Kontaktas mina föräldrar utan min vetskap vid utredning?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Cornelia1 » 2012-10-26 9:09:00

Bjäbbmonstret skrev:Ska den mannen ansvara för din utredning? Ursäkta mig, nu oroar jag dig nog men han verkar ju inte ha någon vidare social kompetens och framför allt inte tillräcklig respekt för dig! Vad hoppas du att den ska leda till?

När jag träffade honom första gången så var det för att företagshälsovården skickat remiss ang. utredning. de gjorde ngr tester. Och tyckte att jag var i behov av det. Då hade min andra psykitriker slutat å jag blev tilldelad denne man. :(

Antar att det är ett annat neuro-team (?) som utreder? Han är överläkare på psykiatrin.
Företagshälsovården och jag hoppas att det skall leda till att jag får svar på om dels jag har adhd, add och tydligen nu asperger var deras frågeställning. Och att jag på så sätt kan förstå och få svar på varför jag mått och mår och fungerar som jag gör. samt anpassa arb. plats och slippa sjukskrivningar samt pilla i mig verkningslösa piller. har gått igenom de flesta och inget har hjälp, förutom Voxra som gör mig lite mera "fokuserad" men denne läkare hade ju redan innan han träffat mig bestämmt sig för att jag har asperger och inget annat.

Hans exakta ord var: Du är inte sjuk! Du är störd!
Känns som de vill bli av med mig på psykiatrin?
Erathe skrev:Vården har en ovana att skicka hem brev trots att man uttryckligen förbjudit dom att kommunicera med post.

ska ringa dem å säga åt dem att de ej får skicka ngt, även att jag ej bor hemma, men nära min släkt.
plåtmonster skrev:Fråga vilket beteende som gör att han tycker att du spelar upp falska fasader utåt gentemot andra?
Vad är det han saknar som går honom att dra slutsatsen att du är en tom påse utan innehåll?
Vad är det som gör att du verkar identitetsosäker?
Och vad menar han är din autistiska problematik?

Jag vet inte fattade inte alls, han ritade en stor tom cirkel på ett papper och sa: -Det här är DU! Tom! Sen ritade han andra små ifyllda prickar utanför, å sa: - Det här är alla andra människor. Som du spelar och har spelat falska fasader för i hela ditt liv. Sen med påsen det var att jag minsann hade blivit helt och hållet beskriven av Hasse Alfredsson, Men Hasse sa: - Livet är som en tom innehållslös påse innan du fyller den med ngt. (inte exakt men typ tror jag) Men Dr. sa till mig :- Han har beskrivit dig och ditt liv! DU är en tom och innehållslös påse, som "vi" (Vården?, omvärlden?) Måste fylla med ngt.
fy vilken elak gubbe. å snuskig är han med. Har planerat att anmäla honom, men ej vågat. Han frågade på telefon en gång om jag hade videotelefoni, då jag sa att jag var på väg in i duschen när han ringde. Och om han fick se mig. EEWWWW...hatar gubben.

ja jag ska fråga om identitetsosäkerhet och autisktiska problematiken, vet ju inte ens vad de betyder.

oj vart lite långt... sorry...
Cornelia1

Anslöt: 2012-10-21

Inläggav madicken » 2012-10-26 9:46:34

Cornelia1 skrev:Hans exakta ord var: Du är inte sjuk! Du är störd!
Känns som de vill bli av med mig på psykiatrin?
Cornelia1 skrev:Jag vet inte fattade inte alls, han ritade en stor tom cirkel på ett papper och sa: -Det här är DU! Tom! Sen ritade han andra små ifyllda prickar utanför, å sa: - Det här är alla andra människor. Som du spelar och har spelat falska fasader för i hela ditt liv. Sen med påsen det var att jag minsann hade blivit helt och hållet beskriven av Hasse Alfredsson, Men Hasse sa: - Livet är som en tom innehållslös påse innan du fyller den med ngt. (inte exakt men typ tror jag) Men Dr. sa till mig :- Han har beskrivit dig och ditt liv! DU är en tom och innehållslös påse, som "vi" (Vården?, omvärlden?) Måste fylla med ngt.
fy vilken elak gubbe. å snuskig är han med. Har planerat att anmäla honom, men ej vågat. Han frågade på telefon en gång om jag hade videotelefoni, då jag sa att jag var på väg in i duschen när han ringde. Och om han fick se mig. EEWWWW...hatar gubben.

Men herregud cornelia!! Så här får det absolut inte vara. Usch fy jag vet inte ens vad jag ska säga om det, det låter bara så himla hemskt. Man kan inte säga åt en patient att den är störd och en tom cirkel/påse utan innehåll och man kan absolut inte göra sexuella anspelningar! Kan inte säga åt dig vad du ska göra men jag hoppas du får ihop modet att anmäla. Kan du försöka ta stöd av någon? Kompis/bekant, släkt har jag förstått är uteslutet.
madicken

Anslöt: 2012-10-02

Inläggav Miche » 2012-10-26 11:21:18

Samla så många bevis som möjligt och anmäl (läs här om hur du kan anmäla honom), sådana personer måste få sig en åthutning, de har inte rätt att hålla på så där!

Försök även att byta behandlare (när du anmält kan du hänvisa till anmälan)!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Cornelia1 » 2012-10-26 13:01:41

Ja jag har rådfrågat lite folk, psykolog m.m om att anmäla. Usch hemskt bara när de har sån makt position. Å så intalar man sig nästan att man kanske överdriver. Men det är ju för att man är så osäker och har inget självförtroende. :-) jo bevis måste man väl ha. Tänkte spela in telefon samtal men hitta ingen app ti iPhone för det? Usch me han är riktigt otrevlig. Och man vill inte tänka på om det kommer in nån liten försvarslös tjej till han, som inte kan försvara sig alls. Han frågar även hur långa klänningar jag har och modeller m.m och om jag tillfredsställer min sambo "ordentligt". Vet måste ta tag i det, men orka när allt är kaos. :-/ men jag ska. Frågade om det fanns en annan läkare, då blev nästan ssk förnärmad och sa: - dr . E som är så bra! Han hoppas vi få behålla länge. Det finns faktiskt inte så många så man själv får välja. Men man kanske kan säga att man har svårt för män eller ngt?
Cornelia1

Anslöt: 2012-10-21

Inläggav plåtmonster » 2012-10-26 14:32:25

Cornelia1 skrev:Han frågar även hur långa klänningar jag har och modeller m.m och om jag tillfredsställer min sambo "ordentligt".

Kvinnor behöver inte vara bättre. Men han verkar ju vara bottennappet. Om du samlar bevis i form av inspelningar (var diskret!) och anteckningar samt anmäler när du har nog så kanske du slipper honom.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Miche » 2012-10-26 15:07:08

Du kan fråga efter specifika appar i den här tråden (någon kanske redan skrivit svar).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Alyona » 2012-12-20 11:56:35

Om du är myndig har de inte tillåtelse att kontakta dem.Du kan uppge någon annan som har känt dig då du var yngre och tillåta att de intervjuar dem.Jag tog inte någon av mina föräldrar utan en fd lärare som blev en väldigt bra vän med tiden.Du ska kunna byta psykolog/utredare osv utan problem.Bytte kurator en gång för att det inte funkade med just den.
Alyona

Anslöt: 2010-08-23

Återgå till Aspergare och vården

Logga in