Outsiders i kväll
nallen skrev:Alien skrev:Men flirta har man alltid rätt till utan att det behöver bli nåt mer.
Jag tycker det borde vara jämställt med bedrägeri och således straffbart.
I jämlikhetens namn borde det isåfall även vara straffbart att ge sken av att vara genuint intresserad av den andre som person och/eller att vilja ha en längre relation, när man egentligen bara vill ha ett ligg för natten.
Tror det blir svårt att få tillstånd en lagändring där...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
Hur gick det med de där små japanska dosorna som kunde kommunicera med varandra via radio och där man kan programmera in om man är öppen för inviter och vad för slag etc.? Så vitt jag förstår har de funnits i Japan i många år, men det har varit väldigt tyst om dem sedan de var nya.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Det var väl lite drygt två timmar, möjligen tre, på kursstället.
Inte mer?? Jag trodde det var en hel helg, typ.
Sedan var vi alldeles för länge på krogen, tyckte jag.
Men det är väl där det (i bästa fall) kan hända nåt...?
Signalerna gällde väl i och för sig allmänna lokaler över huvud taget, men det känns väl som att det var lite improviserat - jag har ingen speciell studieteknik för att memorera allt som sägs under så lång tid, det var inte fråga om att ha papper och penna för att anteckna, och vi fick inte Mitas bok som studiematerial. Men det har jag nu mailat Titan om att jag tycker de bör kunna fixa.
Ja det är inte för mycket begärt att du får 'kurslitteraturen' gratis för att du ställde upp, så det tycker jag gott du kan insistera på.
Att få ett mail med andemeningen "vill du vara med i tv" ska ju inte sluta med att det är man själv som står för egna utlägg för att kunna få bättre utbyte av ämnet för tv-medverkandet, det verkar bra ologiskt...
Jodå, de är inte intresserade av att skaffa dig en tjej utan av att få så höga tittarsiffror som möjligt till så liten kostnad som möjligt. Hyfsat fräckt men man har ju också ett eget ansvar för vad man ställer upp på och vad man begär i utbyte - och det är förstås en förhandlingsfråga.
Kvasir skrev:Hur gick det med de där små japanska dosorna som kunde kommunicera med varandra via radio och där man kan programmera in om man är öppen för inviter och vad för slag etc.? Så vitt jag förstår har de funnits i Japan i många år, men det har varit väldigt tyst om dem sedan de var nya.
Låter fantastiskt pratiskt! (Med risk för generalisering så har jag fått uppfattningen att japaner är lite halvaspiga och väldigt logiska.)
Något som jag varit utsatt för (för länge sen iofs) är att killar blivit förbannade för att man ö h t är i lokalen om man inte vill dansa, inte ha någon drink och inte är intresserad av att ens prata. Men man kan ju faktiskt vara ute med sina kompisar bara för att man gillar deras sällskap. Eller man kan vara upptagen utan att vara gängad med ring. Eller lesbisk. Då skulle det vara jättepraktiskt att ha nån typ av röd lampa som betyder "ingen idé att du slösar bort tid på att försöka ragga upp mig för jag är ändå inte intresserad".
Det dumma är ju att de som faktiskt är på jakt efter nån inte gärna vill annonsera det sådär öppet, eftersom det är ocoolt, pinsamt och får en att framstå som behövande eller alltför lättflörtad, vilket genast sänker ens åtråvärdhetsgrad. Många (gäller nog både män och kvinnor) blir bara intresserade av dom som är mer eller mindre otillgängliga.
Inger skrev:Något som jag varit utsatt för (för länge sen iofs) är att killar blivit förbannade för att man ö h t är i lokalen om man inte vill dansa, inte ha någon drink och inte är intresserad av att ens prata. Men man kan ju faktiskt vara ute med sina kompisar bara för att man gillar deras sällskap. Eller man kan vara upptagen utan att vara gängad med ring. Eller lesbisk. Då skulle det vara jättepraktiskt att ha nån typ av röd lampa som betyder "ingen idé att du slösar bort tid på att försöka ragga upp mig för jag är ändå inte intresserad".
Jo, men det beror ju på att det ingår i det där förbannade NT-spelet att ni tjejer ska spela ointresserade så att det är omöjligt att veta om du menar allvar eller inte i en sådan situation.
Ja, hur ska man veta om nejet bara är så att säga en fasad för att sålla bort dom som ger upp för lätt, eller om hon verkligen inte är intresserad?
Som sagt, om jag var kille skulle jag bli galen!
Det där med särskilda Aspie-hak tror jag inte alls vore nån dum idé. Då skulle man ha helt andra regler.
