Den (STORA) app-tråden
Sv: Re: Den (STORA) app-tråden
kullan skrev:Jag behöver ha en musikapp som gungerar. Den som följde med telefonen har aldrig funkat. musik som jag laddat ner finns inte i låtlistan. den är tom fast Kies säger att ska finnas musik på den. Så nu undrar jag om det finns någon gratisapp man skan spela musik via. Jag har youtube som krånglar.
Prova winamp
Re: Den (STORA) app-tråden
kullan skrev:Jag har just laddat ner en app som heter mina utgifter. en slags kassabok för telefonen. Den är gratis.
https://play.google.com/store/apps/deta ... mRsaXRlIl0.
Hur gick det?
http://mint.com verkar vara något liknade. Den har både gratis sajt och gratis mobilapp. Har läst en del gott om den.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:kullan skrev:Jag har just laddat ner en app som heter mina utgifter. en slags kassabok för telefonen. Den är gratis.
https://play.google.com/store/apps/deta ... mRsaXRlIl0.
Hur gick det?
http://mint.com verkar vara något liknade. Den har både gratis sajt och gratis mobilapp. Har läst en del gott om den.
Jag håller på att testa den nu. Jag saknar vissa aktegorier som man kan skriva upp som utgiftkonto. Tex. vill jag ha koll på vad som inte är nödvändigt. typ godis och veckotidningar. Det är ju mest intressant att kolla sånt. då vet man ju vad man kanske ska va snålare med.
Sv: Den (STORA) app-tråden
Har ni nåt bra tips på en inköpslista-app som man lätt kan dela med tex. sambon?
Sv: Den (STORA) app-tråden
Wunderlist är en snygg och avskalad notisapp. Finns för alla plattformar.
Själv kör jag Colornote men funderar på att testa WL.
Själv kör jag Colornote men funderar på att testa WL.
- barracuber
Flia skrev:Moggy skrev:Sommarrea på Androidappar nu.
https://play.google.com/store/apps/coll ... sonEndSale
7 kronor styck. En del bra saker som Swiftkey, Beautiful Widgets och Business Calendar.
SwiftKey hade en del negativa recensioner på den senaste versionen.
Installerade och provade en dag. Den slutade ge förslag i vissa program, t.ex. om jag gick till Facebook från en gmail-länk. Så nä... den avinstallerade jag.
Får man tillbaka pengarna automatiskt??
Flia skrev:Flia skrev:Moggy skrev:Sommarrea på Androidappar nu.
https://play.google.com/store/apps/coll ... sonEndSale
7 kronor styck. En del bra saker som Swiftkey, Beautiful Widgets och Business Calendar.
SwiftKey hade en del negativa recensioner på den senaste versionen.
Installerade och provade en dag. Den slutade ge förslag i vissa program, t.ex. om jag gick till Facebook från en gmail-länk. Så nä... den avinstallerade jag.
Kan man öht få pengarna tillbaka?
Zirre skrev:Flia skrev:Flia skrev:Installerade och provade [SwiftKey] en dag. Den slutade ge förslag i vissa program, t.ex. om jag gick till Facebook från en gmail-länk. Så nä... den avinstallerade jag.
Kan man öht få pengarna tillbaka?
Först hade de 24 timmar.
Sedan blev det 15 minuter...
Slutligen (verkar det som) landade de på 48 timmar:
Android Market Refund Policy Redux: 48 Hours to Get Your Money Back?
Jag kör gratisversionen av SwiftKey. Funkar bra, har inte haft något behov av att betala (än).
- barracuber
Play Store borde ha som de har på WIndowsappstore eller vilken det var, x antal timmars prov av appen
Zirre skrev:De borde ha som de har på WIndowsappstore eller vilken det var, x antal timmars prov av appen
Google Play överlåter upplägget till utvecklaren. De appar jag varit intresserad av har nästan alltid haft en gratisversion man kunnat testa som gett en tillräcklig bild av hur appen är och vad den kan. Trivs man med gratisversionen är chansen stor att man inte behöver ångra de oftast få slantar fullversionen kostar.
Men visst kan man ändå bli besviken av olika skäl och då ska man ha rätt till pengarna tillbaka. Gäller bara att veta vilka rättigheter man har.
Men visst hade det varit en enkel sak att bestämma exempelvis 96 timmar. Vissa saker kanske man inte upptäcker direkt.
- barracuber
Den (STORA) app-tråden
Har just upptäckt gratisappen sparakvittot. Fantastiskt praktisk! Bara att fota kvittot och sedan lagras det och nås via både mobilen och hemsidan.
Funkar även som enklare budgetapp. (Dvs man kan se vart pengarna tog vägen, dock inte hur mycket man har kvar på kontot.)
