Krigsspel i Mälardalen
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Krigsspel i Mälardalen
Jag är intresserad av krig, krigshistoria och spel om krigsstrategi, ffa brädspel. Finns det fler med ett sådant intresse i Mälardalsområdet så skulle vi kunna träffas och spela. Jag har ett litet palats som rymmer ganska många, och där större spel kan stå uppställda. Dessutom kan jag vig behov härbärgera övernattande.
Co-Admin: flyttade tråden från Intressanta intressen.
Co-Admin: flyttade tråden från Intressanta intressen.
- Archpsyche
- Anslöt: 2012-10-07
Krigsspel i Mälardalen
Är absolut intresserad!
Kan inte så mkt dock men det går ju att lära sej.
Var i Mälardalen bor du?
Var i Mälardalen bor du?
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Krigsspel i Mälardalen
Kostymhippie skrev:Är absolut intresserad!
Var i Mälardalen bor du?
Västerås, så det är ju nära.
- Archpsyche
Krigsspel i Mälardalen
Jag tycker att det låter intressant, jag har aldrig hållit på med krigsspel men någon gång ska väl vara den första!
Krigsspel i Mälardalen
Mitt intresse är baserat på vad som faktiskt göras då formulering är rätt så vag och lämnar mycket till fantasin^^
Krigsspel i Mälardalen
Krake skrev:Möjligen intresserad. Varför är inte denna tråd i träffar?
För att jag saknar rutin på forumet. Men flytta den dit om det är lämpligare.
- Archpsyche
Krigsspel i Mälardalen
Blue86 skrev:Mitt intresse är baserat på vad som faktiskt göras då formulering är rätt så vag och lämnar mycket till fantasin^^
Det är vagt eftersom mitt intresse för spel är brett. Jag tar det jag får, så att säga. Till de spel som jag syftar hör dels mindre spel som man klarar av på en kväll, sådana som tar en helg och sådana som kräver flera träffar. De allra flesta handlar om andra världskriget om det rör sig om brädspel. Jag kan även tänka mig figurspel och jag har groteska mängder Vampire Counts så jag kan sätta upp slag av valfri storlek i WHFB. Finns även andra arméer här hemma och gott om terräng om det finns hugade figurspelare. Till andra brädspel på krigstema finns det mesta och jag kan även tänka mig resursoptimeringsspel. Pengar är inte det som begränsar, så jag köper på mig det mesta i spelväg. Jag har förutom figurspel och brädspel även blockspel typ Command & Colors Ancients med alla 6 boxarna.
Så, jag var vag för att jag är öppen för det mesta. Spela spel är lite av ett specialintresse.
- Archpsyche
Krigsspel i Mälardalen
Archpsyche skrev:Krake skrev:Möjligen intresserad. Varför är inte denna tråd i träffar?
För att jag saknar rutin på forumet. Men flytta den dit om det är lämpligare.
Den är flyttad!
Det låter rätt kul när du beskriver, mitt intresse har därmed ökat en aning!
Krigsspel i Mälardalen
Archpsyche skrev:...
Så, jag var vag för att jag är öppen för det mesta. Spela spel är lite av ett specialintresse.
Så trevligt ty skapa spel är lite av ett specialintresse som jag har. Nu gillar jag förstås att spela spel också samt att sätta ihop ratingsystem (snart kan jag inte syssla med det längre eftersom jag är i slutfaserna av processen att utveckla ett optimalt sådant såvida jag inte har tänkt fullständigt fel) och pyssla med kombinatorisk spelteori. Spel är kul tycker jag helt enkelt.
Det som talar emot är att jag inte gillar att resa så i den händelse det blir av och någon skulle ha möjlighet att ta med mig i sin bil (hypotetiskt sett) så stiger chanserna för mitt deltagande betydligt.