Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
33 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
barracuber skrev:marxisten skrev:barracuber skrev:...
Tror du har rätt, marxisten. Testade det nyss på min SE Xperia Arc S (har nyligen bytt mobil) och det funkade till slut (tog lite längre tid att ansluta än jag är van vid).
Jag provade tom spela WoW med mobilen som hotspot. Jag fick en mindre chock då min latency, både home och world var i princip samma som med nätverkskabel (32ms/32ms). Så det funkar, tom. att spela med det.
Sorry, marxisten, tar tillbaka det. Det verkar som att, om jag först sätter på wifi i mobilen och sedan aktiverar wifi-hotspot, då stängs wifi automatiskt av (det stämmer ju faktiskt med vad Bror Duktig säger). Resultatet blir att 3G-delningen (wifi-hotspot) fungerar, men utan wifi. Och egentligen ser jag inte varför det är något problem. Alla som vill kan ju ansluta sig direkt till 3G:t.
Konstigt jag kopplade upp mig då på mitt interna WiFi där hemma. Vet med säkerhet jag inte var på 3G, utan det var på de vanliga nätverket hemma. Det går, iaf. gick det för mig.
Även jag har 4.0.4. Har du klickat i USB sammanlänkning och konfigurerat mobil WiFi-hotspot?
Jag vet inte om jag kommer ihåg vad grundproblemet var. Räkna inte med att jag skriver hela tiden - sitter i skolarbeten + läser till ett prov.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Jag vet inte om jag kommer ihåg vad grundproblemet var. Räkna inte med att jag skriver hela tiden - sitter i skolarbeten + läser till ett prov.
Tror även SE-programmet i datorn är nödvändigt.
Jo, jag har Sony PC Companion 2.1 (hette tidigare PC Suite) i datorn (Win7).
Men som sagt, jag minns inte exakt vad Bror Duktig vill göra och jag hinner inte gå tillbaka i tråden just nu.
Men som sagt, jag minns inte exakt vad Bror Duktig vill göra och jag hinner inte gå tillbaka i tråden just nu.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Det kan kanske funka att köra WiFi på mobilen och dela ut via kabel, men vitsen att köra Wifi samt använda mobilen som hotspot kan ju vara räckviddsförlängning så om den klarar det så är det ju bra, ingen av de två jag använder kan dock klara det (båda använder Android 2.3).
Sv: Re: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
barracuber skrev:Jag vet inte om jag kommer ihåg vad grundproblemet var. Räkna inte med att jag skriver hela tiden - sitter i skolarbeten + läser till ett prov.
Grandproblemet var att min dator inte kan koppla upp sig mot wifi:et här, men telefonen kan.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Miche skrev:et kan kanske funka att köra WiFi på mobilen och dela ut via kabel, men vitsen att köra Wifi samt använda mobilen som hotspot
Nahhh, kan även vara fördel att kunna ta emot WiFi och dela ut till den stationära datorn via USB-kabel. Kan ta ett exempel. När jag är på Öland så har man på vår camping en Telia surfzon. Kanonbra bredband, men det krävs WiFi för att koppla upp sig. Via telefonens WiFi-mottagning skulle jag i teorin kunna koppla upp min stationära dator på WiFi-et och således kunna nyttja det trådlösa på min stationära. Ej provat det här men det gick hemma. Dock med USB-kabel ansluten.
Troligtvis är det nätverkskortet som saknar stöd för WEP, kör med WPA istället (borde gå att ändra i routers/basstationens inställningar).Bror Duktig skrev:Säkerheten är WEP. Stod ju här i luren
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Sv: Re: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
Mellanvärld skrev:Troligtvis är det nätverkskortet som saknar stöd för WEP, kör med WPA istället (borde gå att ändra i routers/basstationens inställningar).Bror Duktig skrev:Säkerheten är WEP. Stod ju här i luren
Ingen som tänkt ändra för min skull och jag får ej röra.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18