Boye tex. Hans ord sa en sak men hans kroppsspråk ett annat (ej autistisk). Mej lurar han inte.

Robbie Williams känner jag mej kluven inför. Visst skriker hans beteende ADHD men samtidigt känns han bara som en en person som slukar energi ur allt och alla runt om. En narcisstisk uppmärksamhetstörstande person. Jag blir helt slut av att bara se honom tala. Tänk att leva ihop med en sån person. Hans fru måste vara stark! :-)Happy

Väldigt klokt skrivet.

Knausgård ingår i nån tradition av knepiga författare som berättar om sig själva. Jag skall läsa honom, jag har köpt första boken.

Williams kanske är en populärkulturgrej.

LF
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav biologic » 2012-11-04 16:24:22

Träffade Kellerman på en signering, och han var väldigt tillbakadragen, ingen ögonkontakt med någon och verkade inte tycka om att sitta där. Men det kan nog vara jobbigt med sådana signeringar, även för NTs. :-)063

Karaktären "Rocky" ser jag inte AS i, i varje fall, men är det verkligen självbiografiskt?
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in