Inget att be om ursäkt för
38 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Citerar min farfar:
Hon fick inga men varken fysiskt eller psykiskt, och jag tror de fick upp stövlarna också.
Annat hade det varit om han gapflabbat åt någon som legat i respirator tre år pga att den nästan drunknat i en bottenlös myr.
Sagt om min mor när hon sjönk ner till midjan på myren när hon plockade hjortron.Ho vroke ner sig ti myrn då hon var å nappe snattren, hoho *gapflabb*
Hon fick inga men varken fysiskt eller psykiskt, och jag tror de fick upp stövlarna också.
Annat hade det varit om han gapflabbat åt någon som legat i respirator tre år pga att den nästan drunknat i en bottenlös myr.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
ford skrev:Det är en väldigt svår gränsdragning det där:
Jag kan själv oroa mig för att kanske lägga ytterligare en börda på axlarna för en som lider av en depression som endast går att bota på medicinsk väg, och hoppas att så inte är fallet.
Dock finns det även en jäkla massa gnällspikar, kverulanter och negativister, vars ev. depressioner orsakats/förvärrats p.g.a deras negativa inställning, och en massa folk som bara vill se problem, inte lösningar, och som inte ens försöker se guldkanten i tillvaron.
-Det är till den sista gruppen jag riktar mig med mina inlägg.
-Och faktiskt, *tough shit*, så behövs det ibland någon som på ett bestämt, man kärleksfullt vis "tar en i kragen", och ser till att man får ordning på sitt liv, när man själv inte vill/är kapabel till det. Kanske blir man bara arg och grinig till en början, men i efterhand tackar man den personen, tro mig!
Och du fullständigt ignorerar att du gör folk illa på ett sätt som möjligen kan gå för sig i fri diskussion. Det går inte att tolka som annat än att du antingen är något alldeles otroligt korkad eller helt enkelt medvetet vill skada folk. Jag betraktar i vilket fall som klart brott mot forumreglerna och har nu rapporterat dig till moderatorerna med hänsyn till alla människor som mår dåligt just nu och förmodligen mår ännu sämre av dina dumheter.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
ford skrev:Jag har själv varit "nere i skiten" och hade inte andra människor (läs: mina föräldrar) blandat sig i hade jag inte tagit mig ur den.
Gör du dig på det eller är du så totalt inkompetent på att förstå andra människor?
Men du Kvasir!!
Vad var det för fel i det han skrev som du anmälde?
Det är inte så att du vet om att du borde ta tag i ditt liv, men orkar inte och detta ford retar dig just för detta?
För det Ford skrev var inget fel i enligt mig.
Det är inte så att du vet om att du borde ta tag i ditt liv, men orkar inte och detta ford retar dig just för detta?
Senast redigerad av Dunderbar 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Dunderbar skrev:Men du Kvasir!!
Problemet är de flesta som mår dåligt inget hellre vill än att hitta något sätt att ta sig ur sin situation eller i alla fall lyckas må en aning lite bättre. Att då gång på gång på gång, i tråd efter tråd efter tråd, anklaga dessa personer för att inte vilja göra något åt sin situation och att de kan om de bara vill, de är ett hån mot dem. Det är förolämpande och skadar dem. Ford är så övertygad om han vet precis hur alla andra mår, fast det är uppenbart att han inte rimligen kan ha samma erfarenhet. Ändå vägrar han tro att det kan vara så, för det han tror, det måste tydligen vara sant.
Det ungefär lika intelligent som att säga åt en utvecklingsstörd person som kämpar för att klara grundskolan att denne borde skaffa sig en akademiska examen och göra rätt för sig i samhället.
Kvasir skrev:Dunderbar skrev:Men du Kvasir!!
Problemet är de flesta som mår dåligt inget hellre vill än att hitta något sätt att ta sig ur sin situation eller i alla fall lyckas må en aning lite bättre. Att då gång på gång på gång, i tråd efter tråd efter tråd, anklaga dessa personer för att inte vilja göra något åt sin situation och att de kan om de bara vill, de är ett hån mot dem. Det är förolämpande och skadar dem. Ford är så övertygad om han vet precis hur alla andra mår, fast det är uppenbart att han inte rimligen kan ha samma erfarenhet. Ändå vägrar han tro att det kan vara så, för det han tror, det måste tydligen vara sant.