Som sagt, om jag var kille skulle jag bli galen!
Det där med särskilda Aspie-hak tror jag inte alls vore nån dum idé. Då skulle man ha helt andra regler.
För att inte tala om hur frustrerande det är att bjuda upp en tjej som svarar att hon vill dansa men måste gå på toa först, och sedan inte kommer tillbaka. Men herregud, är det så farligt att säga ett ärligt nej, eller beror det på att så många andra killar inte accepterar ett nej att tjejerna har tröttnat? Undra på att psykklinikerna är överbelastade.
Flytta inte till Japan då, för där svarar man i princip aldrig ett rakt nej, utan svarar i stil med "javisst gärna, men det skulle bli väldigt svårt".
Inger skrev:nallen skrev:Alien skrev:Men flirta har man alltid rätt till utan att det behöver bli nåt mer.
I jämlikhetens namn borde det isåfall även vara straffbart att ge sken av att vara genuint intresserad av den andre som person och/eller att vilja ha en längre relation, när man egentligen bara vill ha ett ligg för natten.
Ja, det håller jag helt och hållet med om. Att tillåta det ena men inte det andra skulle inte på nåt sätt främja klar och direkt kommunikation.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
Hmm. Nu ere thegame-reklam på facebook.
JÄVLAR vad förvånade några 6000kronorsstunder kommer att bli, nu när det är allmänt känt hur de där metoderna funkar, och man får FETA DISSAR av ALLA som säger "har du läst the game eller?"..
*fnittrar lite skadegladd*
JÄVLAR vad förvånade några 6000kronorsstunder kommer att bli, nu när det är allmänt känt hur de där metoderna funkar, och man får FETA DISSAR av ALLA som säger "har du läst the game eller?"..
*fnittrar lite skadegladd*
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Hehehe.... ja, det var kanske inte det bästa för deras grej att vara med i tv också...
För egen del önskar jag att kanske lite mer om mina tankar kring kärlek, romantik och relationer av intervjufrågorna som ställdes till mig här hemma hade kommit med i programmet. Då kunde kanske faktiskt chansen till intresserade kontaktförsök via Kanal 5 från nyfikna tjejer hade kunnat öka något över noll, om de faktiskt hade hört lite om hurdan den där snubben räknar med att vara som partner när han väl mött en sådan.
För egen del önskar jag att kanske lite mer om mina tankar kring kärlek, romantik och relationer av intervjufrågorna som ställdes till mig här hemma hade kommit med i programmet. Då kunde kanske faktiskt chansen till intresserade kontaktförsök via Kanal 5 från nyfikna tjejer hade kunnat öka något över noll, om de faktiskt hade hört lite om hurdan den där snubben räknar med att vara som partner när han väl mött en sådan.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Alien skrev:Men flirta har man alltid rätt till utan att det behöver bli nåt mer.
Flirt hör till de mänskliga rättigheterna!
På en Aspie-krog skulle det kanske finnas skyltar:
Här gäller bara JA eller NEJ. Svaren "kanske" och "jag vet inte" är förbjudna och medför omedelbar utkastning.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:För egen del önskar jag att kanske lite mer om mina tankar kring kärlek, romantik och relationer av intervjufrågorna som ställdes till mig här hemma hade kommit med i programmet. Då kunde kanske faktiskt chansen till intresserade kontaktförsök via Kanal 5 från nyfikna tjejer hade kunnat öka något över noll, om de faktiskt hade hört lite om hurdan den där snubben räknar med att vara som partner när han väl mött en sådan.
Möjligen var namnet på boken/kursen lite missvisande "Konsten att få knulla". Låter ju snarare som nåt för Gamekillar och leder inte tanken till romantik och kärlek och seriösa relationer.
Hellre "Konsten att hitta den rätta" el "Konsten att förstå hur kvinnor vill ha det" el "Konsten att flirta". För folk med AS, social fobi el bara blyga kanske en kurs "Konsten att hitta nåt att prata om när man raggar".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:57:09, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Pemer skrev:För egen del önskar jag att kanske lite mer om mina tankar kring kärlek, romantik och relationer av intervjufrågorna som ställdes till mig här hemma hade kommit med i programmet. Då kunde kanske faktiskt chansen till intresserade kontaktförsök via Kanal 5 från nyfikna tjejer hade kunnat öka något över noll, om de faktiskt hade hört lite om hurdan den där snubben räknar med att vara som partner när han väl mött en sådan.
Möjligen var namnet på boken/kursen lite missvisande "Konsten att få knulla". Låter ju snarare som nåt för Gamekillar och leder inte tanken till romantik och kärlek och seriösa relationer.
