Vill varna för Microsofts egna antivirusprogram.
117 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Eländet verkar vara en .WIM-fil, som förstås var dold för datoranalfabeten Xzirie. Tankar nu hem något jox från microsoft som kan förvandla den till en anständig .iso.
Är i alla fall glad att den här tråden tipsat mig om att jag kan få ut något av den partitionen och slipper tråla i piratbukten efter något jag faktiskt har licens för.
Garva åt mig om ni vill, jag skaffade min första PC 2004 så jag lär mig fortfarande.
Är i alla fall glad att den här tråden tipsat mig om att jag kan få ut något av den partitionen och slipper tråla i piratbukten efter något jag faktiskt har licens för.
Garva åt mig om ni vill, jag skaffade min första PC 2004 så jag lär mig fortfarande.
kullan skrev:nallen skrev:Viruset i fråga (som jag fortfarande inte minns vad det heter) gör burken allmänt oanvändbar, men förstör inte så mycket egentligen. Det finns instruktioner för hur man tar bort det, men det enklaste är väl nästan alltid att kopiera ut det man ska ha, scanna det på en annan burk och sen rensa och installera om patienten.
Ett fall för verkstan alltså. Det är dom som får göra detta. Då vet dom vad dom gjort. själv törs jag som sagt inte göra nåt.
Låter jätteklokt!
Det som ställer till det för mig är att den firman jag köpte min dator hos ingår inte i en kedja som är rikstäckande. Som jag tolkat det så gäller garantin endast via återförsäljaren. Dom måste alltså godkänna att jag lämnar in den via en annan firma. Sedan har jag ingen bil och jag känner ingen med bil som kan köra den. Den närmaste HP - Verkstan ligger i Linköping och jag bor som bekant i Norrköping. Jag ställer mig ytterst tveksam till att folk från den firman kör ända hit för att hämta den och sedan kör tillbaka den igen. Det skulle nog inte jag ställa upp på om jag hade firman.
kullan skrev:Det som ställer till det för mig är att den firman jag köpte min dator hos ingår inte i en kedja som är rikstäckande. Som jag tolkat det så gäller garantin endast via återförsäljaren. Dom måste alltså godkänna att jag lämnar in den via en annan firma. Sedan har jag ingen bil och jag känner ingen med bil som kan köra den. Den närmaste HP - Verkstan ligger i Linköping och jag bor som bekant i Norrköping. Jag ställer mig ytterst tveksam till att folk från den firman kör ända hit för att hämta den och sedan kör tillbaka den igen. Det skulle nog inte jag ställa upp på om jag hade firman.
Östgötapendeln? Lite får man väl anstränga sig. (Inget illa menat)
Zirre skrev:kullan skrev:Det som ställer till det för mig är att den firman jag köpte min dator hos ingår inte i en kedja som är rikstäckande. Som jag tolkat det så gäller garantin endast via återförsäljaren. Dom måste alltså godkänna att jag lämnar in den via en annan firma. Sedan har jag ingen bil och jag känner ingen med bil som kan köra den. Den närmaste HP - Verkstan ligger i Linköping och jag bor som bekant i Norrköping. Jag ställer mig ytterst tveksam till att folk från den firman kör ända hit för att hämta den och sedan kör tillbaka den igen. Det skulle nog inte jag ställa upp på om jag hade firman.
Ja vill du bära min stationära dator så gärna för mig. Det gör inte jag. Dessutom vet jag inte vart i Linköping denna firma ligger. Jag har bestämt mig för att vänta till jag kommit upp till Dalarna. Det kan nog vara enklare däruppe.
kullan skrev:Zirre skrev:kullan skrev:Det som ställer till det för mig är att den firman jag köpte min dator hos ingår inte i en kedja som är rikstäckande. Som jag tolkat det så gäller garantin endast via återförsäljaren. Dom måste alltså godkänna att jag lämnar in den via en annan firma. Sedan har jag ingen bil och jag känner ingen med bil som kan köra den. Den närmaste HP - Verkstan ligger i Linköping och jag bor som bekant i Norrköping. Jag ställer mig ytterst tveksam till att folk från den firman kör ända hit för att hämta den och sedan kör tillbaka den igen. Det skulle nog inte jag ställa upp på om jag hade firman.
Ja vill du bära min stationära dator så gärna för mig. Det gör inte jag. Dessutom vet jag inte vart i Linköping denna firma ligger. Jag har bestämt mig för att vänta till jag kommit upp till Dalarna. Det kan nog vara enklare däruppe.
Så svårt kan det inte vara men alla är vi olika.
Zirre skrev:Så svårt kan det inte vara men alla är vi olika.
Vet du vad en stationär dator väger? Det är inte som att ta en Laptop under armen.
kullan skrev:Zirre skrev:Så svårt kan det inte vara men alla är vi olika.
Vet du vad en stationär dator väger? Det är inte som att ta en Laptop under armen.
Jag har burit tyngre saker än så på tunnelbanan i Stockholm, i går kväll när jag kom hem med tung packning (tyngre än datorn) så gick inte bussen så jag fick gå sista 2,5 km.
