Hjälp hitta quiz-creator

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav Iridia » 2012-09-10 18:05:08

Har hittat ett test på 100 frågor som jag skulle vilja göra klickbart och självberäknande (nej, inte om AS).

Jag söker mjukvara som är gratis, enkel att använda, okrafsig layout och som inte har några begränsningar på hur många frågor man får ha eller hur många som får svara, eller att de måste logga in för att svara. Jag behöver bara tre alternativ för varje fråga.

Jag är inte intresserad av statistiken, detta ska bara vara för att underlätta "self-scoring".

Snälla hjälp! Jag kan gärna göra själva jobbet men att hitta rätt mjukvara knäcker mig. Jag hatar att googla och blir helt illamående av att gå igenom ena röriga websidan efter den andra. Har redan provat tre (som visade sig ha begränsningar jag inte räknat med) och orkar inte mer nu.

Måste gå och vila en stund nu för det här tog halva natten och hela dagen och jag står kvar på ruta ett. :-)004

Snälla, hjälp! :-)057
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav Zirre » 2012-09-10 18:10:13

Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav Miche » 2012-09-10 18:35:51

@Iridia, jag antar att frågorna ska läggas upp på en webbsida eller vill du hellre ha ett program som installeras på enskilda datorer?
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav Iridia » 2012-09-10 18:39:32

Miche, på en websida.

Zirre, den där kanske kan vara något.
Iridia

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav barracuber » 2012-09-10 19:05:02

Av en tillfällighet har jag själv behov av något (eventuellt) liknande och tänkte därför sätta mig in lite i Google Forms. Formulär som man skapat i GForms kan man även maila till folk; då ligger forumläret inbäddat i mailet.
Jag tänkte på test skapa ett formulär där jag kan fylla i mina utgifter varje dag från dagens kvitton. Formuläret tänkte jag automatmaila till mig själv varje kväll så glömmer jag inte att registrera dagens köp.
Om detta blir lyckat kan jag använda metoden för att bygga andra forumlär och "tracka" saker som exv vikt, inköp, mående, lästa böcker, todo-saker mm mm. Det är bara fantasin som sätter gränserna.

Länkar för att lära sig GForms:
Why Forms in Google Docs are Perfect for Creating Online Surveys

How to Make Forms, Surveys, and Quizzes in Google Docs

Mitt eget lilla projekt:
Use Gmail and Google Docs to Easily and Quickly Track Anything
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Hjälp hitta quiz-creator

Inläggav Iridia » 2012-09-10 21:16:11

Zirre, den där du hittade verkar vara det jag sökte. Så jag reggade mig och satte igång. Gick jättebra, mindre buggig än de andra och man fick lägga till obegränsat med frågor. :-)Happy

Men... efter tre frågor så tänkte jag att det kan vara smart att spara och kolla att det funkar istället för att fylla i alla 100 frågorna och sen få en otrevlig överraskning. 8)

Och himla tur det för när jag sparade och gick vidare till nästa steg så var alltihop som bortblåst. :shock: Inte minsta spår av det quiz jag påbörjat. :-)Crying

Så nu vet jag inte om jag vågar försöka igen. :-)004
Iridia

Återgå till IT-forum

Logga in