Hellre "Konsten att hitta den rätta" el "Konsten att förstå hur kvinnor vill ha det" el "Konsten att flirta". För folk med AS, social fobi el bara blyga kanske en kurs "Konsten att hitta nåt att prata om när man raggar".
En boktitel ska fånga uppmärksamheten. Med dina förslag hade hon tappat säkert halva läsekretsen.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag har varit inne där på den länken förut, men där är ju bara en text där det står OM programmet. Jag vill ju SE själva programmet, inte en text om programmet...
Senast redigerad av mitzerl 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
mitzerl: Uppe till vänster på den sidan kan du välja webbtv, då kommer du till denna sida
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/k5vid ... 0711/none/
I rutan webbTVsök klickar du på outsiders, välj program 11 säsong 7. Men just nu leder min länk direkt till programmet så det är bara att trycka play.
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/k5vid ... 0711/none/
I rutan webbTVsök klickar du på outsiders, välj program 11 säsong 7. Men just nu leder min länk direkt till programmet så det är bara att trycka play.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Alien skrev:nallen skrev:Alien skrev:Men flirta har man alltid rätt till utan att det behöver bli nåt mer.
Flirt hör till de mänskliga rättigheterna!
På en Aspie-krog skulle det kanske finnas skyltar:
Här gäller bara JA eller NEJ. Svaren "kanske" och "jag vet inte" är förbjudna och medför omedelbar utkastning.
Låter som en väl nischad affärsidé. Ni får väl starta en sådan krog då om ni vill ha den!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Mycket lite är i vart fall annorlunda på den dejtingsajt som är för funktionshindrade, klubbfh.se, rent allmänt. Även där kan man vara med om sådana här avarter som att se någon bland de fem senast inloggade tjejerna och försöka gå in och se hennes sida - och få upp PANG! - du är blockerad. Jaha, vad jag har gjort henne? Jo, jag är med på sajten och hon hann först att se min sida och "gillade inte den" då, så hon måste blockera mig.
Sådant som jag alltid trott var till för att användas mot andra som har betett sig illa mot en - inte för att användas till att själv bete sig illa mot andra. Det är ju ungefär som om man skulle välja att gå fram till någon på stan och säga "öh du, jag vill bara tala om att jag tycker du ger ett osympatiskt intryck och jag vill inte ha kontakt med dig, bara så du vet det... bra, nu vet du det!"
Alla kan ju inte gilla alla, jag vill inte ha kontakt med alla vars sida jag råkar glida in på en gång på någon kontaktsajt. Då räcker det för mig att veta det. Jag kan leva med om tjejen i fråga fortfarande kan besöka min sida och skulle råka göra det, jag har inget behov av att se till att hon i så fall skulle få upp "Tyvärr verkar AnderzP inte gilla dig, han har nämligen blockerat dig" i det läget.
Jag tycker det är människor som ser det som naturligt att lägga en blockering av ungefär den sortens anledning som verkar ha rejäla problem med sociala kontakter och borde gå och prata med någon om det, blockeringen är en sjukligt aggressiv provokation mot den man blockerar om man gör det på den grunden. Och ändå tror jag det är ett solklart NT-beteende.
Puckona inser ju inte provokationen i att lägga blockeringen, de gör det av en nojig osäkerhet, de råkade känna att något av den där personens intressen gjorde honom totalt ointressant, så nu skulle det ju vara FRUKTANSVÄRT om han ser dem som besökare på sin sida och återgäldar besöket. Tänk om han t o m skulle försöka vara allmänt trevlig och försöka säga "Hej!" Det vore ju så jobbigt att stå för att man inte har lust att hälsa tillbaks i det läget.
Nej. bättre att lägga en blockering direkt, då slipper jag ha något med honom att göra. Det är väl inget konstigt i att göra det.
På Vilda Webben brukade jag en period regelbundet surfa runt bland nykomlingarna och hälsa alla tjejer som var nytillkomna medlemmar hjärtligt välkomna, "hoppas du ska trivas här"...
Ibland fick man faktiskt ett lika trevligt svar tillbaka, "här ska det nog bli lätt att trivas med så trevliga människor som hälsar en välkommen", men klart vanligast har alltid varit att man ser nicknamnet i fråga som besökare på ens sida... "Vem är detta som skrev hej och välkommen"... "jaha, okej... då har jag sett vem det var..." Men varför skulle man tacka för en välkomsthälsning? Nej då. Det är väl inget normalt att säga hej tillbaka till någon som säger hej, ens?
