MsTibbs Concertatråd

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Mardröm » 2008-04-15 18:15:03

Jag har också atarax som jag tar ibland.
Men de såg jag till att få mot klåda.
Hursom är effekten för mkt Zombie, om det nu är ngn alls, toleransen på atarax är väldigt snabbt uppbyggd.

Att ta theralen på dagen + concerta låter ju helt sjukt.
Vad är medel och vad är motmedel?

Rek:
På aftonen en 7,5-15 imovane + en 5mg nitrazepam som "klubba". Det borde du få.

Och ta ritalinapills isf concerta, dos 3x20 eller 2x30.
Har du insomningsproblem, ta
ca 0800 30 mg,
1130-1200 30 mg ritalinpills.
Lilla asken är bara 30 st, dvs 5 dagar med 60 mg.
Losec också. Magen tar stryk.

Säg att ataraxen inte funkar, vill du ha mer av den, besök husläkaren och prata om allergirektioner, klåda osv.

Be slutligen om att få prova temesta "på dagen"?
Temestan lär du nog inte få, men du kan be om att få prova.
3x1 mg? 10 dagars test på 30 pills-paketet.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm

Anslöt: 2006-07-23

Inläggav MsTibbs » 2008-04-15 23:28:32

Mardröm skrev:Jag har också atarax som jag tar ibland.

Jag antar det är mig du råkat kalla Zombie? Jag har Imovane också ja, jag nämnde det inte för det var inte frågan, den funkar utmärkt utan nån nitrazepam. Vad är Temesta, altså stor skillnad mot Atarax eller Theralen? Är den bra eller dålig?

Varför "såg du till" att få dem mot klåda...?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-15 23:56:54

MsTibbs skrev:Jo, men nu talar jag talar om att överdosera i betydelsen att äta alla concerta från burken samtidigt och förhoppningsvis inte vakna sen...

31st Zoloft 50mg är 50* 31 = 1550mg

En burk concerta 18mg är 18 * 30 = 540mg

Funkar det med citalopram också?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav MsTibbs » 2008-04-16 0:59:59

Fighterbabe skrev:
MsTibbs skrev:Jo, men nu talar jag talar om att överdosera i betydelsen att äta alla concerta från burken samtidigt och förhoppningsvis inte vakna sen...

31st Zoloft 50mg är 50* 31 = 1550mg

En burk concerta 18mg är 18 * 30 = 540mg

Funkar det med citalopram också?

Inte testat, men man kan säkerligen överdosera även i vatten... Det jag skrev siffrorna över är verkligen ingen siffra som har med dödlighetsgränsen att göra, det var bara vad jag tog och det är oavsett högst sannolikt inte hälsosamt och verkligen inget jag rekommenderar.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Inläggav Mardröm » 2008-04-17 15:43:41

MsTibbs skrev:
Mardröm skrev:Jag har också atarax som jag tar ibland.

Jag antar det är mig du råkat kalla Zombie?

Syftade på min egen upplevelse.

MsTibbs skrev:Jag har Imovane också ja, jag nämnde det inte för det var inte frågan, den funkar utmärkt utan nån nitrazepam
.
Men varför då efterfråga "klubba"? Om den funkar har du ju en klubba....

MsTibbs skrev:Vad är Temesta, alltså stor skillnad mot Atarax eller Theralen? Är den bra eller dålig?

En amerikansk Benzo. Bättre du läser på Fass.

MsTibbs skrev:Varför "såg du till" att få dem mot klåda...?

Politik.

Genom att få dem mot klåda så fick jag inget ångestdämpande/lugnande ju.
Man kan också få kodein, som vissa gillar, för fysisk smärta, men många har psykisk nytta av dem.
Men du får aldrig en psykiater att sätta in dig på kodein.

Opium får du inte heller mot psykproblem, men, du kan få opiater mot smärta, och effekten kan lindra psykproblemen, sen, när du är beroende, då är det en fråga för psykiatrin, men, du har ju gjorts beroende av sjukvården, aka, inte missbrukat.

Politik. Jag tar ju en rad preparat, men först när jag uppfyller beroende eller missbruk i dsm gör jag ngt fel som vården ska reagera på, de är inte poliser, de har en annan kod för narkotika, ställd av riksdagen. Men underställd ICD 10. Jag får ex köra bil med ritalin. Börje som inte har de på recept åker för drogfylla. Bäst då att ha recept på allt.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-17 22:32:54

MsTibbs skrev:Jag skall till psyk och mäta om nio dagar, så det är lugnt. Igår natt överdoserade jag på Zoloft, hamnade på akuten och fick sova över på sjukhuset (jag hade inga mer roliga piller hemma)... nu sitter jag och övar mig på att inte överdosera Concerta dessutom...