HiMoney skulle hålla reda på det senare men den räknar aldrig rätt så nu åker den snart i papperskorgen.
Får man gnälla lite här också? Måste alla appar uppdateras typ en gång i veckan? Och svälla varje gång så att man måste slänga ut någon app för att få plats med uppdateringen?
Funkar även som enklare budgetapp. (Dvs man kan se vart pengarna tog vägen, dock inte hur mycket man har kvar på kontot.)
HiMoney skulle hålla reda på det senare men den räknar aldrig rätt så nu åker den snart i papperskorgen.
Får man gnälla lite här också? Måste alla appar uppdateras typ en gång i veckan? Och svälla varje gång så att man måste slänga ut någon app för att få plats med uppdateringen?
Den (STORA) app-tråden
Iridia skrev:Har just upptäckt gratisappen sparakvittot. Fantastiskt praktisk! Bara att fota kvittot och sedan lagras det och nås via både mobilen och hemsidan.
Tack för tipset, får kollas upp. Jag har just denna veckan börjat intressera mig för att "digitalisera" mer saker och börjat titta dels på Evernote på allvar (av många skäl), dels på den omtalade appen CamScanner, som gör ungefär det som din app gör.
Har just börjat testa CamScanner och den verkar ha väldigt avancerade funktioner för att få bilderna av kvittona/dokumenten att bli bra och (antagligen) sökbara. Att kunna söka i scannade bilder från kvitton och även handskrivna dokument kanske kan vara intressant, jag vet inte.
CamScanner kan ladda upp (med handpåläggning) till både Dropbox och Google Drive bland annat. Fast jag retar mig på att uppladdningen är så ointelligent. När jag testade att ladda upp på Drive så hammar filerna helt rått i katalogrooten. Jag skulle vilja kunna specifiera en särskild katalog, annars måste jag hela tiden tänka på att gå in efteråt och placera filerna där jag vill ha dem. Jag kan tänka mig att Evernote är smartare där men det vet jag inte än.
- barracuber
Sv: Re: Den (STORA) app-tråden
barracuber skrev:Jag har just denna veckan börjat intressera mig för att "digitalisera" mer saker och börjat titta dels på Evernote på allvar (av många skäl)...
Kolla även Catch Note. (Finns för iPhone också bla.) Jag föredrar iaf den före Evernote.
Moderator: La till en starttagg för citatet så det visas korrekt!
Den (STORA) app-tråden
barracuber skrev:
Har just börjat testa CamScanner och den verkar ha väldigt avancerade funktioner för att få bilderna av kvittona/dokumenten att bli bra och (antagligen) sökbara. Att kunna söka i scannade bilder från kvitton och även handskrivna dokument kanske kan vara intressant, jag vet inte.
Tack
Den (STORA) app-tråden
Jag funderar på ett antivirusprogram till mobilen. Jag väljer mellan AVG och Avast. Vad ska man välja?
Den (STORA) app-tråden
Jag kör en kombo, Lookout Security & Antivirus som sköter det mesta rent generellt och LBE Privacy Guard som jag använder för detaljstyrning av enskilda appar. Dessutom har jag AdFree Android för att slippa en massa reklam.
De båda senare kräver dock en rootad telefon så om du inte vill/vågar ge dig på det så kan du hoppa över dessa.
De båda senare kräver dock en rootad telefon så om du inte vill/vågar ge dig på det så kan du hoppa över dessa.
Den (STORA) app-tråden
Zirre skrev:barracuber skrev:Jag har just denna veckan börjat intressera mig för att "digitalisera" mer saker och börjat titta dels på Evernote på allvar (av många skäl)...
Kolla även Catch Note. (Finns för iPhone också bla.) Jag föredrar iaf den före Evernote.
Moderator: La till en starttagg för citatet så det visas korrekt!
Tack för tipset. Fler än du som föredrar den framför evernote:
Catch 5.0 – snyggare anteckningar
- barracuber
Den (STORA) app-tråden
Miche skrev:Jag kör en kombo, Lookout Security & Antivirus som sköter det mesta rent generellt och LBE Privacy Guard som jag använder för detaljstyrning av enskilda appar. Dessutom har jag AdFree Android för att slippa en massa reklam.
Antivirus? Kanske man borde..
Jag testade nyligen en trial av Lookout. Efter trialperioden låstes alla funktioner utom den där hitta-mobilen-om-den-kommer-bort. En klart vettig funktion.
- barracuber
Den (STORA) app-tråden
kullan skrev:Jag funderar på ett antivirusprogram till mobilen. Jag väljer mellan AVG och Avast. Vad ska man välja?
Jag kör AVG och är nöjd. Den uppdaterar sig ofta och söker igenom allt jag laddar ner.