Filosofigrupp för tjejer i Göteborg
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej.
Sedan en tid har jag blivit allt mer intresserad av filosofi, och haft flertalet diskussioner och läst en del i ämnet. Någonting jag dock märkt av är frånvaron av tjejer/kvinnor, vilket jag tycker är rätt tråkigt. Jag har därför börjat fundera på om man skulle starta en hobbygrupp i filosofi för just "det andra könet" Finns det några intressenter? Fördelaktigt är det om man bor i Göteborgsområdet!
Sedan en tid har jag blivit allt mer intresserad av filosofi, och haft flertalet diskussioner och läst en del i ämnet. Någonting jag dock märkt av är frånvaron av tjejer/kvinnor, vilket jag tycker är rätt tråkigt. Jag har därför börjat fundera på om man skulle starta en hobbygrupp i filosofi för just "det andra könet" Finns det några intressenter? Fördelaktigt är det om man bor i Göteborgsområdet!
- MolkomAnnor
- Anslöt: 2010-12-08
Tips: Filosofiska Föreningen vid Göteborgs Universitet. "Alla är välkomna att bli medlemmar, även personer som inte är knutna till universitetet".
nallen skrev:Tips: Filosofiska Föreningen vid Göteborgs Universitet. "Alla är välkomna att bli medlemmar, även personer som inte är knutna till universitetet".
Tack. Vet du hur könsfördelningen i stort sett ser ut på de högre studienivåerna?
- MolkomAnnor
- Anslöt: 2010-12-08
Inte annat är på logikkurserna för 6-7 år sen, när jag läste B-kursen var vi 7 killar/män och två tjejer när vi började, jag är osäker på hur många som faktiskt fullföljde.
MolkomAnnor skrev:Vet du hur könsfördelningen i stort sett ser ut på de högre studienivåerna?
Läste teoretisk filosofi i Gbg i början på 90-talet. Vi var nog ungefär 1/3 tjejer har jag för mig. Ungefär samma fördelning i både A och B kursen om jag minns rätt, men kan säkert variera lite från år till år.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Återgå till Att leva som Aspergare