Inget att be om ursäkt för
38 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Inget att be om ursäkt för
Heder åt dig Dunderbar, som vågar vara kritisk mot gnäll-maffian, som bara vill vara negativ, och tycker att andra också skall vara det.
Synd bara att du skulle falla för grupptrycket, och be om ursäkt för att du säger som det är: att det finns något som heter eget ansvar för att ta tag i sitt liv.
-Tycker det är jävligt strongt av dig att du lyckats vara positiv trots alla motgångar och kan bara säga;
-Keep up the good work!
Synd bara att du skulle falla för grupptrycket, och be om ursäkt för att du säger som det är: att det finns något som heter eget ansvar för att ta tag i sitt liv.
-Tycker det är jävligt strongt av dig att du lyckats vara positiv trots alla motgångar och kan bara säga;
-Keep up the good work!
Senast redigerad av ford 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Håller med dig fullt ut, Ford. Jag skrev oxå i "vill be om ursäkt -tråden" men bad inte direkt om ursäkt just därför att jag inte tycker jag behöver be om ursäkt utan endast förklara hur jag ser på saken o. att jag inte menar ngt. illa med min rakhet. Det är sällan fel o. förklara o. förtydliga sig!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Men för helvete ford. Hur många gånger ska man behöva förklara en sak för dig innan du fattar!! Du har ju fortfarande inte fattat ett enda jävla dugg av vad vi andra säger. Om du nu helt enkelt är så korkad att du inte kan förstå det, kan du då inte acceptera att du är det och hålla käften istället för att briljera med din dumhet gång på gång. Inse att sådana där idiotier inte hjälper folk utan stjälper dem. Det skulle förmodligen göra mer nytta, eller snarare mindre skada, att slå folk på käften.
Och det är du som hela tiden börjar gnälla genom dina idiotiska uttalanden. Vi andra gnäller bara tillbaka på dig.
Om du nu verkligen tycker att vi har fel, så konkretisera då ditt gnäll så det går att avgöra om det är vissa specifika fall/personer enbart du syftar på och om det möjligen kan vara relevant där. I annat fall måste det rimligen tolkas som ett frontalangrepp på stora delar av forumet, vilket vi har förklarat för dig åtskilliga gånger förut, men utan att du tydligen har fattat. Nej, det är bäst jag slutar innan jag måste anmäla mig själv till närmsta moderator.
Edit: Förresten, det är ganska ironisk att ford anklagar andra för att inte försöka göra något åt sina liv och sina problem, när han själv uppenbarligen inte ens vill förstå att han gör andra människor illa med sin upprepade uttalanden trots att folk gång på gång förklarar det för honom.
Och det är du som hela tiden börjar gnälla genom dina idiotiska uttalanden. Vi andra gnäller bara tillbaka på dig.
Om du nu verkligen tycker att vi har fel, så konkretisera då ditt gnäll så det går att avgöra om det är vissa specifika fall/personer enbart du syftar på och om det möjligen kan vara relevant där. I annat fall måste det rimligen tolkas som ett frontalangrepp på stora delar av forumet, vilket vi har förklarat för dig åtskilliga gånger förut, men utan att du tydligen har fattat. Nej, det är bäst jag slutar innan jag måste anmäla mig själv till närmsta moderator.
Edit: Förresten, det är ganska ironisk att ford anklagar andra för att inte försöka göra något åt sina liv och sina problem, när han själv uppenbarligen inte ens vill förstå att han gör andra människor illa med sin upprepade uttalanden trots att folk gång på gång förklarar det för honom.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan ju alla svenska mästare i hockey någonsin utantill, varför kan inte alla aspergare det? Varför gillar inte alla ni andra hockey? Ni är ju inte kloka någonstans, ni kan ju inte vara riktiga aspergare... Alla aspergare borde gilla hockey och släktforskning, och vara en duglig hockeyspeaker, för sådan är ju jag....
Typ?
Typ?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Re: Inget att be om ursäkt för
Fjortis!ford skrev:Heder åt dig dunderbar, som vågar vara kritisk mot gnäll-maffian, som bara vill vara negativ, och tycker att andra också skall vara det.
-Keep up the good work!
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Jag är väl knappast någon fjortis, men jag är bara så trött på alla gnällspikar här som vill vara negativa och tycka att allt är skit, och som bara blir förbannade och kallar en "hurtfrisk", när man kommer med konstruktiva förslag, eller med tips om hur man kan se mer positivt på tillvaron trots att man kanske inte har det så lätt.
I synnerhet blir jag irriterad när dessa personer börjar diskutera och gör allt för att sänka varandra, istället för att hjälpas åt att försöka göra livet bättre.
