Kungen Aspergare??

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Kända personer med AS och/eller ADHD?

Inläggav slackern » 2012-06-03 13:10:12

Wine skrev:
slackern skrev:Jo både knugen och Viktoria har ju dyslexi. Vilket räknas som en del utav NPF nu och är ärftligt. Dom har ju hittat en koppling mellan ADHD och dyslexi eller att i dom familjerna som har det är samsjukligheten större eller vad man ska kalla det för.

Ja så då har vi att vara stolta över "vår" svenska kungafamilj med NPF.

:wink:

Jo det blir väll lätt så efter generationer med inavel bland kungligheter.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Wine » 2012-06-03 13:12:51

slackern skrev:Jo det blir väll lätt så efter generationer med inavel bland kungligheter.

Men det kanske blir ändring på detta nu då när prinsessan Victoria har äktat en man av folket, prins Daniel.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Inläggav slackern » 2012-06-03 13:16:59

Wine skrev:
slackern skrev:Jo det blir väll lätt så efter generationer med inavel bland kungligheter.

Men det kanske blir ändring på detta nu då när prinsessan Victoria har äktat en man av folket, prins Daniel.

Jo man får väll hoppas det att dom har insett att det måste komma in lite friskt blod i släkten. Men jag har förstått att han inte är den mest smarta människan. Vet inte om det stämmer eller inte. Men skulle så vara fallet vore det ju högst olyckligt.

Knugen är ju inte känd för att vara den smartaste så kommer det ännu mer osmarta gener i blodet kanske det blir kaos till slut?
slackern

Inläggav Wine » 2012-06-03 13:23:12

slackern skrev:Jo man får väll hoppas det att dom har insett att det måste komma in lite friskt blod i släkten. Men jag har förstått att han inte är den mest smarta människan. Vet inte om det stämmer eller inte. Men skulle så vara fallet vore det ju högst olyckligt.

Knugen är ju inte känd för att vara den smartaste så kommer det ännu mer osmarta gener i blodet kanske det blir kaos till slut?

Synd att ingen tog fram en lämplig äktenskapskandidat som var tillräckligt smart för att kunna giftas in i släkten för att inte orsaka ett eventuellt framtida kaos?

Wine
Förhandsgranskad

Inläggav slackern » 2012-06-03 13:26:09

Wine skrev:
slackern skrev:Jo man får väll hoppas det att dom har insett att det måste komma in lite friskt blod i släkten. Men jag har förstått att han inte är den mest smarta människan. Vet inte om det stämmer eller inte. Men skulle så vara fallet vore det ju högst olyckligt.

Synd att ingen tog fram en lämplig äktenskapskandidat som var tillräckligt smart för att kunna giftas in i släkten för att inte orsaka ett eventuellt framtida kaos?

Kanske ett sätt för regeringen att avskaffa monarkin? För dom måste ändå tillåta monarken eller kronmonarken att gifta sej.

Men det kanske är konspirationsteorier?
slackern

Inläggav Wine » 2012-06-03 13:27:55

slackern skrev:Kanske ett sätt för regeringen att avskaffa monarkin? För dom måste ändå tillåta monarken eller kronmonarken att gifta sej.

Där sa du nåt, kanske det är det som är tanken bakom det hela?

Wine
Förhandsgranskad

Inläggav slackern » 2012-06-03 13:47:03

Wine skrev:
slackern skrev:Kanske ett sätt för regeringen att avskaffa monarkin? För dom måste ändå tillåta monarken eller kronmonarken att gifta sej.

Där sa du nåt, kanske det är det som är tanken bakom det hela?

Det får vi be någon synsk människa fråga Dr Hans om. ;)
slackern

Inläggav Wine » 2012-06-03 14:18:47

slackern skrev:Det får vi be någon synsk människa fråga Dr Hans om.

Menar du Dr Hans Asperger?

Wine
Förhandsgranskad

Inläggav slackern » 2012-06-03 14:32:23

Wine skrev:
slackern skrev:Det får vi be någon synsk människa fråga Dr Hans om.

Menar du Dr Hans Asperger?

Det är korrekt uppfattat. ;)
slackern

Kända personer med AS och/eller ADHD?

Inläggav slackern » 2012-09-24 19:46:21

Wine skrev:Jag läste nyligen att prinsessan Victoria även lider av ansiktsblindhet, Prosopagnosi.

Helt klart innavels syndromet. Det är ju allmänt känt att Europas kungligheter lider utav det. Så hon gjorde rätt i att gifta sej med en man utav folket. Fast jag har hört rykten att han inte är bland dom allra smartaste.
slackern

Inläggav Wine » 2012-09-24 19:55:08

slackern skrev:Fast jag har hört rykten att han inte är bland dom allra smartaste.

Spelar kanske inte så stor roll om det blir prinsessan Victoria som kommer "ta över". :wink:

Förresten kvinnor kan!! :wink: Måste ju feminister vara glada över, att vi har en kvinnlig tronarvinge.
Wine
Förhandsgranskad

Inläggav slackern » 2012-09-24 19:56:28

Wine skrev:
slackern skrev:Fast jag har hört rykten att han inte är bland dom allra smartaste.

Spelar kanske inte så stor roll då det är hon som kommer "ta över". :wink:

Förresten kvinnor kan!! :wink: Måste ju feminister vara glada över, att vi har en kvinnlig tronarvinge.

