Sömnproblem (paralyser och hallucinationer)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav earlydayminer » 2009-10-09 1:12:17

En gång var jag övertygad om att någon hade brutit sig in i lägenheten, att någon tryckte ner mitt ansikte i kudden. Det kändes som att jag spärrade upp ögonen fullt ut och att jag försökte skrika allt vad jag hade. Kunde inte röra något.

Det har inträffat en del. Jag blir ganska skakig när jag vaknar till.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:56:07, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav johan_uppsala » 2009-10-09 1:17:55

jag råkar mycket ofta ut för detta i situationer då jag är trött men absolut inte bör somna, tex på föreläsningar, när jag pluggar, eller vilar men har en tid att passa så jag inte får somna. Då brukar jag känna hur jag liksom sjunker in i drömlandskapet och får med viljekraft försöka kämpa mig tillbaka. Särskillt på föreläsningar kan det ge upphov till en del pinsamma situationer :-/
Senast redigerad av johan_uppsala 2011-05-04 21:56:07, redigerad totalt 1 gång.
johan_uppsala

Anslöt: 2009-10-02

Inläggav Parvlon » 2009-10-09 1:24:55

2 st som jag kan komma ihåg. I den ena så ligger jag helt stilla medan jag ser en skugga i köket. Jag fick på något sätt för mig att det var min kropp som har låst sig, vilket den iofs hade gjort. Skuggan kan ha vart katten, men jag var 100% säker på att det var en människa. Är ej rädd för katter.. Var rätt äckligt.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:56:07, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Alien » 2009-10-09 1:38:36

Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:56:07, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav MissNervvrak » 2009-10-09 2:56:43