Jag har även sett folk på tunnelbanan med stationära datorer i famnen och det finns alldeles utmärkta transportvagnar att köpa, bl.a. en på Clas Ohlson för 199:-
Om du väntar tills du kommer tillbaka till Dalarna är det inte säkert att du har garanti kvar.
Miche skrev:Om du väntar tills du kommer tillbaka till Dalarna är det inte säkert att du har garanti kvar.
Jag flyttar till våren och garantin gäller till februari 2014. Den borde gälla under nästa vår alltså. Och skulle garantin har gått ut så får väl pojkvännen öppna burken och hjälpa mig då. Och nä jag vägra ta den på bussen och på tåget. Jag orkar inte ta den i alla fall.
kullan skrev:Zirre skrev:Så svårt kan det inte vara men alla är vi olika.
Japp jag vet hur mycket en stationär väger, har en egen sörru
Är det ett alternativ att skicka datorn med posten?
kullan skrev:Miche skrev:Om du väntar tills du kommer tillbaka till Dalarna är det inte säkert att du har garanti kvar.
Jag flyttar till våren och garantin gäller till februari 2014. Den borde gälla under nästa vår alltså. Och skulle garantin har gått ut så får väl pojkvännen öppna burken och hjälpa mig då. Och nä jag vägra ta den på bussen och på tåget. Jag orkar inte ta den i alla fall.
En dramaten?
Annars borde du ringa säljaren och berätta om problemet så kanske de kan fixa transporten. Eller hade du redan gjort det?
Man kan skicka med UPS, de kommer och hämtar. Kostar i detta fallet enl. min uträkning 483:-
Iridia skrev:Test av antivirusprogram i PC För Alla:
http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.4 ... 103009.jpg
Hur kan vissa ha 2GB RAM som systemkrav!?
Iridia skrev:Annars borde du ringa säljaren och berätta om problemet så kanske de kan fixa transporten. Eller hade du redan gjort det?
Försäljaren finns i Mora. Jag vet att ingen därifrån kommer hit. Men jag måste skicka email till dom ändå för att få det godkänt att jag lämnar in den hos någon annan. Men den firman har ingen här nere.
Meppe skrev:Är det ett alternativ att skicka datorn med posten?
Nej
Som jag sa har jag tagit beslutet att vänta tills jag åter bor i Dalarna. Det händer ingenting nu under vare sig hösten eller vintern. Jag har stängt den biten nu. Tack för mig.
Min mening med denna tråden var att uppmärksamma på hur dåligt Microsofts egna antivirus är. Men ni fattar ju inte det så återigen känns detta meningslöst.
Min mening med denna tråden var att uppmärksamma på hur dåligt Microsofts egna antivirus är. Men ni fattar ju inte det så återigen känns detta meningslöst.
MSE är inte dåligt. Det fungerar prima.
Men det låter som du smaskat in ett malware.
Och fine att MSE inte hittat det. Senaste updates från windows update med?
Skitet du fått går säkert att få bort med typ malwarebytes eller något som täcker den biten. En formatering lär också kirra det.
Men dra inte Microsoft över en kam bara för du fått malware...
Jag har kört MSE ett tag och inte har jag fått massa skit i burken inte
Men AV-program plockar inte alltid malware osv..
Jävligt svårt att hjälpa dig på distans när man inte vet vad det rör sig om för myspys though...
Tills du fixat: läs på om hur du ska tänka med datorer. Så slipper du massa elaka grejor i maskineriet.
För vissa AV tar jättemycket RAM. Back in the days var Norton as-segt..
Men det låter som du smaskat in ett malware.
Och fine att MSE inte hittat det. Senaste updates från windows update med?
Skitet du fått går säkert att få bort med typ malwarebytes eller något som täcker den biten. En formatering lär också kirra det.
Men dra inte Microsoft över en kam bara för du fått malware...
Jag har kört MSE ett tag och inte har jag fått massa skit i burken inte
Men AV-program plockar inte alltid malware osv..
Jävligt svårt att hjälpa dig på distans när man inte vet vad det rör sig om för myspys though...
Tills du fixat: läs på om hur du ska tänka med datorer. Så slipper du massa elaka grejor i maskineriet.
Krillo skrev:Iridia skrev:Test av antivirusprogram i PC För Alla:
http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.4 ... 103009.jpg
Hur kan vissa ha 2GB RAM som systemkrav!?
För vissa AV tar jättemycket RAM. Back in the days var Norton as-segt..
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Jag råkar ha en datanörd till pojkvän nu. Han får hjälpa mig när jag flyttat upp. Och han vart inte imponerad av MSE själv. Han har nu ett annat som han anser funkar bättre.
kullan skrev:Min mening med denna tråden var att uppmärksamma på hur dåligt Microsofts egna antivirus är.
Ändå ska du envisas med att skaffa en Windowsmobil... Jag fattar inte...
Miche skrev:kullan skrev:Min mening med denna tråden var att uppmärksamma på hur dåligt Microsofts egna antivirus är.
Ändå ska du envisas med att skaffa en Windowsmobil... Jag fattar inte...
Öh i mina ögon är det inte samma sak så blanda inte ihop dom nu tack!
Windows som windows. Låt vara att W8 på pappret är mycket säkrare än föregångarna. Men det är väl som vanligt mest en tidsfråga.