Medicinsk depression må vara en sak (jag har ingen egen erfarenhet, men det har säkert inte endast med vilja och attityd att göra), men ren negativism är något helt annat, och det är det jag snackar om.
Och framförallt:
-Hur skall någonting kunna bli bättre om man nu inte får tillåta att någon ger en en "spark i häcken", när man själv inte klarar av/har lust till att ta tag i sitt liv?
-Hur tror ni som gnäller att det kommer sig att sådana som t.ex. jag, Tess och Dunderbar lyckas betydligt bättre i livet än många andra, mer negativa personer, trots liknande svårigheter och grundförutsättningar?
I synnerhet blir jag irriterad när dessa personer börjar diskutera och gör allt för att sänka varandra, istället för att hjälpas åt att försöka göra livet bättre.
Medicinsk depression må vara en sak (jag har ingen egen erfarenhet, men det har säkert inte endast med vilja och attityd att göra), men ren negativism är något helt annat, och det är det jag snackar om.
Och framförallt:
-Hur skall någonting kunna bli bättre om man nu inte får tillåta att någon ger en en "spark i häcken", när man själv inte klarar av/har lust till att ta tag i sitt liv?
-Hur tror ni som gnäller att det kommer sig att sådana som t.ex. jag, Tess och Dunderbar lyckas betydligt bättre i livet än många andra, mer negativa personer, trots liknande svårigheter och grundförutsättningar?
Senast redigerad av ford 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Jag håller med ford i det han skriver.....
Ni som inte kan ta tag i era liv utan är bittra och sura.
Det är ert val, men dra inte ner oss andra som försöker vara glad och se glatt på livet.
Stå där i eran hörna och gnäll på varandra, medan vi andra som försöker ha skoj sitter vid vårt bord, skrattar åt livet och har trevligt..*ler*
Det är ert val, men dra inte ner oss andra som försöker vara glad och se glatt på livet.
Stå där i eran hörna och gnäll på varandra, medan vi andra som försöker ha skoj sitter vid vårt bord, skrattar åt livet och har trevligt..*ler*
Senast redigerad av Dunderbar 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Ja, där ser ni alla ni som tror att ni är deprimerade. Sluta med det, var glada istället. Och alla ni med cancer, varför valde ni att få cancer? Sluta genast att ha cancer, så ska ni se att allt ordnar sig.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Och han gör det igen!
Ford, Varför kan du helt enkelt inte acceptera att du inte förstår, och hålla käften istället för att göra folk illa? Att man inte förstår att folk skadas av att man slår en hammare i skallen på dem är ingen ursäkt för att få fortsätta att slå dem i skallen med hammaren.
1. Dina förslag är inte konstruktiva för fem öre. Tvärtom. De får folk att må jävligt dåligt, och om du upprepar det en gång ska jag banne mig be moderatorerna att banna dig för att du uppenbart försöker skada folk här på rent jäkelskap, för så förbannat dum kan du väl inte vara att du inte förstår det? Jag mår inte längre så dåligt att jag är i den situation där jag känner mig direkt träffad av dina stolligheter. Men jag har varit där och vet hur dåligt man mår efter varje gång någon, i bästa fall välmenande, idiot har sagt sådana saker som du häver ur dig gång på gång med ett gökurs envishet. Faktum är att blotta minnet av hur det brukade kännas gjorde att jag mådde riktigt dåligt och nästan behövde ta till lugnande mediciner efter ditt första inlägg i den här tråden. Du skadade mig, och du har gjort det förr. De som fortfarande är nere i skiten tar rimligen mycket större skada av det än jag gör (för mig räckte det att gå över till IT-tråden och försöka vara lite hjälpsam, så lugnade jag ner mig). Var det det du ville? Att skada andra forummedlemmar för att få känna dig lite duktig och glad över dig själv?
2. Om ett stort antal personer beskriver ungefär liknande erfarenheter och känner igen sig i varandras situationer, om än med individuella variationer, och dessa personer inte känner igen sig i dina beskrivningar, hur kan du då ens för en sekund inbilla dig att du trots det minsann vet precis hur dessa personer mår och fungerar och att dina erfarenheter måste vara samma. Det är så korkat så det finns inte ord för det. Det är ungefär i samma klass som Marie Antionettes berömda uttalande om brödet och bakelserna. Men vänta nu, hon lär ju faktistk aldrig ha sagt det. Det lär visst bara vara en skröna. Dina uttalanden finns svart på vitt, i tråd efter tråd.
