Passande namn
Re: Passande namn
Kahlokatt skrev:Dong Dong, gymnast från Kina (hoppar tydligen trapolin, så hans (hennes?) namn är ju en passande ljudeffekt)
Timo Boll, tysk bordtennisspelare (gammal favorit)
Chris Hoy - engelsk CYKLIST!
Aye Aye Aung - burmesisk brottare. Låter som om det gör ont att möta honom (henne?)
Saxat från: post840449.html#p840449 och posten efter.
Nyss var det en försvarsadvokat på TV som hette Gabriele FUSCO. Honom skulle inte jag vilja anlita!
Lennart Kriisa, chefredaktör för tidningen Lag & Avtal om arbetsrätt.
(Estbördig förstås.)
(Estbördig förstås.)
Passande namn
The study projects that in the next five years the technology to make LED light bulbs more efficient will dramatically improve. (...) Marc Ledbetter, a manager of emerging technologies at the lab.
http://earthfix.opb.org/energy/article/ ... he-future/
Ännu roligare hade det varit om han hade jobbat med märkning av förbättrade LED-lampor men efternamnet passade i alla fall bra.
Passande namn
Co-Admin:
Diskussionen om namn som avvek från ämnet återfinns nu här:
talande-namn-t28801.html#p871141
Diskussionen om namn som avvek från ämnet återfinns nu här:
talande-namn-t28801.html#p871141
Passande namn
Aubrey de Grey, engelsk gerontolog (åldrandeforskare) som lär vilja hitta en "bot" mot åldrandet men har sitt eget namn emot sig.
Passande namn
Läkare (?) Ove Svidén. (Fråga mig inget om sajten; frågetecknet antyder väl mitt första intryck och min undran om efternamnet möjligen kan passa även om han inte är läkare.)
Passande namn
Attans, nu ljuger bussen... Hållplatsen Vibohär är ju definitivt en lögn (passar bättre i opassande namn...)
Passande namn
Magnus Utvik intervjuad på sajten Bokhora. I dessa hyperkommersialiseringens tider gör de tydligen vad som helst...
Passande namn
Zombie skrev:Magnus Utvik intervjuad på sajten Bokhora. I dessa hyperkommersialiseringens tider gör de tydligen vad som helst...
Fniss
Roliga rubriker etc.
Det här är ingen rolig rubrik men ett lustigt namn.
Jag ska i sommar träffa läkare nr 13 i ordningen på psykiatrin. Och det visar sig att han heter Frisk, så det kanske blir jättebra.
Moderator Alien: Flyttade från roliga-rubriker-etc-t14515.html
Jag ska i sommar träffa läkare nr 13 i ordningen på psykiatrin. Och det visar sig att han heter Frisk, så det kanske blir jättebra.
Moderator Alien: Flyttade från roliga-rubriker-etc-t14515.html
- Pentti Varg
- Anslöt: 2013-03-17
Passande namn
Stenkula är ett roligt efternamn. Någon som är och har stenkul som i filmen Livet är stenkul (supa, knulla och slåss) och i schlagern Livet är stenkul, tro på mej – jag är tjej.
Eller någon som är stenhård, t ex en polis i sin ämbetsutövning, gör sin plikt utan nåd. Som här: post1016448.html#p1016448
Eller någon som är stenhård, t ex en polis i sin ämbetsutövning, gör sin plikt utan nåd. Som här: post1016448.html#p1016448
Passande namn
Władysław Szpilman, kompositör
http://sv.wikipedia.org/wiki/W%C5%82ady ... w_Szpilman
http://sv.wikipedia.org/wiki/W%C5%82ady ... w_Szpilman
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08