Vad gjorde de med dig på akuten? Hur lång tid tog det innan du blev återställd? Nu har det snart gått 2 dygn och jag är fortfarande yr och matt i kroppen. De på lasarettet frågade naturligtvis om jag hade planer på att göra om det, men jag sa att jag inte hade mer tabletter hemma... Och det har jag inte mer än de där prestationshöjande sakerna som jag inte vet vad de innehåller.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 12:00:03, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Inläggav MsTibbs » 2008-04-17 23:25:04

Mardröm skrev:
MsTibbs skrev:Jag har Imovane också ja, jag nämnde det inte för det var inte frågan, den funkar utmärkt utan nån nitrazepam
.

Men varför då efterfråga "klubba"? Om den funkar har du ju en klubba....

Jovisst, men man kan ju inte sova 24/7, hur kul är det? Jag vill ha nått jag kan leva med, klubba var mest ett uttryckssätt "har ni inte nått bättre så är jag nöjd tom med en träpåk".
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:05, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Inläggav MsTibbs » 2008-04-17 23:58:29

Fighterbabe skrev:
MsTibbs skrev:Jag skall till psyk och mäta om nio dagar, så det är lugnt. Igår natt överdoserade jag på Zoloft, hamnade på akuten och fick sova över på sjukhuset (jag hade inga mer roliga piller hemma)... nu sitter jag och övar mig på att inte överdosera Concerta dessutom...

Vad gjorde de med dig på akuten? Hur lång tid tog det innan du blev återställd? Nu har det snart gått 2 dygn och jag är fortfarande yr och matt i kroppen. De på lasarettet frågade naturligtvis om jag hade planer på att göra om det, men jag sa att jag inte hade mer tabletter hemma... Och det har jag inte mer än de där prestationshöjande sakerna som jag inte vet vad de innehåller.

Gjorde? Ööööh... jag var relativt omtöcknad lugnt sagt så i ärlighetens namn har jag ingen större koll exakt vad de gjorde/sa. Jag fick dricka kol iallafall, och svara på samma dumma frågor 35 gånger (nästan) även om det inte gick att svara, de frågade om jag verkligen ville dö, varför jag skurit mig i armarna, sen skulle de kolla ifall det behövde sys, de frågade vilka tabletter jag tagit, när exakt jag tagit dem, vilka mer typer av tabletter jag hade hemma, om jag hade planerat att ta tabletterna länge innan, om jag varit inlagd nångång, om jag hade nån psykkontakt generellt nu eller tidigare, om jag hade nån sjukdom eller allergi... men vissa av frågorna det kunde och kan jag fortfarade inte svara på, de satte på mig vit skjorta som jag inte fick knäppa och så mätte de massa saker typ hjärtat EKG, puls, nål i armen, hur många fingrar ser du och sen skakade dom i mig lite nu och då. Kan inte påstå jag blev jättepigg av det heller, men jag somnade aldrig iaf.

Efter ett tag på själva akuten fick jag åka säng upp till MAVA där de placerade mig i ett enskilt, tyst mörkt rum, tog ifrån mig alla vassa/skarpa föremål, jacka, väskan och allting, utom min lilla turkosa Care Bear, ett par pennor och min svarta bok som jag insisterade på att få ha. De frågade massa saker jag inte minns om hur jag mådde och sånt, men jag var för förvirrad, jag vet än idag inte svaret på deras frågor. De frågade om jag hade anhöriga som jag försökte nå utan nytta, lika bra det, eftersom klockan var tre på natten när jag väl kom upp till MAVA och dom blev klara med allt. De kom och mätte grejjer nu och då under natten, jag somnade ju aldrig, jag satt uppe klarvaken hyperstressad och förvirrad utav bara tusen och skrev i min bok... det är därför jag minns detaljerna nu, jag skrev allt i minsta detalj i min bok.