Ford, Varför kan du helt enkelt inte acceptera att du inte förstår, och hålla käften istället för att göra folk illa? Att man inte förstår att folk skadas av att man slår en hammare i skallen på dem är ingen ursäkt för att få fortsätta att slå dem i skallen med hammaren.
1. Dina förslag är inte konstruktiva för fem öre. Tvärtom. De får folk att må jävligt dåligt, och om du upprepar det en gång ska jag banne mig be moderatorerna att banna dig för att du uppenbart försöker skada folk här på rent jäkelskap, för så förbannat dum kan du väl inte vara att du inte förstår det? Jag mår inte längre så dåligt att jag är i den situation där jag känner mig direkt träffad av dina stolligheter. Men jag har varit där och vet hur dåligt man mår efter varje gång någon, i bästa fall välmenande, idiot har sagt sådana saker som du häver ur dig gång på gång med ett gökurs envishet. Faktum är att blotta minnet av hur det brukade kännas gjorde att jag mådde riktigt dåligt och nästan behövde ta till lugnande mediciner efter ditt första inlägg i den här tråden. Du skadade mig, och du har gjort det förr. De som fortfarande är nere i skiten tar rimligen mycket större skada av det än jag gör (för mig räckte det att gå över till IT-tråden och försöka vara lite hjälpsam, så lugnade jag ner mig). Var det det du ville? Att skada andra forummedlemmar för att få känna dig lite duktig och glad över dig själv?
2. Om ett stort antal personer beskriver ungefär liknande erfarenheter och känner igen sig i varandras situationer, om än med individuella variationer, och dessa personer inte känner igen sig i dina beskrivningar, hur kan du då ens för en sekund inbilla dig att du trots det minsann vet precis hur dessa personer mår och fungerar och att dina erfarenheter måste vara samma. Det är så korkat så det finns inte ord för det. Det är ungefär i samma klass som Marie Antionettes berömda uttalande om brödet och bakelserna. Men vänta nu, hon lär ju faktistk aldrig ha sagt det. Det lär visst bara vara en skröna. Dina uttalanden finns svart på vitt, i tråd efter tråd.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:47:34, redigerad totalt 1 gång.
Jag erkänner att det var dumt att sänka mig till din nivå i tråden "asperger=snäll" men i det här fallet var det ändå ganska passande.
Det som mässas av dig och Dunderbar t ex är ju nästan av religiös natur. Vi har funnit lösningen, vi vet hur man skall göra för att må bra, kom följ oss.
Halelujah
Vad var meningen med att starta den här tråden, förresten?
Det är ju pågående trådar där det förs nyanserade diskussioner. Hade du haft lite förnuft hade du deltagit i diskussionerna i stället för att starta en provocerande tråd.
Jag tror att du är den som startar bråk på krogen med din Bror Duktig-attityd snarare än en person som avvärjer bråk.
Jag vet uppriktigt inte vad det är som gör att du inte förstår att det som funkat för dig inte nödvändigtvis funkar för andra. Alla har inte samma problem och förutsättningar!!!!Ford skrev:-Hur tror ni som gnäller att det kommer sig att sådana som t.ex. jag, Tess och Dunderbar lyckas betydligt bättre i livet än många andra, mer negativa personer, trots liknande svårigheter och grundförutsättningar?
Det som mässas av dig och Dunderbar t ex är ju nästan av religiös natur. Vi har funnit lösningen, vi vet hur man skall göra för att må bra, kom följ oss.
Halelujah
Vad var meningen med att starta den här tråden, förresten?
Det är ju pågående trådar där det förs nyanserade diskussioner. Hade du haft lite förnuft hade du deltagit i diskussionerna i stället för att starta en provocerande tråd.
Jag tror att du är den som startar bråk på krogen med din Bror Duktig-attityd snarare än en person som avvärjer bråk.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
underjord skrev:Ja, där ser ni alla ni som tror att ni är deprimerade. Sluta med det, var glada istället. Och alla ni med cancer, varför valde ni att få cancer? Sluta genast att ha cancer, så ska ni se att allt ordnar sig.
Snacka om att misstolka det man skriver....
Shit, hur gammal är du? 11?
Senast redigerad av Dunderbar 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Det är en väldigt svår gränsdragning det där:
Jag kan själv oroa mig för att kanske lägga ytterligare en börda på axlarna för en som lider av en depression som endast går att bota på medicinsk väg, och hoppas att så inte är fallet.
Dock finns det även en jäkla massa gnällspikar, kverulanter och negativister, vars ev. depressioner orsakats/förvärrats p.g.a deras negativa inställning, och en massa folk som bara vill se problem, inte lösningar, och som inte ens försöker se guldkanten i tillvaron.
