Nytt tangentbord?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nytt tangentbord?

Inläggav Jagers » 2012-06-11 3:46:50

Kolla på Razers Mekaniska tangentbord, eller Steelseries som nån skrev.

Razerzone.com
Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Inläggav marxisten » 2012-06-11 13:58:42

Miche skrev:
marxisten skrev:Och av vilken anledning skulle du inte boota med det anslutet?

Har du öht. läst Tittis fråga högst upp på sidan?
Titti skrev:som jag behöver för att kunna styra switchen och växla mellan mina datorer

Var trött så jag glömde ämnet lite. :oops:
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Inläggav marxisten » 2012-06-11 14:03:51

Jagers skrev:Kolla på Razers Mekaniska tangentbord, eller Steelseries som nån skrev.

Razerzone.com

Ja, Razers är bra, men personligen föredrar jag Steelseries tangentbord och rekommenderar det till Titti av några anledningar.

1) Det är inte en massa extra knappar på det, vilket Titti inte behöver eftersom hon ej spelar. 6G/V2 är är ett avstrippat 7G tangentbord, det är endast de tangenter som är på ett vanligt tangentbord. Enda skillnaden är att F1-F6 har även multimediafunktion som startar när man trycker ner Windowsknappen på vänstersida, som på detta har en Steelseries funktion istället.

2) Jag tycker Steelseries tangentbord känns mindre plastiga på något sätt, min personliga känsla dock.

3) På alla ställen jag kollat är Steelseries tangentbord billigare än Razers, trots de båda har likvärdig kvalité (på Steelseries är det två års garanti, vet ej om Razers).

4) Jag vet med säkerhet 6G/V2 har USB i änden och man använder adapter om man vill ha det till PS/2, inte tvärtom, adapter för att få USB istället för PS/2. Detta leder till att det med datorn igång bör gå att bara sätta i USB kontakten och det sätter igång direkt. Detta efterlyste Titti.

Därför rekommenderar jag Steelseries av dessa två. Men Titti bör även känna på Razers eftersom smaken är olika.
marxisten

Inläggav matgar » 2012-06-15 8:32:08

Hmm, jag tror jag har ett sånt där IBM tangentbord hemma. Det lär visserligen vara rätt dammigt men annars i bra form.
Jag kollar när jag kommer hem.
matgar

Anslöt: 2011-07-15

Nytt tangentbord?

Inläggav Moggy » 2012-10-09 23:47:45

Bild

Blivit sugen på Logitechs nya mekaniska keybord. De mekaniska switcharna är av typen som inte låter med som har taktil feedback. Bakgrundsbelysta tangenter skulle jag uppskatta, i stnnerhet när man kan ställa nivån.

Dessutom en snyggt tangentborg. Inte alltför utspejsat som en del speltangentbort lätt blir.

Inte trådlöst då vilket blir lite av ett nedköp jämfört med mitt gamla. Men det får man ta för att få bakgrundsbelyst.

Lite väl dyrt dock....
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Nytt tangentbord?

Inläggav marxisten » 2012-10-13 1:01:47

Moggy skrev:Inte trådlöst då vilket blir lite av ett nedköp jämfört med mitt gamla. Men det får man ta för att få bakgrundsbelyst.

Att det inte är trådlöst är det inte det minsta konstiga, hade blivit förvånad om det fanns mekaniska tangentbord som var trådlösa faktiskt. Anledningen till det är att mekaniska tangentbord främst är gjorda för gaming, och gamers undviker trådlöst så gott det går. Det vore helt meningslöst för tillverkarna att göra mekaniska tangentbord trådlöst då inte den kategori som makniska tangentbord syftar till använder det.

Trådlöst leder enbart till längre repsonstid, risk för batterislut, kort sagt: mer strul. Och strul är det sista spelare vill ha. Ifall du är ute efter mekaniska switchar får du hålla dig med sladd. :)
marxisten

Återgå till IT-forum

Logga in