Jag är misogyn
100 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Jag är misogyn
Abbreviation skrev:Det är naturligt att vara misogyn
Jag är rätt kräsen av mig när det gäller val av umgänge. Jag värderar tex omvärldsförståelse. Jag vill inte ha nån hjärntvättad tjej som inte kan placera Bryssel på kartan. Det gör mig antingen till sexist eller feminist, elitist eller misogyn, beroende på perspektiv. (Samma gäller dock även för den manliga delen av vänkretsen, så jag är måhända inte särskilt sexistisk iofs) Jag vill se kvinnor göras 'starkare', snarare än att det delas ut handikapprättigheter på bekostnad av männens rätt. Med rättigheter borde skyldigheter följa. Så en tjej som blir arg och slåss för sin rätt om hon blir orättvist behandlad, snarare än bryter samman och ringer nån ombuds-man, hoppas på lagstiftningsförändringar om att slippa löneförhandla osv.. är sexig för mig.
Jag har f.ö. en kampsportstränad feministska vid min sida numer. De som är mig jämlika kommer jag 'behandla' 'jämlikt', resten kan gå hem till sina tvapparater..
Jag är misogyn
..Jag är dock inte president, så mina uppfattningar spelar nästan ingen roll alls. Jag kan som bäst uppmuntra mina flickvänner att vara mer självsäkra och tro på sig själva, och irritera mig på att vår kultur och skolpedagogik är så begränsad.
Jag är misogyn
Vad är det för fel på att ringa en ombudsman? De ska ju vara till för att hjälpa till i konflikter med arbetsgivaren.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag är misogyn
Drev mest med konceptet ombuds[man], sorry, sovit illa inatt, avsevärt sämre människa då.
Återgå till Att leva som Aspergare