genetiska faktorer

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

genetiska faktorer

Inläggav Issa Jesus » 2012-08-15 3:11:00

'hej!

jag har, såvitt jag förstått, en hel del genetiska "överskrivningar"
som ristats in där det stått vägledande förhållningssätt, bra info.

detta har gjort att mina kognitiva funktioner till viss del
störts ut och "fel koderna", genererar lite av "syntax error"
i min syntax.

jag upplever sånt som kommer direkt från dessa genetiska skrivfel,
jag reagerar på fel sätt gentemot min omvärld, och detta är helt å hållet
de genetiska skrivfelens fel.

för i normala fall, så e min syntax felfri och jag har gott umgänge till min omvärld.
men som det e nu, så revolterar dessa "syntax error", gentemot min förhållning
till min omgivning. och det är skitjobbigt.

eventuellt går det att göra nåt åt detta, vi får se.

har ni liknande problem?'

edit; omformuleringar.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: genetiska faktorer

Inläggav Issa Jesus » 2012-08-15 7:52:46

Issa Jesus skrev:'hej!

jag har såvitt jag förstår, mycke genetiska tillägg, som överskrivts in
på de ställena, där det funnits annan bra information.

detta har gjort att mina kognitiva funktioner till viss del
störts ut och "pervetioner" har hafts lagt in i genetiken
och eventuellt är dessa "skrivfel" ärftliga, nå de genererar "syntax error"
i min syntax.

jag upplever sånt som kommer direkt från dessa genetiska skrivfel,
jag reagerar på fel sätt gentemot min omvärld, och detta är helt å hållet
de genetiska skrivfelens fel.

för i vanligtvis så funkar min syntax och jag har gott umgänge till min omvärld.
men som det e nu, så revolterar dessa "syntax error", gentemot min förhållning
till min omgivning. och det är skitjobbigt.

eventuellt går det att göra nåt åt detta, vi får se.

har ni liknande problem?'

edit; justeringar.'
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: genetiska faktorer

Inläggav lasseivägen » 2012-08-15 9:19:33

Kolla i bibeln där lär alla nödvändiga svar finnas :mrgreen:
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: genetiska faktorer

Inläggav Micke » 2012-08-15 14:03:52

Hej Issa, jag tror att om man vore perfekt så skulle man inte ha inkarnerat på just den här planeten där det finns så mycket friktioner och problem av olika slag. Jag tror att det är viktigt att man inser sin ofullkomlighet (även om man öppnat upp sig för "gudomliga energier" och kan mottaga budskap), och om det är så att man vill nå fullkomlighet så behöver ju de ofärdiga sidorna hos en komma fram i ljuset så att man blir medveten om dom och kan börja att bearbeta dessa. Ett sätt att bearbeta dom är vad jag förstått bara genom att ångra dessa ofullkomliga handlingar. Då bygger man genom många liv sakta men säkert upp ett skydd mot dessa, så att man så småningom reagerar på ett mer kärleksfullt sätt i liknande situationer. Ett annat sätt kan vara att jobba med hjärna och hjärta, alltså att försöka öka sin förståelse och (därmed) sin empatiförmåga.

Visst vore det fint om man blev fullkomlig med en gång, men jag tror att vi är inne i en långsam process där vi omvandlas från djur till riktiga människor, och där vi i nuläget har ett ben i varje rike (men där vi individuellt sett kan vara olika långt komna). Sa inte Jesus att "mitt rike är inte av denna världen"? Det tar sin tid och man får bära sitt kors helt enkelt. De "genetiska faktorer" du talar om tror jag alltså är den ofullkomlighet vi har med oss från våra tidigare jordeliv, och vilket då alltså är helt i sin ordning eftersom vi inte har nått längre än så.

