Live Messenger krånglar
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Live Messenger krånglar
Hej!
Live Messenger väljer att lägga mig och maken offline. Hela tiden. Jag loggar in, chattar, hinner i bästa fall skriva något, sen är jag offline igen. Irriterande. Någon som har en blekaste aning om vad det kan vara?
Någon av forumets IT-nördar som har nära till Ludvika? I morgon e.m. är jag hemma .
Hälsningar
Lilla Gumman
Live Messenger väljer att lägga mig och maken offline. Hela tiden. Jag loggar in, chattar, hinner i bästa fall skriva något, sen är jag offline igen. Irriterande. Någon som har en blekaste aning om vad det kan vara?
Någon av forumets IT-nördar som har nära till Ludvika? I morgon e.m. är jag hemma .
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
msn server status:
All systems go. There are no issues at this time
Ibland så räcker det med en ominstallation av programmet, alltså MSN i det här fallet.
All systems go. There are no issues at this time
Ibland så räcker det med en ominstallation av programmet, alltså MSN i det här fallet.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
Re: Live Messenger krånglar
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Har du router? Det där brukar kunna hända när man har en router som tappar kontakten korta perioder. Inte så jätteovanligt.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
Är det inte snarast normaltillstånde att msn beter sig så där, i alla fall periodvis? Jag vet inte om brandväggar möjligen kan krångla till det för msn ibland. Min brandvägg är väldigt petig, och jag har nog aldrig orkat hitta någon bra regel för msn som låter den göra det vanliga men hindrar den från att ha några hyss för sig.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
Testa http://meebo.com. Inget att installera, helt webbaserad. Man behöver inget konto, bara logga in som vanligt på msn och kör hårt! (Dessutom stödjer den Yahoo och flera andra).
Om det hjälper mot Lilla Gummans problem vet jag inte men varför inte försöka?
/Barracuber
Om det hjälper mot Lilla Gummans problem vet jag inte men varför inte försöka?
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
En blogg tillägnat msn-fel: http://msn-errors.blogspot.com/
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:48:20, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Hej!
Tack för svar. Efter ett tags strulande funkar det plötsligt igen. MSN i ett nötskal?
Kom på att när jag lade en bok till vänster om den bärbara datorn stördes signalen till routern. Mysko. Detta hade inget med MSN-felet att göra. Men det är tydligen känsligt med signalen när man har ett trådlöst nätverk.
Hälsningar
Lilla Gumman
Tack för svar. Efter ett tags strulande funkar det plötsligt igen. MSN i ett nötskal?
Kom på att när jag lade en bok till vänster om den bärbara datorn stördes signalen till routern. Mysko. Detta hade inget med MSN-felet att göra. Men det är tydligen känsligt med signalen när man har ett trådlöst nätverk.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01