Golfproblem.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Golfproblem.

Inläggav jonte26 » 2012-08-07 2:43:18

Hej

Jag vet inte hur mycket det här är meningsfullt att ta upp här.
Men kan berätta en sak som hände här om dagen. När jag skulle spela lite golf med min farsa och halvlillebror. Jag ringde han på Skype på torsdagen. Jag såg att han var trött. Vilket jag också var. Men jag frågade om han kunde hämta mig på vägen till golfen. Då han hade bil och jag orkade inte ta mig dit själv. Han sa okej.
Dagen efter när vi skulle spela. Jag får ett sms där de är lite försenade. Sen då det är ungefär då de är framme. Då jag inte har sett dem utanför hos mig. Så får jag ett sms där min pappa undrar var jag är och att de väntar på mig vid golfbanan. Jag blir förvånad och säger att jag väntar ju på dem hemma hos mig. Då säger min farsa att han hade pratat med mig om att jag skulle åka själv till dem kvällen innan. Jag säger att jag hade frågat honom om han kunde hämta mig, och han att han sa ok.
Sen ringade jag upp han på skype för att prata.
Vi försöker reda ut det. Men han säger att han inte orkar vara taxi jämt och hämta mig. Då jag träffar honom väldigt sporadiskt. Så fattar jag inte varför han säger så. Sen så har jag sagt till han att jag har depressioner och han vet att jag har asperger. Tycker det är elakt att säga så.
Jag bor i ett s.k. servicehem, så jag går och snackar med en i personalen som har börjat jobba. Då har jag lämnat kvar min mobil i lägenheten. När jag hade snackat en stund så ser hon som jobbar min farsas bil åka förbi. Då har de tydligen kommit förbi mig ändå.

Jag fattar inte varför det ska bli så här. Har ofta ingen ork eller energi att ta mig till ställen när jag vet att jag kan få skjuts. Det är som att min kropp eller hjärna inte vill lyda mig fast jag försöker. Tycker det är jobbigt när det blir sådana här missförstånd mellan mig och farsan. Det blir liksom ansträngande och vi har en ganska ansträngd relation sen länge.
Finns det nån annan här som har varit med om samma?
jonte26
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2011-12-29

Re: Golfproblem.

Inläggav Choklad » 2012-08-07 9:57:55

jonte26 skrev:Tycker det är elakt att säga så.
jonte26 skrev:Men han säger att han inte orkar vara taxi jämt och hämta mig.

Om du tyckte det var elakt så får du tänka efter, det var ärligt och fullt förståeligt.

Du får be din pappa om att ni ska vara lite tydligare i kommunikationen det låter som ett missförstånd och det är inget ovanligt.

Tänk också på att du kan inte kräva allt för mycket av människor, alla gör misstag. Man kan inte som vuxen förvänta sig att ens föräldrar ska vara villiga att ställa upp på allt.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Golfproblem.

Inläggav jonte26 » 2012-08-07 16:24:02

Jo vi får vara tydligare.
Det är bara mycket som är rörigt omkring mig.
jonte26
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2011-12-29

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in