Som jag skrev tidigare är man vanligtvis ofullkomlig som människa även om man öppnat upp sig för ett ökat energiflöde i sin organism eller erhållit andra ovanliga förmågor. Man kan lätt bedras av detta då man kanske under en längre period manifesterar ett kärleksfullt och närmast fullkomligt betéende och därmed ser sig själv som fullkomlig, bara för att i nästa stund manifestera något helt annat. Något som i kontrast till det ljusa förefaller mörkare än vad det annars skulle ha gjort, eller rentav är av mörkare natur pga den psykiska påfrestning som det ofta innebär om man öppnat upp sig för ett energiflöde som man inte var riktigt redo för.


(Bäst att tillägga att det jag skrivit här är bara vad jag tror och ska inte uppfattas som något annat. Och oavsett tycker jag du bör ta upp dina problem med din doktor om det ställer till för mycket besvär för dig själv eller för andra.)
Micke
 
Inlägg: 3420
Anslöt: 2005-10-12

Re: genetiska faktorer

Inläggav Iridia » 2012-08-15 14:05:17

Bra skrivet, Micke!
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: genetiska faktorer

Inläggav Issa Jesus » 2012-08-15 23:18:49

Micke skrev:Hej Issa, jag tror att om man vore perfekt så skulle man inte ha inkarnerat på just den här planeten där det finns så mycket friktioner och problem av olika slag. Jag tror att det är viktigt att man inser sin ofullkomlighet (även om man öppnat upp sig för "gudomliga energier" och kan mottaga budskap), och om det är så att man vill nå fullkomlighet så behöver ju de ofärdiga sidorna hos en komma fram i ljuset så att man blir medveten om dom och kan börja att bearbeta dessa. Ett sätt att bearbeta dom är vad jag förstått bara genom att ångra dessa ofullkomliga handlingar. Då bygger man genom många liv sakta men säkert upp ett skydd mot dessa, så att man så småningom reagerar på ett mer kärleksfullt sätt i liknande situationer. Ett annat sätt kan vara att jobba med hjärna och hjärta, alltså att försöka öka sin förståelse och (därmed) sin empatiförmåga.

Visst vore det fint om man blev fullkomlig med en gång, men jag tror att vi är inne i en långsam process där vi omvandlas från djur till riktiga människor, och där vi i nuläget har ett ben i varje rike (men där vi individuellt sett kan vara olika långt komna). Sa inte Jesus att "mitt rike är inte av denna världen"? Det tar sin tid och man får bära sitt kors helt enkelt. De "genetiska faktorer" du talar om tror jag alltså är den ofullkomlighet vi har med oss från våra tidigare jordeliv, och vilket då alltså är helt i sin ordning eftersom vi inte har nått längre än så.

Som jag skrev tidigare är man vanligtvis ofullkomlig som människa även om man öppnat upp sig för ett ökat energiflöde i sin organism eller erhållit andra ovanliga förmågor. Man kan lätt bedras av detta då man kanske under en längre period manifesterar ett kärleksfullt och närmast fullkomligt betéende och därmed ser sig själv som fullkomlig, bara för att i nästa stund manifestera något helt annat. Något som i kontrast till det ljusa förefaller mörkare än vad det annars skulle ha gjort, eller rentav är av mörkare natur pga den psykiska påfrestning som det ofta innebär om man öppnat upp sig för ett energiflöde som man inte var riktigt redo för.


(Bäst att tillägga att det jag skrivit här är bara vad jag tror och ska inte uppfattas som något annat. Och oavsett tycker jag du bör ta upp dina problem med din doktor om det ställer till för mycket besvär för dig själv eller för andra.)


tack micke!
jag tror nog du har koll.
vad jag just nu behöver är vänskap med cyborgerna, och demonerna.
för de strider, vad jag förstått.

de borde lägga ner sina aggretioner, och stifta fred. och gå in i bön.
för vi är på väg in i en stor omdaning av världsalltet.

för min egen del så handlar det om den kroppsliga andeform som jag innehar;

år 666 konstruerades jag som triologi, mörker - ljus - människosinnet, själen.
sen har jag hoppat mellan liv och liv, fram till dags datum.

