Duscha - varför? Omröstning [Sista dusch-pollen, jag lovar!]
72 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Inger skrev:Ford, du har gjort din inställning kristallklar i de andra trådarna om ämnet, tror inte att nån kan ha missat det. Här efterfrågas bara varför DU duschar, inget annat.
Men det är ju det jag svarat på; jag duschar därför att jag vill vara ren och fräsch, både för min egen- och för min omgivnings skull.
Det där sista jag skrev i mitt förra inlägg i denna tråd, var kanske mera vad jag hade för inställning.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 13:32:18, redigerad totalt 1 gång.
Och den har nog, som sagt, ingen missat. Tack för att du röstade i alla fall. Alla svar är till hjälp.
Uppenbarligen så blev det överväldigande majoritet för alt 1. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig, faktiskt. *ändrar kartan*
Uppenbarligen så blev det överväldigande majoritet för alt 1. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig, faktiskt. *ändrar kartan*
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:32:18, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Ganesh,
Mardröm,
Jag tog med så många alternativ jag kunde komma på bara för att ge maximal valfrihet. Med 2 så förstod du säkert att jag menade att om man bara duschar typ en gång i veckan så kanske man väljer att göra det just den dag man tänkt träffa folk. Eller blir påmind om att det just för att man ska ut/träffa folk (se fråge-rubriken).
Ungefär som när jag blir mer motiverad att dammsuga när jag ska ha gäster. Hade säkert gjort det ändå förr eller senare men nu fick jag en extra bra anledning och fick det rent och fint på köpet.
Jo, jag vill också dammsuga, ibland skyfflar jag undan och gör det, när jag får besök, men 8 ggr av 10 funkar det inte.
Måste flytta och bygga upp nya mönster.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:32:18, redigerad totalt 1 gång.
Vad är det här för jävla dumheter????????????????????????????
Trådskapande hit och dit om huruvida man gillar att duscha eller att vara ren eller vad fan det egentligen går ut på...
Vad i helvete har det med AS att göra??????????
Ta ert personliga skit via pm istället, och låt oss andra på forumet vara här - utan att blandas in i ert ytterst privata nakenmedtvålochvattenblaj....
Aspergers syndrom... Högfunktionell autism... Intelligens...utan förmåga...att se hela skogen för trädet...
Gå och duscha för helvete, istället för att rösta om det...
...det är ju så man skäms....
Kan ni, för vår andras skull - INFORMERA LÄSARE OM ATT DETTA INTE HAR MED ASPERGERS ATT GÖRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Färdig.
Trådskapande hit och dit om huruvida man gillar att duscha eller att vara ren eller vad fan det egentligen går ut på...
Ta ert personliga skit via pm istället, och låt oss andra på forumet vara här - utan att blandas in i ert ytterst privata nakenmedtvålochvattenblaj....
Aspergers syndrom... Högfunktionell autism... Intelligens...utan förmåga...att se hela skogen för trädet...
Kan ni, för vår andras skull - INFORMERA LÄSARE OM ATT DETTA INTE HAR MED ASPERGERS ATT GÖRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Färdig.
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 13:32:18, redigerad totalt 1 gång.
Väl rutet, Panika. Det verkar som att det behövdes...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 13:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag har väldigt svårt att se intelligensen i dessa personers logik och förehavanden, Krigarsjäl...
Hade det funnits en smiley som visade en höna som hoppade upp och ner, och skrek....hade den funnits här nu...
Hade det funnits en smiley som visade en höna som hoppade upp och ner, och skrek....hade den funnits här nu...
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Och för övrigt duschar jag när fan jag så önskar...utan att jag för den sakens skull ämnar hänge mig åt någondera teori om människans härkomst eller nutida varande...
Jag duschar när jag vill...
Jag duschar när jag vill...
Panika skrev:Vad är det här för jävla dumheter????????????????????????????
Kan ni, för vår andras skull - INFORMERA LÄSARE OM ATT DETTA INTE HAR MED ASPERGERS ATT GÖRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Färdig.