Jag skakade väldigt och kände mig svajig och de på akuten sa de var förvånade att jag lyckades gå såpass. Jag hade förbannat ont i huvudet och bad om en alvedon eller liknande, det kändes som hjärnan verkligen kokade i hjärnskålen, men de sa att det bara skulle bli värre då. Jag var illamående utav tusen (fick kräkpåsar utifallatt), ont i magen, ont i huvudet och växlade enormt i temperatur, ena sekunden kändes det som jag frös ihjäl, nästa kokade jag. Jag drack enormt mycket vatten. Jag bad dem kolla om jag hade feber, men det hade jag inte.... inbillning det där med temperaturväxling alltså.

På morgonen efter fick jag ju frukost och lunch som alla andra men klarade inte äta på länge länge efteråt och jag kände mig jätteelak och otacksam som bara petade i laxen då vitrockarna tittade på. Jag fick träffa, förutom massa sjuksköterskor och sådant, överläkaren och psykiater dagen efter, vilken fick mig att skratta, något jag verkligen hatade, för jag kände mig verkligen inte glad då, även om jag förmodligen såg sån ut. Det kändes som han lurade mig att se normalglad ut ytligt, konstig känsla. Teater. "Jaja, jag antar du är avskräckt i alla fall för ett par dagar nu" sa de och skrev ut mig dagen efter, sen vet ni ju grovt hur det gick sen antar jag.

Jag bytte meds samtidigt så det är svårt att veta vad som var vad med tanke på illamående och så. Samma när jag idag var på kontroll för Concertan; vad av de negativa bitarna beror på medicinen och vad beror på att jag mår allmänt dåligt nu? Jag var lugnt sagt vissen iaf ett par dagar efter MAVA, men jag antar att det beror mycket på både ens egen läkförmåga, preparat och mängd, hur länge det tar innan man blir vanlig igen, vad nu vanlig är.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:05, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-18 0:21:09

MsTibbs skrev:
Fighterbabe skrev:

Gjorde? Ööööh... jag var relativt omtöcknad lugnt sagt så i ärlighetens namn har jag ingen större koll exakt vad de gjorde/sa. Jag fick dricka kol iallafall, och svara på samma dumma frågor 35 gånger (nästan) även om det inte gick att svara, de frågade om jag verkligen ville dö, varför jag skurit mig i armarna, sen skulle de kolla ifall det behövde sys, de frågade vilka tabletter jag tagit, när exakt jag tagit dem, vilka mer typer av tabletter jag hade hemma, om jag hade planerat att ta tabletterna länge innan, om jag varit inlagd nångång, om jag hade nån psykkontakt generellt nu eller tidigare, om jag hade nån sjukdom eller allergi... men vissa av frågorna det kunde och kan jag fortfarade inte svara på, de satte på mig vit skjorta som jag inte fick knäppa och så mätte de massa saker typ hjärtat EKG, puls, nål i armen, hur många fingrar ser du och sen skakade dom i mig lite nu och då. Kan inte påstå jag blev jättepigg av det heller, men jag somnade aldrig iaf.

Efter ett tag på själva akuten fick jag åka säng upp till MAVA där de placerade mig i ett enskilt, tyst mörkt rum,tog ifrån mig alla vassa/skarpa föremål, jacka, väskan och allting, utom min lilla turkosa Care Bear, ett par pennor och min svarta bok som jag insisterade på att få ha. De frågade massa saker jag inte minns om hur jag mådde och sånt, men jag var för förvirrad, jag vet än idag inte svaret på deras frågor. De frågade om jag hade anhöriga som jag försökte nå utan nytta, lika bra det, eftersom klockan var tre på natten när jag väl kom upp till MAVA och dom blev klara med allt. De kom och mätte grejjer nu och då under natten, jag somnade ju aldrig, jag satt uppe klarvaken hyperstressad och förvirrad utav bara tusen och skrev i min bok... det är därför jag minns detaljerna nu, jag skrev allt i minsta detalj i min bok.

Jag skakade väldigt och kände mig svajig och de på akuten sa de var förvånade att jag lyckades gå såpass. Jag hade förbannat ont i huvudet och bad om en alvedon eller liknande, det kändes som hjärnan verkligen kokade i hjärnskålen, men de sa att det bara skulle bli värre då. Jag var illamående utav tusen (fick kräkpåsar utifallatt), ont i magen, ont i huvudet och växlade enormt i temperatur, ena sekunden kändes det som jag frös ihjäl, nästa kokade jag. Jag drack enormt mycket vatten. Jag bad dem kolla om jag hade feber, men det hade jag inte.... inbillning det där med temperaturväxling alltså.

