Klädlistor?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Klädlistor?
Hej kläder kläder och kläder. Vad för stil. Vad pssar till vad och hur ska man kombinera det? Vad för kläder behöver man till olika väderr... Finns det listor?
- lollo_testar
- Anslöt: 2010-09-14
Re: Klädlistor?
Finns ju "modebloggar", men det är ju rätt jobbigt att läsa igenom.
Om du har några konkreta frågor kan du skriva dem här eller PM'a så kanske jag kan komma med nått bra förslag.
(Är kläd-nörd)
Om du har några konkreta frågor kan du skriva dem här eller PM'a så kanske jag kan komma med nått bra förslag.
(Är kläd-nörd)
Eller så kan det här få bli en stiltråd!
Till TS: Gissar att du är tjej på ditt nick... Vad vill du ge för intryck? Feminint eller pojkaktigt? Klassiskt eller trendigt? Bekvämt eller stil framför allt? Sminkar du dig och isf hur?
Till TS: Gissar att du är tjej på ditt nick... Vad vill du ge för intryck? Feminint eller pojkaktigt? Klassiskt eller trendigt? Bekvämt eller stil framför allt? Sminkar du dig och isf hur?
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
PR-kvinna slash reklam och tv branschen. Hur fan klär sig en tjej då? (vet hur killar klär sig) Seriöst intryck men inom reklamvärlden. Sminkar mig ytterst lite. Använder foundation i måttlig mängd och mascara svart eller mörkbrun. lite svart och lite vit kajal. På vintern och hösten vad gäller då? Brukar alltid köpa någon form av polostickad sak men tycker aldrig reslultatet blir bra. (överkänslig?) Men den håller värmen.
- lollo_testar
Pennkjolar är bra, du kan ha dem stretchiga så är det lättare att röra sig. Skor med liten klack eller lågskor i mocka eller skinn, men inget som liknar sneakers eller kängor. Gärna stövlar. Enkla blusar med en kort kavaj kan funka, eller enfärgade långärmade tröjor i lite tunnare material. Klänningar i mörka färger med lite eller inget mönster och snygg skärning. Personligen har jag alltid gillat slipovers eller väst på kvinnor med blus under. Kostymliknande byxor med svarta klackar under. Om du vill pigga upp klädseln är det bättre att göra det med accessoarer, sålänge klädstilen är lite klassisk och konservativ blir det snyggt utan att se för oseriöst ut. Se till att hålla håret snyggt och välkammat.
Hjälper det? En välsittande kavaj är nog en bra investering, det kan hjälpa nästan vilken outfit somhelst.
Hjälper det? En välsittande kavaj är nog en bra investering, det kan hjälpa nästan vilken outfit somhelst.
- Angelic Fruitcake
glömde säga att inga klackskor eller sånt passar i princip. Har så himla smala fötter. Vad är en slipover? Den där stilen passar kanske inte mig. bättre med jeans. ovan att gå i kjol.
- lollo_testar
Om du ska ha jeans rekommenderar jag svarta. Ballerinaskor kanske funkar?
- Angelic Fruitcake
Höst/vinter.
Svarta Jeans(?)
Stövlar, mocka, läder, skin (?)
Tunn mörk kappa.(?)
Kavaj, skjorta och valfri topp under kappan (?)
Kappor är jättebra då man får inte fula veck på kavaj osv.
Svarta Jeans(?)
Stövlar, mocka, läder, skin (?)
Tunn mörk kappa.(?)
Kavaj, skjorta och valfri topp under kappan (?)
Kappor är jättebra då man får inte fula veck på kavaj osv.
Återgå till Att leva som Aspergare