mamma med 16 årig son med Aspergers söker vänner

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

mamma med 16 årig son med Aspergers söker vänner

Inläggav Betty Blue » 2012-08-06 3:17:09

Han gillar spela wow, ev spela kort o andra sällskapsspel, djurparker, nöjesfält , minigolf och säkert fler grejer. Han har lite socialfobi och kommer inte ut så ofta för han har inga kompisar. Jag hade tyckt det hade varit en dröm att lära känna nån i samma sitiuation..det kunde ju om vi har tur bli riktigt bra.

Vi bor i nordvästskåne
Hoppas hoppas /Susanne o Simon
Betty Blue
Ny medlem

Anslöt: 2010-10-11

Re: mamma med 16 årig son med Aspergergs söker vänner

Inläggav Jagers » 2012-08-06 4:45:02

Betty Blue skrev:Han gillar spela wow, ev spela kort o andra sällskapsspel, djurparker, nöjesfält , minigolf och säkert fler grejer. Han har lite socialfobi och kommer inte ut så ofta för han har inga kompisar. Jag hade tyckt det hade varit en dröm att lära känna nån i samma sitiuation..det kunde ju om vi har tur bli riktigt bra.

Vi bor i nordvästskåne

Välkommen till forumet :-)Happy
Förlåt om jag frågar men vill han ha en kompis och komma ut mer? och varför skriver han inte här själv?
Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-06 10:33:43

Letar du kompis åt dig själv eller åt din son?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav nano » 2012-08-06 13:29:23

Man får ganska raka frågor på detta forum men det är inte nödvändigtvis menat som kritik.
Hoppas både du och han får det ni behöver.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Choklad » 2012-08-07 11:32:55

Som alla andra så undrar jag vem som ska ha en kompis av er och varför sonen inte skriver själv?

Det borde finnas gruppträffar på hab som han kan gå på, du kanske borde fråga om det. Jag har ett yngre syskon som ska börja med det.

Du kanske borde skriva ut en mejl du kan bli kontaktad på, nya medlemmar kan inte svara på eller skicka pm.
Choklad

Anslöt: 2011-12-07

Inläggav sugrövmanövern » 2012-08-07 14:55:22

TS nämner social fobi, då är man inte så sugen på att själv skriva och efterfråga vänner. Tycker det framgår tydligt att den 16-årige sonen söker vänner via sin mor, troligen moderns hittepå. Samt att modern söker föräldrar i liknande situation att bli kompis med.

Bägge söker vänner således.

Är ni dumdryga eller bara trög'ish ni som inte fattar?

Å vart fan är trådskaparen???
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav kullan » 2012-08-07 15:12:33

Jag tolkar det som att det kanske är båda som söker vänner. Och trådskaparen har väl blivit bortskrämd.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav DIProgan » 2012-08-07 15:30:11

Trådskaparen bör få veta att många på det här stället har en aversion mot mammor eller "tanter". Personer som ska veta bättre och föra någon annans talan som egentligen kan tala perfekt själva och kanske inte alls ha några sociala behov utöver dem som finns. Därför som det är lite avigt direkt så här.

I övrigt tänker jag på hur Asperger ofta hör ihop med att offra det ena eller andra behovet emellanåt. De flesta vill ha mer sociala kontakter än de har men orkar helt enkelt inte tillräckligt ofta för att ge en vänskap den tid den kan behöva. Beror helt på vilka människor som möts.

Huruvida det relaterar till er två är en helt annan femma bara något som jag tänkte på. Lycka till!
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav Mortalis » 2012-08-07 16:30:05

KrigarSjäl skrev:Letar du kompis åt dig själv eller åt din son?

Kom igen... den frågan är ungefär som ifall jag skulle fråga om du har egna barn eller undrar med tanke på din mamma.
Mortalis

Anslöt: 2012-05-22

Inläggav Jagers » 2012-08-07 22:02:08

sugrövmanövern skrev:Är ni dumdryga eller bara trög'ish ni som inte fattar?

Å vart fan är trådskaparen???

Såja, lugn lugn -kramar-
Mortalis skrev:Kom igen... den frågan är ungefär som ifall jag skulle fråga om du har egna barn eller undrar med tanke på din mamma.

Du får oxå en kram -kramar-

Ett tips kanske vore om vi lät Betty Blue svara på alla frågor nu innan vi börjar ställa ännu fler/skrämmer bort henne.

Betty Blue: du kan även PM'a mig med frågor/funderingar om dem andra skrämmer dig.
Jagers

Anslöt: 2011-05-12

Inläggav Alien » 2012-08-08 0:23:44

Betty Blue skrev:Han gillar spela wow, ev spela kort o andra sällskapsspel, djurparker, nöjesfält , minigolf och säkert fler grejer. Han har lite socialfobi och kommer inte ut så ofta för han har inga kompisar. Jag hade tyckt det hade varit en dröm att lära känna nån i samma sitiuation..det kunde ju om vi har tur bli riktigt bra.

Vi bor i nordvästskåne

Betty Blue, jag tolkar det som att du inte har AS utan bara din son. Din son kan registrera sig som medlem här och skriva en annons i Kontakttråden (kontakt-onskas-del-2-t19186.html). Även om han social fobi kan han maila/chatta med andra.

Söker du själv stöd av andra föräldrar i samma situation rekommenderar jag Attentions forum (kontakt-onskas-del-2-t19186.html). Det finns säkert en lokalföreningen dit ni bägge två kan gå på träffar tillsammans.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav marxisten » 2012-08-08 0:35:21

Betty Blue, har ni kontakt någonting med kommunen? Om han har AS har han rätt via LSS-lagen att få en kontaktperson som kan hjälpa honom att komma ut några timmar i veckan och som skall vara en vän för en. Man kan gå på bio, käka någonting, gå på djurpark eller bara sitta och snacka. Det är upp till din son, men han har någon att tala med osv.
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Återgå till Träffar

Logga in