-Det är till den sista gruppen jag riktar mig med mina inlägg.
-Och faktiskt, *tough shit*, så behövs det ibland någon som på ett bestämt, man kärleksfullt vis "tar en i kragen", och ser till att man får ordning på sitt liv, när man själv inte vill/är kapabel till det. Kanske blir man bara arg och grinig till en början, men i efterhand tackar man den personen, tro mig!
Jag kan själv oroa mig för att kanske lägga ytterligare en börda på axlarna för en som lider av en depression som endast går att bota på medicinsk väg, och hoppas att så inte är fallet.
Dock finns det även en jäkla massa gnällspikar, kverulanter och negativister, vars ev. depressioner orsakats/förvärrats p.g.a deras negativa inställning, och en massa folk som bara vill se problem, inte lösningar, och som inte ens försöker se guldkanten i tillvaron.
-Det är till den sista gruppen jag riktar mig med mina inlägg.
-Och faktiskt, *tough shit*, så behövs det ibland någon som på ett bestämt, man kärleksfullt vis "tar en i kragen", och ser till att man får ordning på sitt liv, när man själv inte vill/är kapabel till det. Kanske blir man bara arg och grinig till en början, men i efterhand tackar man den personen, tro mig!
Senast redigerad av ford 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Dunderbar skrev:Jag håller med ford i det han skriver.....
Jag har mestadels mått bra och varit glad tills du och återigen Ford kom inklampande och påminde om alla idioter som brukade göra att jag mådde dåligt när jag var nere i skiten och som brukade orsaka att mitt tillstånd blev sämre. Tack så jävla mycket för att ni fösöker slå mig och andra på käften och blir sura för att vi inte är tacksamma.
Det är ju ni som börjar gnälla och förstör andra människors glädje och hindrar dem från just det ni vill, att försöka ta tag i sin situation och må bättre. Ska det vara så svårt att fatta? Gör ni det medvetet för att färre personer ska må bra och vara glada så ni kan njuta mera av att ni själva är det?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Det ska jag säga till morsan . Lägg av att odla metastaser för bövelen, förstår du inte att det är metastasodlingen som gör att du måste ta cellgifter! Man har ett val!underjord skrev:Och alla ni med cancer, varför valde ni att få cancer? Sluta genast att ha cancer, så ska ni se att allt ordnar sig.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Och du bara går på med din hånfulla attityd utan att fatta någonting. Du måste ha en allvarlig mental blockering.Dunderbar skrev:Jag håller med ford i det han skriver.....
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Dunderbar skrev:Så ni som ska gnälla och hacka på ford.
Ni menar att det finns INGET att vara glad för om man har diagnos?
Stackars er...*klappa på huvudet*
Det är väl ingen som har sagt. Det är inte det det handlar om.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Dunderbar skrev:Jag håller med ford i det han skriver.....
Jag har mestadels mått bra och varit glad tills du och återigen Ford kom inklampande och påminde om alla idioter som brukade göra att jag mådde dåligt när jag var nere i skiten och som brukade orsaka att mitt tillstånd blev sämre. Tack så jävla mycket för att ni fösöker slå mig och andra på käften och blir sura för att vi inte är tacksamma.
Det är ju ni som börjar gnälla och förstör andra människors glädje och hindrar dem från just det ni vill, att försöka ta tag i sin situation och må bättre. Ska det vara så svårt att fatta? Gör ni det medvetet för att färre personer ska må bra och vara glada så ni kan njuta mera av att ni själva är det?
Jag har själv varit "nere i skiten" och hade inte andra människor (läs: mina föräldrar) blandat sig i hade jag inte tagit mig ur den.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Även om man har det jobbigt får man ju försöka se det positiva i livet man har just då.
Om man bara ser det som är jobbigt mår man ju verkligen piss.
Är det så ni ser på livet så förstår jag att ni tycker vi har en mental blockering som är glada trots att vi har en dödlig sjukdom eller liknande...*ler*
Om man bara ser det som är jobbigt mår man ju verkligen piss.
Är det så ni ser på livet så förstår jag att ni tycker vi har en mental blockering som är glada trots att vi har en dödlig sjukdom eller liknande...*ler*
Senast redigerad av Dunderbar 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Det låter inte som en så djup skit om det kunde avhjälpas med hjälp av andras inblandning.ford skrev:Jag har själv varit "nere i skiten" och hade inte andra människor (läs: mina föräldrar) blandat sig i hade jag inte tagit mig ur den.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 13:47:37, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Återgå till Övriga Aspergerfrågor