Vintertid (normaltid). Dags att ställa om klockorna.
Vintertid (normaltid). Dags att ställa om klockorna.
Under natten från lördag 27 oktober 2012 till söndag 28 oktober 2012 ska klockan ställas om.
Moderator atoms - modifierade rubriken.
Moderator atoms - modifierade rubriken.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
VINTERTID! Dags att ställa om klockorna!
Men vi har jätteproblem, sen du tog bort din klocka. Det var en av de trygga punkterna i tillvaron!
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Hmm. Funkar klocka på min nuvarande avatar? Ska titta på saken
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Tack för tipset, man kan också använda sig av radiokontrollerade klockor så behöver man inte bry sig om att komma ihåg att ställa om klockan eftersom det sköts automatiskt.
Wine skrev:Tack för tipset, man kan också använda sig av radiokontrollerade klockor så behöver man inte bry sig om att komma ihåg att ställa om klockan eftersom det sköts automatiskt.
Men man vet aldrig, skall dom funka måste dom ju vara aktiva, då blir dom vällan radioaktiva?
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Savanten Svante skrev:Under natten från lördag 27 oktober 2012 till söndag 28 oktober 2012 ska klockan ställas om.
Det där är ju en sanning med modifikation, man bryter inte mot någon lag om man ställer om klockan någon annan tid, sen kan det ju vara så att man inte har en klocka, det kan vara noll eller fler än en, då stämmer inte din utsaga heller.
Jag, Aspigt bokstavtolkande? Nej då...
Jaha mörkrets tid ska härska nu i ett halvår. Bäst att lyda då.
Jag välkomnar de ljusa morgnarna!
Om vi ska vara helt korrekta så justeras lokal svensk tid tillbaka från sommartid till normaltid (en timme) 2012-10-28 kl. 03:00 (02:00 normaltid).
Miche skrev:Det där är ju en sanning med modifikation, man bryter inte mot någon lag om man ställer om klockan någon annan tid, sen kan det ju vara så att man inte har en klocka, det kan vara noll eller fler än en, då stämmer inte din utsaga heller. Jag, Aspigt bokstavtolkande? Nej då...Savanten Svante skrev:Under natten från lördag 27 oktober 2012 till söndag 28 oktober 2012 ska klockan ställas om.
Om vi ska vara helt korrekta så justeras lokal svensk tid tillbaka från sommartid till normaltid (en timme) 2012-10-28 kl. 03:00 (02:00 normaltid).
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Notera, om forumtiden visar fel så kan det bero på att du har sommartid aktiverat i Inställningarna i Kontrollpanelen.
Haha, undrade just varför internet visade en tid och alla klockor en annan. Jag trodde på alla andra då min son inte brukar gå upp sex men för säkerhets skull så kikade jag på klockan.nu och blev chockad. Tack för förklaringen. Hatar vinter/sommartid det enda de gör är att det blir mörkare ännu snabbare å krånglar till det
Savanten Svante skrev:
Hahaha!!!
Jo han måste gå upp precis klockan tre på natten och dra tillbaka klockan!
Stackars sate.....
Savanten Svante skrev:
Vintertid på söndag!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Nej...Savanten Svante skrev:Hmm. Funkar klocka på min nuvarande avatar? Ska titta på saken
Datorn och telefonen brukar uppdatera vintertid automatiskt.
Re: VINTERTID! Dags att ställa om klockorna!
Forumklockan måste man däremot ställa om själv. Finns minst en tråd om det i avdelningen för Regler, nyheter och synpunkter.
Titti skrev:Forumklockan måste man däremot ställa om själv. Finns minst en tråd om det i avdelningen för Regler, nyheter och synpunkter
Är ju bara att avaktivera sommartid.
Re: Sv: VINTERTID! Dags att ställa om klockorna!
Zima33 skrev:Titti skrev:Forumklockan måste man däremot ställa om själv. Finns minst en tråd om det i avdelningen för Regler, nyheter och synpunkter
Är ju bara att avaktivera sommartid.
Japp!
Men varje år är det flera som missar detta...
Varför görs det inte automatiskt?Zima33 skrev:Är ju bara att avaktivera sommartid.
Kanske för att alla forumister inte har samma tid som oss...nescio skrev:Varför görs det inte automatiskt?Zima33 skrev:Är ju bara att avaktivera sommartid.