Och de allra värsta kufarna det var de gånger tacket för att man hälsade de välkomna visade sig efter en stund... strax efteråt råkar man se samma nick som en av sina fem senaste besökare... man minns inte ens vem det faktiskt var och klickar på namnet för att öppna sida...
Och PANG! "Tyvärr verkar inte jättegulligtjej28istockholm gilla dig, hon har nämligen blockerat dig... 2016-03-12 kan du försöka igen..."
Ja, det finns sannerligen alla sorter där ute, och vem fan är "NORMAL"???
Sådant som jag alltid trott var till för att användas mot andra som har betett sig illa mot en - inte för att användas till att själv bete sig illa mot andra. Det är ju ungefär som om man skulle välja att gå fram till någon på stan och säga "öh du, jag vill bara tala om att jag tycker du ger ett osympatiskt intryck och jag vill inte ha kontakt med dig, bara så du vet det... bra, nu vet du det!"
Alla kan ju inte gilla alla, jag vill inte ha kontakt med alla vars sida jag råkar glida in på en gång på någon kontaktsajt. Då räcker det för mig att veta det. Jag kan leva med om tjejen i fråga fortfarande kan besöka min sida och skulle råka göra det, jag har inget behov av att se till att hon i så fall skulle få upp "Tyvärr verkar AnderzP inte gilla dig, han har nämligen blockerat dig" i det läget.
Jag tycker det är människor som ser det som naturligt att lägga en blockering av ungefär den sortens anledning som verkar ha rejäla problem med sociala kontakter och borde gå och prata med någon om det, blockeringen är en sjukligt aggressiv provokation mot den man blockerar om man gör det på den grunden. Och ändå tror jag det är ett solklart NT-beteende.
Puckona inser ju inte provokationen i att lägga blockeringen, de gör det av en nojig osäkerhet, de råkade känna att något av den där personens intressen gjorde honom totalt ointressant, så nu skulle det ju vara FRUKTANSVÄRT om han ser dem som besökare på sin sida och återgäldar besöket. Tänk om han t o m skulle försöka vara allmänt trevlig och försöka säga "Hej!" Det vore ju så jobbigt att stå för att man inte har lust att hälsa tillbaks i det läget.
Nej. bättre att lägga en blockering direkt, då slipper jag ha något med honom att göra. Det är väl inget konstigt i att göra det.
På Vilda Webben brukade jag en period regelbundet surfa runt bland nykomlingarna och hälsa alla tjejer som var nytillkomna medlemmar hjärtligt välkomna, "hoppas du ska trivas här"...
Ibland fick man faktiskt ett lika trevligt svar tillbaka, "här ska det nog bli lätt att trivas med så trevliga människor som hälsar en välkommen", men klart vanligast har alltid varit att man ser nicknamnet i fråga som besökare på ens sida... "Vem är detta som skrev hej och välkommen"... "jaha, okej... då har jag sett vem det var..." Men varför skulle man tacka för en välkomsthälsning? Nej då. Det är väl inget normalt att säga hej tillbaka till någon som säger hej, ens?
Och de allra värsta kufarna det var de gånger tacket för att man hälsade de välkomna visade sig efter en stund... strax efteråt råkar man se samma nick som en av sina fem senaste besökare... man minns inte ens vem det faktiskt var och klickar på namnet för att öppna sida...
Och PANG! "Tyvärr verkar inte jättegulligtjej28istockholm gilla dig, hon har nämligen blockerat dig... 2016-03-12 kan du försöka igen..."
Ja, det finns sannerligen alla sorter där ute, och vem fan är "NORMAL"???
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
Tack, nu lyckades jag. Kul att se programmet, men svårt att koncentrera mig helt då det var så hoppiga flimriga bilder. Vet inte om det är snabba klipp bara eller om det blev hoppigt för att man kollade på datorn.
Kul att se Pemer med där, men hu vilket trams - hela programmet igenom. Varken nån av dessa "kurshållare" verkade seriösa eller professionella på något sätt. Skulle aldrig i mitt liv vilja ha någon bok av dessa. Och jag skulle ö h t kräva ordentligt med betalt för att delta i någon sån där tramstillställning. Förstår inte att ni inte fick ersättning för det!!
Kul att se Pemer med där, men hu vilket trams - hela programmet igenom. Varken nån av dessa "kurshållare" verkade seriösa eller professionella på något sätt. Skulle aldrig i mitt liv vilja ha någon bok av dessa. Och jag skulle ö h t kräva ordentligt med betalt för att delta i någon sån där tramstillställning. Förstår inte att ni inte fick ersättning för det!!
Senast redigerad av mitzerl 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.