Något brister i utseendet
Re: Något brister i utseendet
Jag har fått höra att jag "har något" i blicken. Men det var inte negativt. Oftast har jag en livfull, glittrande blick. Det var bl.a blicken som det fastnade för till Dove-reklamen.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Jag har också "något" i blicken.. Som ungefär alla tolkar negativt men jag menar aldrig något dumt kan inte bara styra över det.
Jag hade rätt stirrig blick som barn. Numer får jag höra att jag har en väldigt öppen blick, vad det nu betyder. Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:Jag hade rätt stirrig blick som barn. Numer får jag höra att jag har en väldigt öppen blick, vad det nu betyder. Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
vad menar du med att folk tror att du är naiv. På vilket sätt?
xxxxx skrev:Angelic Fruitcake skrev:Jag hade rätt stirrig blick som barn. Numer får jag höra att jag har en väldigt öppen blick, vad det nu betyder. Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
vad menar du med att folk tror att du är naiv. På vilket sätt?
Män försöker ragga på mig på genomskinliga sätt och verkar tro att jag inte fattar vad de är ute efter.
- Angelic Fruitcake
Angelic Fruitcake skrev:Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
Stora ögon förknippas lätt med små barn och därmed naivitet.
Miche skrev:Angelic Fruitcake skrev:Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
Jo, det ligger nog nåt i det.
- Angelic Fruitcake
Angelic Fruitcake skrev:Miche skrev:Angelic Fruitcake skrev:Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
Jo, det ligger nog nåt i det.
Jag tycker det dock är vackert och inte har jag märkt att du är det minsta naiv, tvärtom, du har något som är ännu vackrare... intelligens!
Miche skrev:Miche skrev:Angelic Fruitcake skrev:Jag vet att min blick gör att folk tror att jag är naiv.
Jag tycker det dock är vackert och inte har jag märkt att du är det minsta naiv, tvärtom, du har något som är ännu vackrare... intelligens!
Nu blir jag lite generad, men mest glad.
- Angelic Fruitcake
utseendet?? eh tänkte inte på det. klär mig mest efter vädret o typ av transportmedel. åker jag moppe måste jag ha vindtäta o varma kläder men åker jag bil kan jag ha vanliga kläder typ jeans o tröja på mig.
jag brukar komma till tennisbanan med en plastpåse med bollar racket o vattenflaska. jag tänkte inte på vad de andra hade för väskor tills en annan sa till mig att jag måste tänka lite på mitt utseende, de andra hade jättestora trunkar, väskor med massor av grejor. jag bryr mig inte om detta råd, jag tycker det är bättre med en enkel plastpåse o sen får de andra tycka vad de vill.
gillar inte kläder överhuvudtaget, skönt i thailand där klarar man sig med shorts o t-shirt
Fighterbabe skrev:Jag har fått höra att jag "har något" i blicken. Men det var inte negativt. Oftast har jag en livfull, glittrande blick. Det var bl.a blicken som det fastnade för till Dove-reklamen.
Jag för min del har nog en trött, skärskådande eller irriterad blick.
Inte Dove-reklamsmaterial direkt...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Fighterbabe skrev:Jag har fått höra att jag "har något" i blicken. Men det var inte negativt. Oftast har jag en livfull, glittrande blick. Det var bl.a blicken som det fastnade för till Dove-reklamen.
Jag för min del har nog en trött, skärskådande eller irriterad blick.
Inte Dove-reklamsmaterial direkt...
Min är också väldigt skärskådande.. Hur gör du /har gjort för att försöka ändra på det. Om du har velat det eller har gjort det?
Jag försöker se över mitt kroppsspråk när jag interagerar med folk ja.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag anser att jag är snygg och vacker i min lilla värld. Sen att jag ser ut som apan Lucy jämfört med vilken tjej som helst i den här världen knäcker mitt självförtroende rätt mycket. Inte för att jag önskar att jag såg ut som random tjej, tvärtom, jag är jättegärna apan Lucy och trivs bra som det, men när man inte ens får vara ful och obrydd ifred på aspergerforum blir man lite less.
Det finns sätt att uttrycka sig kring att många aspergare inte "bryr sig om sitt yttre" utan att osa värre förakt än den värsta neurotyp. Usch på er!
Det finns sätt att uttrycka sig kring att många aspergare inte "bryr sig om sitt yttre" utan att osa värre förakt än den värsta neurotyp. Usch på er!
Gick in på din blogg, locomotiv, och ser inte att du skulle se ut som någon apa. Du ser trevlig och naturligt bra ut. Obrydd kanske du är (?), men du har ett bra utseende att backa upp det med så vitt jag kan se.
Ville bara protestera mot den felaktiga beskrivningen.
Ville bara protestera mot den felaktiga beskrivningen.
Tack tack.
