Debattforum efterlyses
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Debattforum efterlyses
Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?Moggy skrev:Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.
Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.
Moggy skrev:Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.
Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
De har tom en egen app, för Android (vet ej om den finns till andra os)
LILITH_ skrev:Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?Moggy skrev:Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.
Haha klockren analys.
LILITH_ skrev:Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?Moggy skrev:Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.
Det var iaf inte frågor där det söktes exakta faktaunderlag som jag syftade på.
LILITH_ skrev:Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?Moggy skrev:Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.
Visst får man sålla där men gör man det så kan man hitta mycket information där som inte går att hitta på många andra ställen. En hel del saker under årens lopp har avslöjats via Flashback och dom har betytt mycket för yttrandefriheten. Vill man få reda på hur det förhåller sig med nåt så är Flashback ofta läsvärt.
Flashback är lite som en miljonprogramsförort - kasst rykte som befästs av några huliganer och andra idioter, några genier som gör stora positiva insatser och för det mesta, vanligt folk från alla möjliga ställen.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
kvicksilver skrev:miljonprogramsförort
De finns de som stormtrivs med, trots alla dåliga rykten, jag gissar att det är likadant med FB.
Sv: Re: Debattforum efterlyses
Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.
Antar att du menar Facebook(?)
Zirre skrev:Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.
Miche menar nog flaschBack
kullan skrev:Zirre skrev:Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.
Miche menar nog flaschBack
Eftersom det handlade om Flashback så kan han inte han menat Flashback i förkortningen FB, skulle verka konstigt, tror jag iaf.
Zirre skrev:Eftersom det handlade om Flashback så kan han inte han menat Flashback i förkortningen FB, skulle verka konstigt, tror jag iaf.
Det brukar vara samma förkortning för både facebook och flaschback har jag märkt. för när jag skriver fb så frågar dom om jag menar just flachback.
Eftersom inlägget jag kommenterade handlade om Flashback så gällde givetvis förkortningen Fighterbabe...
<Slut ironi!>
Självklart betyder FB i mitt inlägg Flashback, det var ju så suverän jämförelse med miljonprogrammen och jag kompletterade jämförelsen. Jag var på väg att kliva av bussen och hann inte skriva ut det bara.
<Slut ironi!>
Självklart betyder FB i mitt inlägg Flashback, det var ju så suverän jämförelse med miljonprogrammen och jag kompletterade jämförelsen. Jag var på väg att kliva av bussen och hann inte skriva ut det bara.
Miche skrev:Eftersom inlägget jag kommenterade handlade om Flashback så gällde givetvis förkortningen Fighterbabe...
<Slut ironi!>
Kan vara bra att skriva vad man menar särskilt som just FB kan betyda så många olika saker.
Självklart, jag tyckte dock att i just det sammanhanget så borde det vara väldigt tydligt.
Zombie skrev:Då får man ju hoppas det är bättre än ingressförfattarens språkkunskaper. ("Stavelse"...; att "cognito" på något sätt skulle betyda 'jag tänker' (det betyder 'åt eller av något känt eller bekant' och liknande)...) /Aspie
Cogito ergo sum!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13