På morgonen efter fick jag ju frukost och lunch som alla andra men klarade inte äta på länge länge efteråt och jag kände mig jätteelak och otacksam som bara petade i laxen då vitrockarna tittade på. Jag fick träffa, förutom massa sjuksköterskor och sådant, överläkaren och psykiater dagen efter, vilken fick mig att skratta, något jag verkligen hatade, för jag kände mig verkligen inte glad då, även om jag förmodligen såg sån ut. Det kändes som han lurade mig att se normalglad ut ytligt, konstig känsla. Teater. "Jaja, jag antar du är avskräckt i alla fall för ett par dagar nu" sa de och skrev ut mig dagen efter, sen vet ni ju grovt hur det gick sen antar jag.

Jag bytte meds samtidigt så det är svårt att veta vad som var vad med tanke på illamående och så. Samma när jag idag var på kontroll för Concertan; vad av de negativa bitarna beror på medicinen och vad beror på att jag mår allmänt dåligt nu? Jag var lugnt sagt vissen iaf ett par dagar efter MAVA, men jag antar att det beror mycket på både ens egen läkförmåga, preparat och mängd, hur länge det tar innan man blir vanlig igen, vad nu vanlig är.

Jag skrev inte ner något och känner mig allmänt förvirrad. Jag var rejält omtöcknad men vissa saker minns jag. Kolet för att det var så äckligt. Brist i kommunikation mellan sköterskorna. (Den första sa till mig att de skulle ha ett urinprov så jag skulle säga till när jag skulle kissa. Jag fick följe med till toaletten. Jag frågar var jag ska kissa. hon pekar ner i toaletten. "Ja, SÅ dum är jag inte, men ni ville ju ha urinprov" de kollade med en annan sköterska och så var det ju.) De satte dropp och tog blodprov utan att jag reagerade, jag är jätterädd för nålar i vanliga fall. Jag var för borta för att märka något.

Du fick i alla fall ligga i ett eget rum. Jag fick ligga på IVA på uppvaket tillsammans med nyopererade. sedan flyttades jag till MAVA och fick ligga bakom en skärmvägg hade ett stort fönster bredvid så solen sken rakt in på mig...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 12:00:05, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Inläggav MsTibbs » 2008-04-18 0:33:40

Fighterbabe skrev:Jag skrev inte ner något och känner mig allmänt förvirrad. Jag var rejält omtöcknad men vissa saker minns jag. Kolet för att det var så äckligt. Brist i kommunikation mellan sköterskorna. (Den första sa till mig att de skulle ha ett urinprov så jag skulle säga till när jag skulle kissa. Jag fick följe med till toaletten. Jag frågar var jag ska kissa. hon pekar ner i toaletten. "Ja, SÅ dum är jag inte, men ni ville ju ha urinprov" de kollade med en annan sköterska och så var det ju.) De satte dropp och tog blodprov utan att jag reagerade, jag är jätterädd för nålar i vanliga fall. Jag var för borta för att märka något.

Du fick i alla fall ligga i ett eget rum. Jag fick ligga på IVA på uppvaket tillsammans med nyopererade. sedan flyttades jag till MAVA och fick ligga bakom en skärmvägg hade ett stort fönster bredvid så solen sken rakt in på mig...

Usch och fy, inte bra att vitrockarna inte kommunicerar om man dessutom är snurrig själv. Jag är extremt tacksam att jag fick eget rum, jag har pryat på sjukhus med överbelagd avdelning och det var nog för att stressa mig, som patient tord det ju vara grymt ännu mycket viktigare.. :?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Inläggav Mardröm » 2008-04-18 15:22:41

MsTibbs skrev:Jovisst, men man kan ju inte sova 24/7, hur kul är det? Jag vill ha nått jag kan leva med, klubba var mest ett uttryckssätt "har ni inte nått bättre så är jag nöjd tom med en träpåk".

Jag sover gärna jämt.

Varför vara vaken om det känns sådär?

Och klubba är i deta samanhang ngt som dämpar en så man blir gonny
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm

Inläggav MsTibbs » 2008-04-18 16:28:34

Mardröm skrev:
MsTibbs skrev:Jovisst, men man kan ju inte sova 24/7, hur kul är det? Jag vill ha nått jag kan leva med, klubba var mest ett uttryckssätt "har ni inte nått bättre så är jag nöjd tom med en träpåk".

Jag sover gärna jämt.

Varför vara vaken om det känns sådär?