Jag tänkte mer på avkomman. Om hon ärver saker ifrån bägge föräldrarna.
slackern

Inläggav Miche » 2012-09-24 20:48:35

Victoria verkar faktiskt vara desto smartare (fattar inte vad hon ser hos Daniel... men det får vi nog ta i en annan tråd...)

Uttrycket "lida av Asperger" stör mig rätt mycket. Jag lider fan inte av Asperger, jag är förbaskat glad över min diagnos.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Har kungen drag av AS? ''Bättre på Island'' WTF

Inläggav antonius » 2013-09-05 14:46:05

I min serie med kända profiler har vi nu kommit till vår kära monark, Carl XVI Gustaf. Jag menar hans underliga uttalanden tyder på att han är obekväm, men det är inte bara det utan han har ju fler saker som tyder på det? Hovet håller ju andan varje gång han öppnar munnen. Tycker faktiskt lite synd om honom egentligen, han vill kanske vara lantbrukare ist. :-)063

Moderator: Slog ihop med tidigare liknande tråd.
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Har kungen drag av AS ? ''Bättre på Island'' WTF

Inläggav Alien » 2013-09-05 15:48:58

Vad är det som är bättre på Island?

Det är väl de gånger han "pratat bredvid mun" som man känt sympati för honom, för att han då känns mer personlig och inte bara som en nickedocka.

Edit:
Kommer prinsessan flytta hem till Sverige igen?

– Det är väl också intressant, va. Säkert. Hon kanske flyttar till Island istället, tror jag. Det är bättre där.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ku ... h-trevligt
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Har kungen drag av AS ? ''Bättre på Island'' WTF

Inläggav kiddie » 2013-09-09 15:04:39

Tror han har det man förr kallade DAMP, och dyslexi.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav antonius » 2013-09-09 18:17:30

Alien skrev:Det är väl de gånger han "pratat bredvid mun" som man känt sympati för honom, för att han då känns mer personlig och inte bara som en nickedocka.

Jaa det är ju då man gillar honom, då han verka lite som en vanlig man, som helst skulle vilja påta i en blomrabatt, i stövlar och tweedkavaj :-)005
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Vaniljflickan » 2013-09-09 18:21:30

Bättre på Hisingen Island!

Leave knugen a scone!
Vaniljflickan

Anslöt: 2011-02-01

Inläggav dasunbedingte » 2013-09-09 18:39:57

Kungen är inavlad. That's it.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2012-07-23

Inläggav sugrövmanövern » 2013-09-09 18:49:59

Kungen har ett lättare förståndshandikapp till följd av inaveln. Resurspersoner har han redan, därför klarar han sig utan LSS.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Kungen Aspergare??

Inläggav Alien » 2016-04-28 0:49:20

Bump!

Har fått uppfattning att kungen inte har något läshuvud. Inte särskilt intellektuell av sig el intresserad av kultur. Däremot av natur och miljö.

Kungen klagar i en intervju inför 70-årsdagen över att man gör narr av honom:

"- Om man hela tiden blir lite förlöjligad i media är det väldigt svårt att jobba. Jag har jobbat så hårt jag har kunnat efter min förmåga och kraft, säger Kungen till SVT." (TT/UNT 2016-04-27)

Tja, så är det med en fri press. Alla makthavare och alla kändisar riskerar att bli kritiserade och förlöjligade.

Kan iofs känna igen känslan att man gjort sitt bästa men ändå blir folk aldrig nöjda. Och säger man något fel så återkommer det i media. Som "kära örebroare!" till arbogaborna.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Kungen Aspergare??

Inläggav Liljan » 2016-05-09 2:13:41

Inger skrev:Dyslexi räknas ju till NPF. Jag har länge misstänkt någon mildare variant av AS utöver det men det är förstås bara privata spekulationer.

Som student var han i alla fall väldigt blyg, och enligt samtida umgänge "lite sent utvecklad". Fick uppfattningen att han inte alls gillade sitt jobb förut utan hellre hade varit ute i skogen hela dagarna, men nu verkar han ha både vant sig och mognat in i rollen.

Sen utstrålar han någon sorts djup sorgsenhet och bortkommenhet som får mig att tycka synd om honom, men det kan ju vara för att han förlorade sin far så tidigt.

Nej, dyslexi är inte en NPF diagnos.
Liljan

Anslöt: 2013-01-17

Kungen Aspergare??

Inläggav Savanten Svante » 2016-05-09 4:22:49

Han har torra läppar och smygröker iaf. ^

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Kungen Aspergare??

Inläggav slackern » 2016-05-09 8:11:16

Liljan skrev:
Inger skrev:Dyslexi räknas ju till NPF. Jag har länge misstänkt någon mildare variant av AS utöver det men det är förstås bara privata spekulationer.

Som student var han i alla fall väldigt blyg, och enligt samtida umgänge "lite sent utvecklad". Fick uppfattningen att han inte alls gillade sitt jobb förut utan hellre hade varit ute i skogen hela dagarna, men nu verkar han ha både vant sig och mognat in i rollen.

Sen utstrålar han någon sorts djup sorgsenhet och bortkommenhet som får mig att tycka synd om honom, men det kan ju vara för att han förlorade sin far så tidigt.

Nej, dyslexi är inte en NPF diagnos.

Det stämmer men dock en utvecklingsstörning precis som AS är.
slackern

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in