Nån som har tips om bra blogg/hemsida för försäljning?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav trémula » 2012-09-25 14:53:52

Jag vill prova att sälja mina tavlor på nätet via en hemsida eller blogg.

Och jag mår dåligt av att spendera mycket tid vid datorn så jag skulle vilja ha tips om hur jag skaffar mig en lättanvänd blogg eller hemsida. Gratis och helst utan reklam men det kanske inte finns om det är gratis?
Jag har aldrig haft en blog eller hemsida så jag vet inte hur det fungerar, men jag tror inte det är så svårt för mig att förstå, bara det att jag inte har mycket tålamod med att sitta vid datorer och gå igenom massa info. Men jag antar att det finns massor av elternativ och vissa är mer och vissa är mindre irriterande och tålamodskrävande?

Nån som har bra tips?
trémula

Anslöt: 2009-01-03

Inläggav rapchic » 2012-09-25 15:51:35

den bloggsidan vi (jag och min man) använder är gratis, däremot betalar vi för domännamn (eller vad det heter), vi har en extra sida fom vi just skapat för att sälja livdjur och dyl och den är reklamfri.... är jag ganska säker på kanske ser det annorlunda ut då man är besökare ( http://mortangard.com/ du får väl se själv)
vi kör med wordpress altså
och varken jag eller min man är datasnillen men vi har ändå lyckats ganska bra tycker jag :D
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav Miche » 2012-09-25 17:34:07

Man når rätt stor publik via deviantart, enkelt att skapa sin egen sida, du får en egen adress (ex. tremula.deviantart.com) och det är bara att peta upp bild för bild med en beskrivning för varje bild.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav rapchic » 2012-09-25 21:20:49

Miche skrev:Man når rätt stor publik via deviantart, enkelt att skapa sin egen sida, du får en egen adress (ex. tremula.deviantart.com) och det är bara att peta upp bild för bild med en beskrivning för varje bild.

att jag inte tänkte på det, min lillasyrra har en profil där och jag har sett (när hon visar bilder) att folk säljer där också
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav trémula » 2012-09-25 21:56:03

Ok, tack för bra svar! Jag kanske provar båda de alternativen faktiskt.
trémula

Anslöt: 2009-01-03

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in