Music Creator LE 5

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Music Creator LE 5

Inläggav Chrilleb » 2012-10-11 20:34:32

Hej, jag har ett stort problem i detta ljudredigerings-program. När jag spelat in ett ljudspår och lagt till en liten film-snutt så kan jag inte spara/konvertera hela "projektet" ( ljud+film) till Youtube , som Youtube önskar, eller även Facebook, som båda verkar kräva att det är ett filmklipp med. Det jag kan göra är att spara det i filformat: Normal-Template-Cakewalk Bundle-Midiformat 0/1- RIFF Midi Format 0/1...samt Exportera Audio lr Tracktemplate, har forskat i det här men kommer inte vidare.

Nån som kan detta och kan hjälpa mig?

Tacksam för svar. :)

Co-Admin: flyttade tråden från Intressanta intressen.

Mvh
Christer
Chrilleb

Anslöt: 2008-11-14

Music Creator LE 5

Inläggav barracuber » 2012-10-11 21:17:21

Hej!

Känner inte till ditt program. Det vanligaste är kanske att köra Windows Movie Maker (Windows) respektive iMovie (Mac). Jag antar här att du vill ladda upp slutresultatet till youtube?

Dessutom lär youtube-sajten (youtube.com) numera ha sin egen filmeditor. Den har jag dock själv aldrig testat eller hört några erfarenheter från.

Om jag hade exv en mp3-fil som jag ville lägga ut på youtube så hade jag kört något av de programmen jag specade ovan, beroende på OS.. Dvs youtube tar ju inte emot enbart ljudklipp (mp3) utan vill ju ah någon form av visuell form/bildspel som komplement. Jag hade tagit ljudklippet och lagt på bilder/bildspel i olika former och slutligen skapat en mpg, avi eller vad andra format det nu finns. Sedan hade jag gått till youtube.com och försökt ladda upp slutfilen.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Music Creator LE 5

Inläggav Chrilleb » 2012-10-11 21:49:29

@Barracuber, ja nåt sånt hade jag tänkt mig. Ja, vill ladda upp slutprodukter i Youtube ( och eller Facebook ) , gärna båda.

Faktum är, har testat i Moviemaker , och kunde på nåt sätt spara en video som Jpeg, men inget mer. Ja just d, Youtube har sin egen filmeditor, det tror jag att jag sett.

Det jag har nu , är en Avi-video till mitt ljudspår, som jag ej kan spara i avsett format alltså. När jag öppnar Youtube och trycker "Välj filer på datorn" kommer "Alla filer" upp som förhandsval.

Får se om jag forskar i detta, lr hittar nån konverterare.

Mvh
Christer
Chrilleb

Music Creator LE 5

Inläggav barracuber » 2012-10-11 21:59:59

Chrilleb skrev:@Barracuber, ja nåt sånt hade jag tänkt mig. Ja, vill ladda upp slutprodukter i Youtube ( och eller Facebook ) , gärna båda.

Faktum är, har testat i Moviemaker , och kunde på nåt sätt spara en video som Jpeg, men inget mer. Ja just d, Youtube har sin egen filmeditor, det tror jag att jag sett.

Det jag har nu , är en Avi-video till mitt ljudspår, som jag ej kan spara i avsett format alltså. När jag öppnar Youtube och trycker "Välj filer på datorn" kommer "Alla filer" upp som förhandsval.

Mvh
Christer

"Alla filer" innebär att den stödjer det du försöker med dvs avi i det fallet. Kolla här:
Format som stöds på YouTube

jpeg är ett bildformat, inget filmformat.

Facebook behöver du inte tänka på något eget format för. Det vanligaste är att man länkar från youtube i Facebook.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Music Creator LE 5

Inläggav Krillo » 2012-10-11 22:09:50

Kollade lite på Cakewalks sida och Music Creator LE 5 verkar inte kunna exportera video. Jag har använt NCH VideoPad för att skapa videofilen. Tror också Windows Moviemaker är rätt OK faktiskt.
Krillo

Anslöt: 2011-02-12

Music Creator LE 5

Inläggav Chrilleb » 2012-10-12 8:31:43

Ok, tack. Nu gäller det att hitta nån som hanterar att jag kan spara både ljud och video i ett i nåt program.

Mvh
C
Chrilleb

Music Creator LE 5

Inläggav Chrilleb » 2012-10-12 8:35:08

@barracuber. Tack för infon om vilka format som stödjs i Youtube.
Chrilleb

Återgå till IT-forum

Logga in