Handifon?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Handifon?

Inläggav kullan » 2012-08-16 10:33:11

Miche skrev:
kullan skrev:Jag har inte pillat på nåt.

Då har du väl otur med inställningar i just med den mobilen, problemen du har går att lösa och gör de inte det så är det en garantifråga.

Garantin har gått ut på telefonen så där är jag inte hjälpt. Det är drygt 1 år sedan jag köpte mobilen. Och han som kan hjälpa mig bor inte här så jag får vänta på hjälpen tills i vår när jag flyttat.Innan dess står den och stampar på samma punkt som nu.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav barracuber » 2012-08-16 11:26:19

Miche skrev:Jag fick tyvärr inte fräscha inställningar från operatören efter fabriksåterställning (dvs jag bytte operativ) så jag tvingades knappa in dom manuellt (lite bökigt men det gick) så lita inte på det. Jag vet inte om det berodde på min operatör (Telenor) eller något annat.

WiFi-surf funkade ändå utan de inställningarna.

Jag testade nyligen ett par olika custom roms på min mobil. Ena gången inställningarna direkt men andra gången fick jag ringa Tele2 och jaga på. I ICS kan man ladda ner dem inne i Settings nånstans.

kullan,

Jo jag håller helt med dig, droid kräver ibland en del meckande. Jag känner ingen som kör Windows Phone men har läst att den är mera "mänsklig", vilket även gäller iphone.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Tiblan » 2012-08-17 6:58:22

Gå till en butik och be om hjälp då. Det finns massor av duktiga killar och tjejer i butikerna som kan fixa detta, Elgiganten är en möjlighet men det finns flera andra.

Testade en Samsung för 1,5 år sedan och efter en timme åkte jag tillbaka med den. Då hade jag lyckats få reda på att den inte gick att synka med Outlook utan en väldans massa problem varje gång man skulle synka. Funkade bara med gmail och Googles alla grejer som jag var totalt ointresserad av. Blev en Nokia igen som är suverän, en N8.
Tiblan

Anslöt: 2009-08-13

Inläggav kullan » 2012-08-17 9:55:53

Jag kan ju inte gå iväg till en affär varje gång telefonen krånglar. Det orkar inte jag.

Ni får inte vete hur men jag har lyckats dyrka min på mitt GMail - konto. Har även lyckats ladda ner apparna jag behöver. NBi får undra hur det gick till. Jag tänker inte gå igenom detta.
kullan

Inläggav Miche » 2012-08-17 11:41:42

kullan skrev:Ni får inte vete hur men jag har lyckats dyrka min på mitt GMail - konto. Har även lyckats ladda ner apparna jag behöver. NBi får undra hur det gick till. Jag tänker inte gå igenom detta.

Grattis, jag tänker inte fråga men kul att du lyckades att det låter som om det funkar rätt bra nu! :D
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav kullan » 2012-08-17 11:49:20

Miche skrev:
kullan skrev:Ni får inte vete hur men jag har lyckats dyrka min på mitt GMail - konto. Har även lyckats ladda ner apparna jag behöver. NBi får undra hur det gick till. Jag tänker inte gå igenom detta.

Grattis, jag tänker inte fråga men kul att du lyckades att det låter som om det funkar rätt bra nu! :D

Ja det funkar i alla fall ja. :-)Happy
kullan

Inläggav barracuber » 2012-08-17 11:57:30

Grattis gött att det löste sig :D

Jag vet att det är mycket pengar men idag har Telia sänkt priset på den gamla iPhonen dvs iPhone 4 (utan S), till 199 per månad, då ingår Spotify Premium och Navigator ett år.
iPhone 4 8GB Om du är intresserad be av få känna på den.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav kullan » 2012-08-17 12:00:30

barracuber skrev:Jag vet att det är mycket pengar men idag har Telia sänkt priset på den gamla iPhonen dvs iPhone 4 (utan S), till 199 per månad, då ingår Spotify Premium och Navigator ett år.
iPhone 4 8GB Om du är intresserad be av få känna på den.

Tack för tipset men jag är inte intresserad.
kullan

Återgå till IT-forum

Logga in