Det ungefär lika intelligent som att säga åt en utvecklingsstörd person som kämpar för att klara grundskolan att denne borde skaffa sig en akademiska examen och göra rätt för sig i samhället.
Nu förstår jag hur du menar Kvasir.
Jag håller med dig i det du säger...
Senast redigerad av Dunderbar 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Dunderbar skrev:Snacka om att misstolka det man skriver....
Det finns inga enkla universallösningar. Det vore underbart om det faktiskt vore så, men det som fungerar för en person kanske inte fungerar för en annan.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Allvarligt så blir jag å det grövsta förolämpad av TS här, fy helvete vilken jävla misär jag varit i pga min depression.
Jag kan tala om för dig att när du ligger ner på golvet och gråter okontrollerat och inte kan sluta , och vill inget hellre än att dö!! Och din mamma har panik och vet inte vad hon ska säga, ja du....då hjälper inga jävla positiva tankar i världen!! Din hjärna kan helt enkelt inte producera dom.
Jag kan tala om för dig att när du ligger ner på golvet och gråter okontrollerat och inte kan sluta , och vill inget hellre än att dö!! Och din mamma har panik och vet inte vad hon ska säga, ja du....då hjälper inga jävla positiva tankar i världen!! Din hjärna kan helt enkelt inte producera dom.
Senast redigerad av lindrin 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Titti skrev:lindrin skrev:Allvarligt så blir jag å det grövsta förolämpad av TS här, fy helvete vilken jävla misär jag varit i pga min depression.
TS?
Förkortning för "trådskaparen". Vanligt på vissa andra forum, men kanske inte så vanligt här.
Kvasir skrev:Titti skrev:lindrin skrev:Allvarligt så blir jag å det grövsta förolämpad av TS här, fy helvete vilken jävla misär jag varit i pga min depression.
TS?
Förkortning för "trådskaparen". Vanligt på vissa andra forum, men kanske inte så vanligt här.
Tack - jag letade förtvivlat efter ett inlägg av Thunderchild (=TC), vilket jag inte fann. Och undrade därför vem som åsyftades.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Dunderbar skrev:Även om man har det jobbigt får man ju försöka se det positiva i livet man har just då.
Absolut - man måste försöka med det. Sedan är det ju detta vi alla har olika förmåga att klara av. Det är det enda vi egentligen diskuterar. Vi som har svårare med det (jag är en) har inget annat sagt än att den biten är något vi har problem med.
Och då är det aldrig upplyftande att bara bemötas med "Äh, gaska upp dig nu" snarare än med mer personligt inriktat intresse "Hur är det, vad är det som är värst för dig, vilka bitar behöver du hjälp att bearbeta..." osv.
Det är det det handlar om. Alla har olika förutsättningar att klara att se de små korn av positiva bitar som också finns här i livet när allt känns som jävligast, och lika individuellt är det hur man lättast och bäst kan fås på rätt spår och lära sig utveckla den förmågan.
Ingen av "oss andra" är annat än glada med och imponerade av er som är bättre på att se det positiva här i livet, och naturligtvis skulle vi vilja vara lika bra på det, det är oförskämt och ouppmärksamt att tolka in det så.
Det finns vägar och metoder att lära sig detta, men att bara få höra "Äsch, var inte så negativ, gaska upp dig nu" är definitivt inte en av dem. Så kan man bara bemöta den enskilde personen med problem om man också har kunskaperna om hur man också hjälper honom eller henne att se vägarna åt rätt håll. Alla kan hjälpas att se tillräckligt positivt på livet, men det finns ingen universallösning som funkar för alla att lära sig det.
Och det är vi nog alla i grund och botten överens om, men vi har kommit att tala lite förbi varandra.
Ingen har menat att säga till Dunderbar "Släng dig i väggen och låt inte så positiv, allt är bara skit", men det är lite så det har kommit att framställas.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor