Musikunderforum? (Omröstning)
Musikunderform (Omröstning)
Varför inte ett underforum till kunde ju hamna under Intressanta intressen.
Borde inte störa i menyerna.
Eller kan hamna som underavdelning till någon avdelning som har en mindre rigid moderator.
Borde inte störa i menyerna.
Eller kan hamna som underavdelning till någon avdelning som har en mindre rigid moderator.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Zombie skrev:AAA skrev:Mus!k...
Nirvana, Bright Eyes, Trentemoller, Hawkwind, Underworld, Telefon Tel Aviv, Isis, Black Uhuru, Kyuss, Casualties...
Gärna en Bra musik-tråd
Finns redan. Och blir naturligtvis antingen kaotisk eller också en tummelplats för några få, eftersom "bra musik" är olika för var och en.
Jo, jag vet. Och jag vet vilka personers musiksmak jag vanligtvis uppskattar, kategoriserandet i olika stilar ger mig ingenting. Jag vill ha nya upplevelser. Det jag gillar vet jag ju redan att jag gillar. (Vilket inkluderar all musik som drar igång egna filmer i huvudet eller får mig att på annat vis känna välbehag eller gå in i en roll jag trivs i. Ibland vet jag inte alls varför jag tycker om en viss musik eller vissa människor, funkar det med.)
Tar kategoriserandet någonting då? Från dig eller andra som inte vill ha kategoriseringen eller som den inte är viktig för? Är du/ni inte nyfiknare än att man kan klicka på en tråd om en del man inte känner till av ett ämne där man tycker om andra delar för att se om där kan finnas något intressant?
Jag är allt annat än genrefascist. Men för mig skulle en kategorisering (och helst inom ett musikunderforum) göra det lättare att utöva min nyfikenhet. Så det finns sådana också.
Jag är allt annat än genrefascist. Men för mig skulle en kategorisering (och helst inom ett musikunderforum) göra det lättare att utöva min nyfikenhet. Så det finns sådana också.
Re: Musikunderforum?
*bump*
Musiktrådarna blir bara fler och fler. Kan de inte få en egen hörna nu då?
Inger skrev:*bump*
Admin
Vi har fortfarande massor av saker som inte fallit på plats sedan omläggningen till phpbb3 så det är inte aktuellt att ens fundera på. Det mesta av det vi fortfarande jobbar med syns emellertid inte utåt på forumet.
Jag tycker inte vi ska ha musikunderforum. Jag är kanske intresserad av var tionde musiktråd, och idag ser jag dem. I ett separat underforum skulle jag sällan titta, och därmed lätt missa dem.
Bumpningar
Och sammanslagningar. Slå ihop dessa trådar med "Låtar med blabla-teman" till en tråd då. Kan garantera att jag aldrig varit med om lika irriterande enskild avdelning som den p g a dessa trådar.
Alien:
Flyttat från bumpningar-och-sammanslagningar-av-tradar-t29794.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Flyttat från bumpningar-och-sammanslagningar-av-tradar-t29794.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Bumpningar
earlydayminer skrev:Och sammanslagningar. Slå ihop dessa trådar med "Låtar med blabla-teman" till en tråd då. Kan garantera att jag aldrig varit med om lika irriterande enskild avdelning som den p g a dessa trådar.
Dags att ta upp diskussionen för en egen avdelning för musik och/eller youtube-klipp igen?
Bumpningar
Miche skrev:earlydayminer skrev:Och sammanslagningar. Slå ihop dessa trådar med "Låtar med blabla-teman" till en tråd då. Kan garantera att jag aldrig varit med om lika irriterande enskild avdelning som den p g a dessa trådar.
Dags att ta upp diskussionen för en egen avdelning för musik och/eller youtube-klipp igen?
Det vore nog en bra ide. Den som inte vill se youtubeklipp kan ju då hoppa över en sådan avd.
Bumpningar
kullan skrev:Miche skrev:earlydayminer skrev:Och sammanslagningar. Slå ihop dessa trådar med "Låtar med blabla-teman" till en tråd då. Kan garantera att jag aldrig varit med om lika irriterande enskild avdelning som den p g a dessa trådar.
Det vore nog en bra ide. Den som inte vill se youtubeklipp kan ju då hoppa över en sådan avd.
Eller bara strunta i trådar med youtubeklipp, behövs ingen särskild avdelning för dem.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter