Aspie, eller för "normal" (tjej) med problem på arbetet

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Aspie, eller för "normal" (tjej) med problem på arbetet

Inläggav maringa » 2012-10-05 13:46:06

Jag är en 27årig, snygg och välutbildad tjej (nej det här är inte en kontaktannons :wink: ) som har grava problem på arbetet (och de flesta andra arbeten).

Jag hade nyligen ett 2h långt samtal med mina chefer och hela HR-avdelningen för att de undrade vafan jag sysslar med. Min chef beskrev mig ordagrant som “exceptionellt avvikande”, följer inga normala mönster och gör inte det som förväntas av mig.

Jobbar som ingenjör sedan 3 månader tillbaka, har inte fått någon introduktion och inte fått veta mina arbetsuppgifter. Varit grymt understimulerad och mest lollat på internet, facebook:at osv. Frågat då och då “finns det nått jag kan göra?” “Är det nått nytt som kommit upp?” men fått till svar “nej inte ännu”. Jobbkritiken från mina chefer kan sammanfattas som: "kan inte hantera flexsystemet, kommer inte i tid, är inte på min plats, är otillgänglig, gör inte mina uppgifter, interagerar inte med de andra, ställer inga frågor, har för många sjukskrivningar, har hög privat webnärvaro" (egentligen lite off topic).

Får highscore på aspergertest online http://rdos.net/eng/Aspie-quiz.php “you are most likely an aspie” men tycker inte jag uppfyller DSM-IV kriterierna http://www.autreat.com/dsm4-aspergers.html. I övrigt misstänkt asperger sedan... 2005 kanske, men alltid tänkt “äh nä... jag är nog för normal ändå”, kolla här tex:

Tal: Flytande och bra, pratar inte konstigt men ibland extremt högtravande. Kan imitera alla dialekter och accenter utan problem, språkbegåvad.
Kroppsspråk: Använder miner och gester, stirrar inte
Socialt: Alltid haft svårt att träffa och behålla vänner men medicinerar med SSRI nu och då går de bättre! VILL verkligen dela mina upplevelser känslor och tankar med andra människor!!! Har alltid pojkvän, är nu sambo.