lägenhet eller rum, i sthlm?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
lägenhet eller rum, i sthlm?
hej!
om ni har rum eller lght i kungsängens området, eller i närheten av kungsängen,
så hyr jag gärna det?
ev annan plats i sthlm området, kan bli aktuellt?
skicka pm om ni har nåt å hyra ut?
hälsningar
Issa Jesus
lärjungen magnus.
jag bor i luleå.
om ni har rum eller lght i kungsängens området, eller i närheten av kungsängen,
så hyr jag gärna det?
ev annan plats i sthlm området, kan bli aktuellt?
skicka pm om ni har nåt å hyra ut?
hälsningar
Issa Jesus
lärjungen magnus.
jag bor i luleå.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Re: lägenhet eller rum, i sthlm?
Hej Issa. Att få bostad i Stockholm kan vara är väldigt svårt. Är det för kort tid eller permanent du behöver bo i Stockholm?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Hej Issa. Att få bostad i Stockholm kan vara är väldigt svårt. Är det för kort tid eller permanent du behöver bo i Stockholm?
nå, litegrann av mitt tänk e, att jag flyttar nog ner till sthlm och bor där jag kan bo,
ja altså tills jag finner en lght i kungsängen.
att bo sålänge som möjligt, är nog vad ja tänkt.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Att få bostad i Stockholm med förstahandskontrakt från hyresvärden är väldigt svårt. Lägenhet i andra hand kan vara lite lättare och rum som inneboende ännu lite lättare. Men det förutsätter att man presenterar sig på ett bra sätt och sedan funkar tillsammans med den man ska bo med.
Frågan är hur nära Stockholm du behöver bo och när du tänker flytta. Ska det vara i närheten av Kungsängen så är det lite lättare för då kanske du kan hitta något längre ut med pendlingsavstånd till Kungsängen som kan fundera. Vad du kan göra är ta fram en karta över området så du ser vilka orter som ligger omkring Kungsängen. Sen bestämmer du dig för vilken restid till Kungsängen du kan tänka dig och slår upp pendlingstiden från de olika ställen på Resrobot.se. (För dem som finns utanför SL-området - annars använder du SL.se) Man ska ju också ha råd att pendla så det kanske du också får kolla upp.
Angående förstahandskontrakt. Ställ dig gärna i kö hos Stockholms stads bostadsförmedling men räkna inte med att få något för om tidigast fem år. Ställ dig också gärna i kö hos Rikshem. Där kan du få en bostad i Märsta med bara ett års kötid. Tyvärr kan de nog många vara lite för dyra att klara på en person men kolla gärna . Sen bör du kolla de kommunala bostadsbolagen i norra och västra delen av Stockholms län och se vilka som kan vara värda att stå i kö hos. De flesta är gratis att köa i vilket dock inte bostadsförmedlingen är.
Frågan är hur nära Stockholm du behöver bo och när du tänker flytta. Ska det vara i närheten av Kungsängen så är det lite lättare för då kanske du kan hitta något längre ut med pendlingsavstånd till Kungsängen som kan fundera. Vad du kan göra är ta fram en karta över området så du ser vilka orter som ligger omkring Kungsängen. Sen bestämmer du dig för vilken restid till Kungsängen du kan tänka dig och slår upp pendlingstiden från de olika ställen på Resrobot.se. (För dem som finns utanför SL-området - annars använder du SL.se) Man ska ju också ha råd att pendla så det kanske du också får kolla upp.
Angående förstahandskontrakt. Ställ dig gärna i kö hos Stockholms stads bostadsförmedling men räkna inte med att få något för om tidigast fem år. Ställ dig också gärna i kö hos Rikshem. Där kan du få en bostad i Märsta med bara ett års kötid. Tyvärr kan de nog många vara lite för dyra att klara på en person men kolla gärna . Sen bör du kolla de kommunala bostadsbolagen i norra och västra delen av Stockholms län och se vilka som kan vara värda att stå i kö hos. De flesta är gratis att köa i vilket dock inte bostadsförmedlingen är.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag gissar att du vill komma i närheten av kyrkan i Kungsängen. Det måste ju finnas församlingsmedlemmar som du kan bo hos så det är troligen mycket enklare att hyra ett rum via kyrkan, dessutom så blir ni 'kompatibla' och kan ägna er åt bibelstudier och kan åka till kyrkan tillsammans.
Miche skrev:Jag gissar att du vill komma i närheten av kyrkan i Kungsängen. Det måste ju finnas församlingsmedlemmar som du kan bo hos så det är troligen mycket enklare att hyra ett rum via kyrkan, dessutom så blir ni 'kompatibla' och kan ägna er åt bibelstudier och kan åka till kyrkan tillsammans.
jepp^^
jo de e arken som drar
ja, ev kan ja hyra nåt där, jag behöver bara typ ett rum, eller nåtsånt.
mkt bra ideér miche!
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Min bror har hyrt/lånat(?) ut rum till folk i sin kyrka vet jag, därifrån kommer iden.