Web Streaming från PC till PS3
7 inlägg
• Sida 1 av 1
P g a att jag har väldigt lite tid till att surfa runt innan matchen (om 6 timmar) och knappt kollat igenom någonting om detta så vill jag be kunniga om hjälp. Okunniga får också komma med idéer om de så vill. Demokrati.
Jag vill streama en hockeymatch från CSports.se via min PC till min PS3 så jag kan se hockeyn via PS3 och på min TV. Csports kräver Silverlight, vilket mitt PS3-system inte är särskilt intresserad av. Alls. Så finns det något alternativ så jag kan streama via PS3 web browser, eller finns det en streaming-applikation som tillåter mig webstreama från min PC till PS3?
Jag vill streama en hockeymatch från CSports.se via min PC till min PS3 så jag kan se hockeyn via PS3 och på min TV. Csports kräver Silverlight, vilket mitt PS3-system inte är särskilt intresserad av. Alls. Så finns det något alternativ så jag kan streama via PS3 web browser, eller finns det en streaming-applikation som tillåter mig webstreama från min PC till PS3?
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Kan inget om PS3, men VLC kan väl streama? Icecast höll jag på och fiddla med för nåt år sen, men då bara för audio...
Hehe tack! Jag kan allt det där, jag kör t o m med ps3 media server som tillåter mig streama *.mkv från datorn. (Tack och lov).
Det är webstreaming jag letade efter.
Men jag hittade min dvi-hdmi adapter, så det blir att släpa datorn till tvn och streama det så.
Drygt att släppa på datorn varje gång man vill streama något via nätet dock.
Det är webstreaming jag letade efter.
Men jag hittade min dvi-hdmi adapter, så det blir att släpa datorn till tvn och streama det så.
Drygt att släppa på datorn varje gång man vill streama något via nätet dock.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11