Problem med sexlivet
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Problem med sexlivet
Jag vet att det redan finns en del sextrådar här, men det här gäller inte sex i sig.
Jag och min fru har problem. Inte att vi inte tänder. Inte att åren med småbarn och de då få möjliga tillfällen till sex har förstört något.
Problemet är mina igångsättningsproblem i kombination med min frus behov av att bli förförd. Det händer liksom inte att jag blir på flörthumör bara sådär. Våra enda egentliga möjliga tillfällen är sent på kvällen. Då är jag oftast slut efter dagens alla intryck, så det blir extra svårt att bli på humör. Antingen det eller några kvällar i veckan då jag dricker lite för att koppla av. Då blir jag på humör, men blir då oftast praktiskt oförmögen.
Kan tillägga att jag har steriliserat mig, men det 'ska' inte påverka lusten hos människor. Vem vet?
Min fru tycker detta är ett problem. Själv vet jag inte... På det stora hela är det väl det, men om jag inte har lust har jag det inte. Borde jag då se det som ett problem?
Jag och min fru har problem. Inte att vi inte tänder. Inte att åren med småbarn och de då få möjliga tillfällen till sex har förstört något.
Problemet är mina igångsättningsproblem i kombination med min frus behov av att bli förförd. Det händer liksom inte att jag blir på flörthumör bara sådär. Våra enda egentliga möjliga tillfällen är sent på kvällen. Då är jag oftast slut efter dagens alla intryck, så det blir extra svårt att bli på humör. Antingen det eller några kvällar i veckan då jag dricker lite för att koppla av. Då blir jag på humör, men blir då oftast praktiskt oförmögen.
Kan tillägga att jag har steriliserat mig, men det 'ska' inte påverka lusten hos människor. Vem vet?
Min fru tycker detta är ett problem. Själv vet jag inte... På det stora hela är det väl det, men om jag inte har lust har jag det inte. Borde jag då se det som ett problem?
Re: Problem med sexlivet
Låter som frågan du behhöver ställa dig är huruvida hennes behov är viktiga för dig. Vad resultaten blir av ett 'ja' eller ett 'nej' vet du nog själv.
Problem med sexlivet
DIProgan skrev:Låter som frågan du behhöver ställa dig är huruvida hennes behov är viktiga för dig. Vad resultaten blir av ett 'ja' eller ett 'nej' vet du nog själv.
Bra poäng!
Nu kan det ju vara på många sätt som inte kommer fram i en kort beskrivning, men "min frus behov av att bli förförd" låter misstänkt likt ett klassiskt kvinnorollsbeteende att inte riktigt ta ansvar för sina sexuella behov. I så fall kanske det är något man som två vuxna människor borde kunna ändra på?
Problem med sexlivet
Zombie skrev:Nu kan det ju vara på många sätt som inte kommer fram i en kort beskrivning, men "min frus behov av att bli förförd" låter misstänkt likt ett klassiskt kvinnorollsbeteende att inte riktigt ta ansvar för sina sexuella behov. I så fall kanske det är något man som två vuxna människor borde kunna ändra på?
Bra poäng det också!
Problem med sexlivet
Miche skrev:Kan du inte läsa porrnoveller för att "komma igång" med förförandet?
Ska testas naturligtvis.
Svarade i PM med en länk till en bra sajt (om nägon vill ha länken, skicka PM).
Pieohpah skrev:Problemet är mina igångsättningsproblem i kombination med min frus behov av att bli förförd.
Om hon vill ligga oftare än du så får väl hon förföra dig?
Problem med sexlivet
Nefarious skrev:Pieohpah skrev:Problemet är mina igångsättningsproblem i kombination med min frus behov av att bli förförd.
Om hon vill ligga oftare än du så får väl hon förföra dig?
Tack!
Hade jag varit din fru skulle jag anse det var lika mycket mitt ansvar att förföra dig som det är ditt jobb att förföra mig. hon kan ju inte begära att du ska vara i toppform jämt.
Problem med sexlivet
kullan skrev:Hade jag varit din fru skulle jag anse det var lika mycket mitt ansvar att förföra dig som det är ditt jobb att förföra mig. hon kan ju inte begära att du ska vara i toppform jämt.
Bra poäng igen! Jag har inget problem, i min värld, men om hon tycker det är ett problem så blir det det för mig också vare sig jag vill det eller ej. Skönt att många här förstår
Återgå till Att leva som Aspergare