Och klubba är i deta samanhang ngt som dämpar en så man blir gonny

Jag varken vet eller bryr mig vad "klubba" brukar betyda i tablettkretsar, det är inte relevant för vad jag menade.

"Vill du verkligen dö?" frågade de på MAVA. Vet inte. Whatever. Inget jag ser som i sig själv strävansvärt, men en okej bieffekt. Typ. Jag ser suicid mer som en sista utväg när jag inte klarar av att leva. Det är liksom där skon klämmer. Känner inte att jag klarar kommunicera så folk begriper... jag menar, jag äter knappt hemma och sen kommer andra och tjatar om hur många jobb jag skt denna veckan?! Go get a j+la computer f+xn neurotyp!!! :evil: :evil: :evil:

"Jomen, du förstår väl att det går lättare om du uttrycker dig mjukare...?"
"Klart som i h+te, men ni fattar ju inte vanlig j+la svenska för tusan!!!"

Dont provoke, The Tibbs is unstable! Locked on target, locked on target....

(nej det är inte dig jag är arg på mardröm)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Inläggav Kristofer » 2008-04-18 16:35:44

Fighterbabe skrev:Och det har jag inte mer än de där prestationshöjande sakerna som jag inte vet vad de innehåller.

Jag tycker du ska kolla upp vad de där prestationshöjande innehåller. Främst med tanke på urinanalysen du berättade om. Men också för att det kan vara så att innehållet i tabletterna är verkningslöst, dvs. att tillverkaren luras. I värsta fall kan det tom vara en blandning av lagliga och olagliga preparat, dock är det inte så i de flesta fall. Det finns tyvärr en del oseriösa aktörer på den marknaden.

Hoppas att du är på bättringsvägen och att du finner mening i livet!
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-18 19:44:59

Kristofer skrev:
Fighterbabe skrev:Och det har jag inte mer än de där prestationshöjande sakerna som jag inte vet vad de innehåller.

Jag tycker du ska kolla upp vad de där prestationshöjande innehåller. Främst med tanke på urinanalysen du berättade om. Men också för att det kan vara så att innehållet i tabletterna är verkningslöst, dvs. att tillverkaren luras. I värsta fall kan det tom vara en blandning av lagliga och olagliga preparat, dock är det inte så i de flesta fall. Det finns tyvärr en del oseriösa aktörer på den marknaden.

Nej, de är inte meningslösa. Jag uppnår högre prestationsnivå, orkar mer och kan ta i mer på träningspassen. Placebo? Ja, då får det väl vara så, då funkar ju placebo i alla fall!

Jag kan ju bara kolla på innehållsförteckningen, vet inte hur jag ska göra för att få reda på det exakta innehållet...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Inläggav Kristofer » 2008-04-18 19:47:36

Fighterbabe skrev:
Kristofer skrev:

Nej, de är inte meningslösa. Jag uppnår högre prestationsnivå, orkar mer och kan ta i mer på träningspassen. Placebo? Ja, då får det väl vara så, då funkar ju placebo i alla fall!

Jag kan ju bara kolla på innehållsförteckningen, vet inte hur jag ska göra för att få reda på det exakta innehållet...

Placebo är ju iofs bra. Jag menade inte meningslösa, utan verkningslösa precis som jag skrev.

Google:a till en början, sen kan du säkert hitta vägar vidare...
Kristofer

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-18 19:48:48

Kristofer skrev:
Fighterbabe skrev:
Kristofer skrev:[quote="Fighterbabe"]Och det har jag inte mer än de där prestationshöjande sakerna som jag inte vet vad de innehåller.

Placebo är ju iofs bra. Jag menade inte meningslösa, utan verkningslösa precis som jag skrev.

Google:a till en början, sen kan du säkert hitta vägar vidare...[/quote]

På vilket sätt är de verkningslösa då?
Fighterbabe

Inläggav Kristofer » 2008-04-18 19:53:46

Fighterbabe: Alla preparat är inte verkningslösa. Allt beror ju på substansen i preparatet. Dina vet jag ju ingenting om. Det finns tyvärr skojare på den marknaden. Tänkte att det väl är bra att kolla upp så du inte bli lurad utan att du verkligen betalar för en produkt som fungerar.
Kristofer

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-18 20:22:08

Kristofer skrev:Fighterbabe: Alla preparat är inte verkningslösa. Allt beror ju på substansen i preparatet. Dina vet jag ju ingenting om. Det finns tyvärr skojare på den marknaden. Tänkte att det väl är bra att kolla upp så du inte bli lurad utan att du verkligen betalar för en produkt som fungerar.

