Aspie, eller för "normal" (tjej) med problem på arbetet
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Aspie, eller för "normal" (tjej)
Det här låter väldigt likt mig. Kvinna, ser "normal" ut, uppfattas oftast som trevlig (fast lite udda), har empati etc etc.
Jag är också ingenjör och har haft ungefär samma typ av problem på jobbet, alltså att jag verkligen inte har förstått vad det är meningen att jag ska göra. Jag har dock varit duktigare på att verka upptagen och aktiv och så gott det går försökt att få saker att göra, så jag har aldrig blivit öppet kritiserad för att ha brutit mot några regler, däremot har jag fått kritik för att jag varit långsam och inte avslutat saker osv. (i regel för att jag inte förstått vad jag skulle göra, ens tillräckligt bra för att kunna fråga).
Jag fick (på egen begäran) en utredning för ett par år sedan. Jag misstänkte att jag kanske hade ADHD men utredningen visade att även om jag hade drag av ADHD så är min huvuddiagnos Asperger.
Mitt råd är att försöka få till stånd en utredning för att få hjälp med att identifiera dina svaga sidor. När vare sig man själv eller omgivningen vet vad som orsakar ens problem är det svårt att hitta konstruktiva lösningar. Lycka till!
Jag är också ingenjör och har haft ungefär samma typ av problem på jobbet, alltså att jag verkligen inte har förstått vad det är meningen att jag ska göra. Jag har dock varit duktigare på att verka upptagen och aktiv och så gott det går försökt att få saker att göra, så jag har aldrig blivit öppet kritiserad för att ha brutit mot några regler, däremot har jag fått kritik för att jag varit långsam och inte avslutat saker osv. (i regel för att jag inte förstått vad jag skulle göra, ens tillräckligt bra för att kunna fråga).
Jag fick (på egen begäran) en utredning för ett par år sedan. Jag misstänkte att jag kanske hade ADHD men utredningen visade att även om jag hade drag av ADHD så är min huvuddiagnos Asperger.