det ser ut som att jag kommer tvingas behålla denna andeform, och jag vill
bryta upp den för jag - magnus (i världen)
pallar knappt av de stora krafterna som dessa sidor besitter. jag brukar göra en liknelse;

i ena handen är mörkerkrafter, i andra handen är Jesus och det han besitter,
magnus är den som vandrar på knivseggen. Gud förser med platåer, från och till.
där man kan vila sig en stund.

men detta är min börda att bära, jag har mer och mer accepterat vem jag är,
och vem jag vill ska finnas till på jorden.

jag bär mitt kors, och jag följer Jesus. detta är vägen jag kommer vandra, och när tid är,
kommer larven gå in i puppstadiet (eller har jag redan vatt där?)
för vi inväntar en fjäril, något världen bara skådat en gång, för ca 2012 år sedan.

jag har egentligen inte några förväntningar, kanske ett visst hopp, jag vet att jag inte är värdig att få ens kasta en blick på den fjärilen, ty den är så fridfull och vacker och praktfull, och vi kommer allesammans se den och veta;

nu är det dags.

________________
sover snart. gonatt <3
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: genetiska faktorer

Inläggav Issa Jesus » 2012-09-01 18:10:18

@ micke.

nu när jag läste igenom ditt inlägg, det översta, fattade jag plötsligt vad du menade.
du mena kanske så här:?

vi gör Tjänst, inför Gud.
samtidigt, har vi andra agendor, som är våra egna funderingar. dessa egna strävanden, i att försöka göra gott, blir fel, därför att vi gör sånt, i vårt eget "tänk".

och det kommer inte funka, för Jesus är inte med i det vi försöker, i egen kraft göra?
när vi söker upp Jesus, och börjar göra det Han vill, att vi ska ägna oss åt,
DÅ funkar allt igen.

för jag har, i mitt eget, försökt med olika strategier gentemot mörkret, vilket inte funkat,
samtidigt är det som skett, varit undervisning av Jesus, hur? var? när? varför?

det vet Gud.
och jag frågade Jesus, innan jag begav mig ut i stora mörka skogen, hur det skulle gå?
han sade, det kommer bli en prövning, som du tar dig igenom, men du kommer komma tillbaka som en förändrad människa, mörkret har då prövat dig och sedan varit tvungen att släppa dig.

primärt ville jag förstå hur, och varför mörkret var som det var, och om de hade en framtid?
och jag tog mig fram till getterna, och försökte rädda dem,
men det gick inte, för de ville inte följa med tillbaks, jag insåg att de var ateister, agnostiker eller tillhörde mörkerreligionerna. de valde av frivilja att stanna.

valet är gjort, och nu återvänder jag till den sanna vägen, där det finns gemenskap med Jesus.
jag väljer bort mörkerkrafterna, och går fullt upp i Jesu närvaro.

Gud Jesus Kristus, är Herre i mitt liv!
Han kan alla svar, på alla frågor, ty Jesus Kristus är Vägen, Sanningen och Livet!

här slutar det aktiva mörkret, jag överlåter allt till min Gud Jesus Kristus,
min Gud Jesus Kristus, han har redan axlat alla synder, och han dog för din och min skull,
vi människor, kunde inte frigöra sig själv från synderna, där och då, gick Gud Jesus Kristus,
in och löste oss från synden. Han sprängde de svarta synd kedjorna,
som hade fjättrat oss ner i dyn, vi visste inte om hur svår synd det hade varit,

och Gud Jesus Kristus, bar allt, först i livet, sen i döden.
och se! synden är övervunnen! Gud Jesus Kristus återuppstod på tredje dagen, sen, efter en tids vistelse bland sitt folk, reste han till himmelen. och Den Helige Ande kom till oss.

tack Gud Jesus Kristus, för din nåd, och för att du sände hjälparen, Den Helige Ande <3

hälsningar & en uppmaning: bedj, och fråga Den Helige Ande, att det är jag som skrivit till er.

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in