Jo, det är det det har ju. Inse att vi är olika på det sättet att vi är olika!
I min första sträng så kom det tydligt fram, jag förklarade det för krigarsjäl som hade samma tanke som dig, men de övriga strängarna kanske borde raderas, och relevant matrial fyttas till den, det här är ju absurda och off topic saker rörande statestik som kommer att bli helknasig hursom, jag pratade om ett problem man har pga olika orsaker, inlägg 3 ange dessa i min tråd, nu vet jag inte vad som händer.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Vad som händer är, att det skapas tusen trådar om huruvida aspergare, nehandertalare samt ny:s dushar på olika tidpunkt och varför...
I mina ögon, så är aspergare, nehandertalare och människor samma sak - och efter att ha sett alla dessa trådar, skapade av aspergare, nehandertalare och människor, de senaste dagarna...reagerade jag just här...eller rättare sagt: Fick nog just här...
...och därav min reaktion...
Men NEJ!
Oavsett man är aspergare, nehandertalare eller människa, har man behov av grundläggande hygien...
I mina ögon, så är aspergare, nehandertalare och människor samma sak - och efter att ha sett alla dessa trådar, skapade av aspergare, nehandertalare och människor, de senaste dagarna...reagerade jag just här...eller rättare sagt: Fick nog just här...
Men NEJ!
Oavsett man är aspergare, nehandertalare eller människa, har man behov av grundläggande hygien...
Ojdå...
Ursäkta alla stavfel etc.....men tangentbordet har liksom krymt.....
men syftet med att tre eller fyra personer startar likadana trådar, med likadana frågor, om samma sak, - har inte med Asperger att göra - Det har bara med personliga intriger att göra....
Så snälla - med någonsomhelst respekt för oss andra - ta den skiten via pm....
Tack.
Ursäkta alla stavfel etc.....men tangentbordet har liksom krymt.....
men syftet med att tre eller fyra personer startar likadana trådar, med likadana frågor, om samma sak, - har inte med Asperger att göra - Det har bara med personliga intriger att göra....
Så snälla - med någonsomhelst respekt för oss andra - ta den skiten via pm....
Tack.
Jag röstade på nummer 1, men 5 och 6 stämmer väl också.
Orsaken till att jag vill känna mig fräsch kanske beror på 5 och 6?
Egentligen kan jag tänker mig en till anledning: "Aspergare anses ofta som kufar och jag vill inte bidra till den inställningen genom att visa mig lortigare/mera lillaluktande än NT". Kan iofs ses som en variant av 5, "Jag är rädd om aspergares image". Fast det gäller väl iofs bara de som "kommit ut" med sin AS.
Orsaken till att jag vill känna mig fräsch kanske beror på 5 och 6?
5. Jag är rädd om min image
6. Jag vill gärna visa hänsyn mot andra
Egentligen kan jag tänker mig en till anledning: "Aspergare anses ofta som kufar och jag vill inte bidra till den inställningen genom att visa mig lortigare/mera lillaluktande än NT". Kan iofs ses som en variant av 5, "Jag är rädd om aspergares image". Fast det gäller väl iofs bara de som "kommit ut" med sin AS.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Panika skrev:Vad som händer är, att det skapas tusen trådar om huruvida aspergare, nehandertalare samt ny:s dushar på olika tidpunkt och varför...
I mina ögon, så är aspergare, nehandertalare och människor samma sak - och efter att ha sett alla dessa trådar, skapade av aspergarare, nehandertalare och människor, de senaste dagarna...reagerade jag just här...eller rättare sagt: Fick nog just här...
Men NEJ!
Ja, men kan man inte ha PROBLEM MED DEN PGA ATT MAN HAR AS?
Jag känner flera odiagosticerade som verkar ha mkt stora problem, det härär folk i din ålde och uppåt, de som är runt 30+.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Jo - absolut...
Men inte i tre eller fyra trådar i samma forum, med olika motiv - med det gemansamma att de startar trådarna MOT VARANDRA...
Vilket inte har med As att göra...eller neanderthalare...eller Nt...eller Människor(vilka vi alla är)...