Nej, inte är det nåt större fel på mitt ansikte. Desto värre är det med kroppen: dålig hållning, alldeles för mycket "generande hårväxt" eller vad det är folk kallar det, och så det där med kläder som inte följer modet och sånt. Smink verkar det ju inte vara så benhårt med att man ska använda för att vara vacker, även om det är märkligt att jag som vuxen människokvinna ratar det helt och hållet.
Jag önskar att jag inte brydde mig om att jag inte brydde mig, men det gör jag. Jag är plågsamt medveten om att jag borde bry mig.
Vill dock tillägga att jag har vänner, så tipset någon gav om att ändra på sig för att bli populär kan jag vänligen tacka för men inte ta emot.
Nej, inte är det nåt större fel på mitt ansikte. Desto värre är det med kroppen: dålig hållning, alldeles för mycket "generande hårväxt" eller vad det är folk kallar det, och så det där med kläder som inte följer modet och sånt. Smink verkar det ju inte vara så benhårt med att man ska använda för att vara vacker, även om det är märkligt att jag som vuxen människokvinna ratar det helt och hållet.
Jag önskar att jag inte brydde mig om att jag inte brydde mig, men det gör jag. Jag är plågsamt medveten om att jag borde bry mig.
Vill dock tillägga att jag har vänner, så tipset någon gav om att ändra på sig för att bli populär kan jag vänligen tacka för men inte ta emot.
Tänkte lite på det där med blicken..
Det borde väl ske undermedvetna ändringar i hur ens blick ser ut i samband med vad man tänker på?
Jag menar; Om man går runt och är allmänt hatisk ( ) kan jag tänka mig att det syns i ansiktet också, i blicken.
Och är man en ledsam misantrop kan jag tänka mig att det syns utåt, även om man inte tänker på det.
Tänker ofta tillbaka på konversationer och möten av olika slag för att se hur jag såg ut och hur det påverkade konversationen.
Exempel: Mötte min granne i hissen härom dagen och han började prata med mig. (normal onödig kall konversation man har med individer man inte känner egentligen)
Tänker jag tillbaka på detta möte så märker jag att jag inte rörde en min.
Han log när han hälsade, inte jag.
Han log när han sa hejdå, inte jag.
Det var ju inte med flit att vara "dryg" men jag antar att jag uppfattas som det väldigt ofta, antagligen för att jag ofta ogillar mitt sällskap, men även när jag trivs har jag hört att vissa tycker att jag verkar just "dryg".
Kanske OT, vettefan.
Det borde väl ske undermedvetna ändringar i hur ens blick ser ut i samband med vad man tänker på?
Jag menar; Om man går runt och är allmänt hatisk ( ) kan jag tänka mig att det syns i ansiktet också, i blicken.
Och är man en ledsam misantrop kan jag tänka mig att det syns utåt, även om man inte tänker på det.
Tänker ofta tillbaka på konversationer och möten av olika slag för att se hur jag såg ut och hur det påverkade konversationen.
Exempel: Mötte min granne i hissen härom dagen och han började prata med mig. (normal onödig kall konversation man har med individer man inte känner egentligen)
Tänker jag tillbaka på detta möte så märker jag att jag inte rörde en min.
Han log när han hälsade, inte jag.
Han log när han sa hejdå, inte jag.
Det var ju inte med flit att vara "dryg" men jag antar att jag uppfattas som det väldigt ofta, antagligen för att jag ofta ogillar mitt sällskap, men även när jag trivs har jag hört att vissa tycker att jag verkar just "dryg".
Kanske OT, vettefan.
Idiot skrev:Det var ju inte med flit att vara "dryg" men jag antar att jag uppfattas som det väldigt ofta, antagligen för att jag ofta ogillar mitt sällskap, men även när jag trivs har jag hört att vissa tycker att jag verkar just "dryg".
Dryg, högfärdig, arrogant, ointresserad... tyvärr tror en del att man är det för att man har en i sitt eget tycke neutral min. Ibland frågar folk mig om jag tycker de är tråkiga.
- Jesters Tear
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-04-26
Idiot skrev:Tänker jag tillbaka på detta möte så märker jag att jag inte rörde en min.
Hos enter förutsätts det att mer än 70% av det man säger förmedlas via kroppsspråk och uppåt 20% via röstläge men vi Aspisar anser att orden utgör närmare 100% av kommunikationen vilket gör att vi inte är speciellt kompatibla med enter.
Kanske är mitt eget oförstånd i dessa saker som kommer i dagen nu men jag tycker i allmänhet att folk klär sig mycket slarvigt. Speciellt alla dessa modeslavar som inte kan tänka själva och hitta sin egen stil. Vuxna karlar som har rosa skjorta, vettlösa småglin med halva arslet hängandes utanför byxorna och tjejer som knatar omkring med alltför lite kläder och ohyggliga klackar. Skor ska man nog inte tala om, ens. Det verkar som svenska om folket inte vet vad skovård är överhuvudtaget.
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Återgå till Att leva som Aspergare