När man köper på nätet gör man det på vinst och förlust. Och då har jag oftast haft tur och de har fungerat. Däremot har jag slängt bort pengar på preparat som inte fungerar som jag köpt i vanlig hälsokostbutik.
Fighterbabe

Inläggav Kristofer » 2008-04-18 20:45:45

Eller så kollar man upp innehållet innan köp så man vet vad man får i burken.

Med tanke på resultatet av ditt urinprov så tycker jag att du ska kolla upp det preparat du har nu. Jag vill inte skrämma eller mästra dig (sorry om jag gör det men jag vill mena väl) men det har förekommit att sådana preparat innehåller substanser som är olagliga i Sverige.
Kristofer

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-18 21:02:44

Kristofer skrev:Eller så kollar man upp innehållet innan köp så man vet vad man får i burken.

Med tanke på resultatet av ditt urinprov så tycker jag att du ska kolla upp det preparat du har nu. Jag vill inte skrämma eller mästra dig (sorry om jag gör det men jag vill mena väl) men det har förekommit att sådana preparat innehåller substanser som är olagliga i Sverige.

Jo, men det är inte alltid det är samma sak i burken som står på innehållsförteckningen.
Fighterbabe

Inläggav Parvlon » 2008-04-19 3:41:19

Är det effedrin/ephedra som är uppiggande i det du har köpt?
Det ämnet har hemska bi-effekter. Hjärtklappning, urtorkning, förvirring, hög toleransökning vilket ökar farligheten med tiden.. T.om psykos nämns.

Att du blir nämnvärt piggare betyder att ämnet är farligt*, tyvärr.
Fuskar dom med innehållsförteckningen så är det stor risk att det är något olagligt ämne. Tex effedrin/ephedra(organiskt) då som har en verklig rätt stor effekt, iallafall på kort sikt. Tror det är vanligast att fuska med ephedra.
Gör en googlesökning eller två på namnet på din burk så kan du få reda på vad som misstänks vara innehållet ifall du inte har otur. Det finns de som testar allt de kommer över. Eller skriv det här om du kan.

Det är dumt att stoppa i sig något som man inte vet vad det är. Skulle jag aldrig vågat.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-19 10:16:32

Parvlon skrev:Är det effedrin/ephedra som är uppiggande i det du har köpt?
Det ämnet har hemska bi-effekter. Hjärtklappning, urtorkning, förvirring, hög toleransökning vilket ökar farligheten med tiden.. T.om psykos nämns.

Att du blir nämnvärt piggare betyder att ämnet är farligt*, tyvärr.
Fuskar dom med innehållsförteckningen så är det stor risk att det är något olagligt ämne. Tex effedrin/ephedra(organiskt) då som har en verklig rätt stor effekt, iallafall på kort sikt. Tror det är vanligast att fuska med ephedra.
Gör en googlesökning eller två på namnet på din burk så kan du få reda på vad som misstänks vara innehållet ifall du inte har otur. Det finns de som testar allt de kommer över. Eller skriv det här om du kan.

Det är dumt att stoppa i sig något som man inte vet vad det är. Skulle jag aldrig vågat.

Ja, ephedra sinica står med.
Fighterbabe

Inläggav Parvlon » 2008-04-19 11:48:14

Fighterbabe skrev:Ja, ephedra sinica står med.
Är nog inte det som gett utslag på opium, fast sinica är en kinesisk Te ört så man vet ju ej vad för häxblandning du har fått. Men det spelar ingen större roll i sammanhanget tror jag, ephedra är farligt, skulle inte förvåna mig om det har påverkat psyket på dig oxå eller vad tror du själv?

wiki info ( står mer på om du klickar dig vidare till ephedra /eller ephedrin. Same shit )

Käkar du ofta?
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 2 gånger.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Kvasir » 2008-04-19 11:51:48

Ephedra sinica är en ört som innehåller efidrin. Det är alltså inget man bör stoppa i sig i vardsgslag. Efidrin kan vara effektivt vid svårare lutvägsbesvär, men då går man lämpligen till en läkare och får lämplig medicin utskriven. Notera att USA numera har förbjudit fri försäljning av sådana preparat, och det har förmodligen varit förbjudet länge i Sverige.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephedra_sinica
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 12:00:06, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Återgå till Aspergare och vården

Logga in