...Därav mitt inlägg......
Men inte i tre eller fyra trådar i samma forum, med olika motiv - med det gemansamma att de startar trådarna MOT VARANDRA...
Vilket inte har med As att göra...eller neanderthalare...eller Nt...eller Människor(vilka vi alla är)...
...Därav mitt inlägg......
Det är inte ett dugg konstigt, Mardröm...
Det trista är när individer använder denna tråd och kopierar, helt utan aspergers, neanderthalares eller människors relevans, för personliga vendettor och annat, helt irellevant, dravel...
Hygienfrågan är ständigt aktuell - i vilken veckotidning eller kvällstidning du än önskar läsa i...
Därav alla schampo-reklamer etc...bl a....
Det trista är när individer använder denna tråd och kopierar, helt utan aspergers, neanderthalares eller människors relevans, för personliga vendettor och annat, helt irellevant, dravel...
Hygienfrågan är ständigt aktuell - i vilken veckotidning eller kvällstidning du än önskar läsa i...
Därav alla schampo-reklamer etc...bl a....
För att jag inte vill vara lortig, och få massa smådjur krypandes på mig. För att undvika sjukdomar och annat mindre nyttigt som t ex svamp.
Oj, om jag duschar innan jag ska gå ut och träffa någon.. 1,3,5 & 6.
Oj, om jag duschar innan jag ska gå ut och träffa någon.. 1,3,5 & 6.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
rdos:
varför är det så viktigt för dig att få lukta skit och dessutom hävda att det är din naturliga predisposition när omgivningen klagar?
Du tjänar nog fullt tillräckligt både för att köpa tvättmedel och tvål
En tvättad folkdräkt till dansen i Rättvik i sommar vore väl trevligt?
Ursäkta, jag menar inte att vara rå. Jag har ingenting emot dig, men jag ser verkligen inte varför detta är så viktigt för dig. Kopplingen till neanderthalare tycker jag också är mycket svag.
varför är det så viktigt för dig att få lukta skit och dessutom hävda att det är din naturliga predisposition när omgivningen klagar?
Du tjänar nog fullt tillräckligt både för att köpa tvättmedel och tvål
En tvättad folkdräkt till dansen i Rättvik i sommar vore väl trevligt?
Ursäkta, jag menar inte att vara rå. Jag har ingenting emot dig, men jag ser verkligen inte varför detta är så viktigt för dig. Kopplingen till neanderthalare tycker jag också är mycket svag.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Då får du väl tycka att jag är vedervärdig och milt efterbliven.Knoten skrev:Jag BADAR och duschar var dag.
De som enbart duschar anser jag är vedervärdiga, milt efterblivna snuskpellar.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Knoten skrev:Jag BADAR och duschar var dag.
Stackars din hud om du inte använder typ en liter bodylotion efter varje gång.. Då jag var yngre tvättade jag mig för flitigt då o. det var inte ens så ofta som du o. min hud blev såå torr o. eksemen förvärrades trots att jag smorde mig. Hel o ren visst, men lagom är bäst på båda hållen.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Då får du väl tycka att jag är vedervärdig och milt efterbliven.Knoten skrev:Jag BADAR och duschar var dag.
Och det gör jag.
Det finns ingen ursäkt för att gå omkring och stinka som ett mongoloit vårdpaket med porer fulla av äckel bara för att man inte behagar rengöra sig med ett ordentligt bad med avslutande dusch.
Smuts är för apor, kretiner och utlänningar. Inte intelligenta, städade människor.
sommar skrev:Stackars din hud om du inte använder typ en liter bodylotion efter varje gång.. Då jag var yngre tvättade jag mig för flitigt då o. det var inte ens så ofta som du o. min hud blev såå torr o. eksemen förvärrades trots att jag smorde mig. Hel o ren visst, men lagom är bäst på båda hållen.
Humbug. Eksem har aldrig plågat mig och låter som en billig ursäkt för att inte tvaga sig ordentligt, så som en civiliserad människa bör.
Senast redigerad av Knoten 2011-05-04 13:32:21, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor