Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-30 20:39:02

kullan skrev:Sedan anser jag att språkbruket är lite grovt hos vissa. Att hälsa med könsord är onödigt enligt mig. jag förstår inte ens vitsen. Ett vanligt hej är bäst. Vill man kunna snacka sådana saker i en chatt får man öppna en egen via Chatzy eller nåt.

Så du ska bestämma vilka ord andra ska använda?

Jag för min del tycker att du behöver se över din stavning och din grammatik.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 20:52:31

KrigarSjäl skrev:
kullan skrev:Sedan anser jag att språkbruket är lite grovt hos vissa. Att hälsa med könsord är onödigt enligt mig. jag förstår inte ens vitsen. Ett vanligt hej är bäst. Vill man kunna snacka sådana saker i en chatt får man öppna en egen via Chatzy eller nåt.

Så du ska bestämma vilka ord andra ska använda?

Jag för min del tycker att du behöver se över din stavning och din grammatik.

+1 helt klart.

kullan, jag skulle önska att du slutar spamma chatten med "äter godis" eller "äter chips" osv. Det är väldigt onödigt att berätta om sådant, särskilt som vi säkert har några diabetiker här på forumet. Ditt beteende är tämligen respektlöst mot dessa människor!

Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav slackern » 2012-07-31 2:10:18

Sheyen skrev:Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".


Fast jag förstår inte ens varför du skriver i tråden. Du har ju chatt förbud. Så dina tankar kring ämnet är ju helt ovidkommande. Eller du är inte "vi" i det fallet.
slackern
 
Inlägg: 44047
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav geocache » 2012-07-31 3:07:38

tahlia skrev:
Sheyen skrev:. Vi är många som gärna diskuterar sex och vill lära oss mer av denna oerhört trevliga syssla.


Må så vara men det är, mig veteligen, bara två personer som tydligen känner ett enormt trängade behov att, var gång de haft sex, kuta in i chatten och genast ge ett referat av nämnda aktivitet in i detalj.
Det är en viss skillnad där.


En eloge till dig, tahlia!
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Swesse » 2012-07-31 3:10:11

Sheyen skrev:
KrigarSjäl skrev:
kullan skrev:Sedan anser jag att språkbruket är lite grovt hos vissa. Att hälsa med könsord är onödigt enligt mig. jag förstår inte ens vitsen. Ett vanligt hej är bäst. Vill man kunna snacka sådana saker i en chatt får man öppna en egen via Chatzy eller nåt.

Så du ska bestämma vilka ord andra ska använda?

Jag för min del tycker att du behöver se över din stavning och din grammatik.

+1 helt klart.

kullan, jag skulle önska att du slutar spamma chatten med "äter godis" eller "äter chips" osv. Det är väldigt onödigt att berätta om sådant, särskilt som vi säkert har några diabetiker här på forumet. Ditt beteende är tämligen respektlöst mot dessa människor!

Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".


Angående det näst sista stycket, så är det ju allmänt känt att aspergare helst undviker kallprat. Man kan tycka att någon vars liv kretsar kring diagnosen borde förstå att de flesta (om inte alla) här är fullständigt ointresserade av dennes triviala födointag, och därmed inse poänglösheten i att dela med sig av erfarenheten.
Swesse
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2012-01-13

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 10:14:23

slackern skrev:
Sheyen skrev:Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".


Fast jag förstår inte ens varför du skriver i tråden. Du har ju chatt förbud. Så dina tankar kring ämnet är ju helt ovidkommande. Eller du är inte "vi" i det fallet.


hahaha, det var bland det dummaste jag hört!

varför skulle hennes åsikter inte vara av intresse? hon kommer vara tillbaka i chatten långt innan något vettigt kommer av denna tråd.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-31 10:18:24

Fenren skrev:
slackern skrev:
Sheyen skrev:Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".


Fast jag förstår inte ens varför du skriver i tråden. Du har ju chatt förbud. Så dina tankar kring ämnet är ju helt ovidkommande. Eller du är inte "vi" i det fallet.


hahaha, det var bland det dummaste jag hört!

varför skulle hennes åsikter inte vara av intresse? hon kommer vara tillbaka i chatten långt innan något vettigt kommer av denna tråd.


Kul att du skriver så, i synnerhet med tanke på att så många inlägg i denna tråden kommer från just dig, och henne. :roll:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 10:22:05

keyns skrev:Kul att du skriver så, i synnerhet med tanke på att så många inlägg i denna tråden kommer från just dig, och henne. :roll:


ja, visst är det! gud vad roligt. haha.

vad är din poäng?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Trampe » 2012-07-31 10:58:26

Måste säga att det är lite pikant att de två som är så emot att man bryter mot regler i andra sammanhang är så för att få bryta mot de klart uttalade reglerna som gäller i den här frågan.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 11:00:46

slackern skrev:
Sheyen skrev:Om du ska få skriva "mmmm äter godis igen" tycker jag att vi andra ska ha rätt att hälsa med orden "kuken" och "mammas sköte".


Fast jag förstår inte ens varför du skriver i tråden. Du har ju chatt förbud. Så dina tankar kring ämnet är ju helt ovidkommande. Eller du är inte "vi" i det fallet.

Jag är tillbaka om en vecka så mina tankar kring ämnet är inte alls ovidkommande. :-)Happy
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 11:05:50

Trampe skrev:Måste säga att det är lite pikant att de två som är så emot att man bryter mot regler i andra sammanhang är så för att få bryta mot de klart uttalade reglerna som gäller i den här frågan.


vänligen specificera vilka två samt vilka regler de bryter mot.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Trampe » 2012-07-31 11:11:36

Fenren skrev:
Trampe skrev:Måste säga att det är lite pikant att de två som är så emot att man bryter mot regler i andra sammanhang är så för att få bryta mot de klart uttalade reglerna som gäller i den här frågan.


vänligen specificera vilka två samt vilka regler de bryter mot.


I det här fallet är det väl du och Sheyen.. läs till exempel post808946.html#p808946 som bara är ett exempel på vad som är sagt och tydligare kan det knappast sägas.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 11:16:31

Trampe skrev:
Fenren skrev:
Trampe skrev:Måste säga att det är lite pikant att de två som är så emot att man bryter mot regler i andra sammanhang är så för att få bryta mot de klart uttalade reglerna som gäller i den här frågan.


vänligen specificera vilka två samt vilka regler de bryter mot.


I det här fallet är det väl du och Sheyen.. läs till exempel post808946.html#p808946 som bara är ett exempel på vad som är sagt och tydligare kan det knappast sägas.


men det där har ju inget med detta att göra. vänligen bevisa att vi två är för att bryta mot regler i chatten, men mot regelöverträdelse i övrigt.

om du inte kan det och inte drar tillbaka ditt påstående så vet vi att det du säger framöver inte är att lita på och att du tenderar att bara häva ur dig saker som är osanna och som du ej kan styrka.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 11:18:25

Ja, bevis vore fint.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Trampe » 2012-07-31 11:23:11

Nu handlar ju tråden om att folk har reagerat på hur ni beskriver ert sexliv på chatten vilket också ledde till att Sheyen fick en veckas avstängning från chatten. Lär knappast behövas mer bevis än så.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 11:26:55

Trampe skrev:Nu handlar ju tråden om att folk har reagerat på hur ni beskriver ert sexliv på chatten vilket också ledde till att Sheyen fick en veckas avstängning från chatten. Lär knappast behövas mer bevis än så.

Jag anser ju inte att jag har gjort någonting fel, men jag har accepterat avstängningen. Det är du som väljer att gnälla om det här. Jag har absolut inga problem med att jag för tillfället har både en varning och avstängning från chatten.

Jag kommer att fortsätta anmäla sådant som jag anser är emot forumreglerna, men givetvis ska man inte anmäla i onödan, men sådant kan vara svårt att hålla koll på.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 11:27:31

Trampe skrev:Nu handlar ju tråden om att folk har reagerat på hur ni beskriver ert sexliv på chatten vilket också ledde till att Sheyen fick en veckas avstängning från chatten. Lär knappast behövas mer bevis än så.


vänligen bevisa att jag har brutit mot någon regel i chatten.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav slackern » 2012-07-31 12:04:11

Fenren skrev:
Trampe skrev:
Fenren skrev:
vänligen specificera vilka två samt vilka regler de bryter mot.


I det här fallet är det väl du och Sheyen.. läs till exempel post808946.html#p808946 som bara är ett exempel på vad som är sagt och tydligare kan det knappast sägas.


men det där har ju inget med detta att göra. vänligen bevisa att vi två är för att bryta mot regler i chatten, men mot regelöverträdelse i övrigt.

om du inte kan det och inte drar tillbaka ditt påstående så vet vi att det du säger framöver inte är att lita på och att du tenderar att bara häva ur dig saker som är osanna och som du ej kan styrka.


Varför har din flickvän chattförbud? Något måste hon väll ha gjort för att få ett så allvarligt straff?
slackern
 
Inlägg: 44047
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 12:06:39

slackern skrev:Varför har din flickvän chattförbud? Något måste hon väll ha gjort för att få ett så allvarligt straff?

Vet du inte varför jag har chattförbud? Om inte kan du kolla runt lite på forumet.

Jag anser dock inte att jag har gjort något fel, men jag måste ändå respektera mod, som faktiskt gör ett bra jobb.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-31 12:11:11

Sheyen skrev:
slackern skrev:Varför har din flickvän chattförbud? Något måste hon väll ha gjort för att få ett så allvarligt straff?

Vet du inte varför jag har chattförbud? Om inte kan du kolla runt lite på forumet.

Jag anser dock inte att jag har gjort något fel, men jag måste ändå respektera mod, som faktiskt gör ett bra jobb.


Där slog du huvudet på spiken lite grann Sheyen. En av de sakerna som är grunden i denna skiten är att ni båda har total avsaknad av självinsikt gällande era egna fel och hur den andra uppfattar det.

Och jag skrev NI, detta gäller alltså båda parter av konflikten och inte enbart dig Sheyen så du inte tar det så.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 12:17:06

*Gäsp*
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav earlydayminer » 2012-07-31 12:22:46

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Wine » 2012-07-31 13:05:45

Om man nu är så intresserad av ämnet så kan man väl bara söka sig till andra ställen på internet, forum m.m. där man tillsammans med likasinnade kan vältra sig i intimiteter och detaljer istället för att göra det i chatten eller åtminstone hålla sig till trådar på detta forum som är avsett för ämnet så att andra i chatten slipper äcklas, bli provocerade eller ta illa upp.

Tycker att det handlar om hyfs och att man bör respektera andra.

För övrigt förstår jag verkligen inte syftet eller poängen med att fläka ut sitt privatliv på det sättet inför andra.

Om man har ett tvång att uttrycka sig vulgärt och med grova uttryck så kan man väl hejda sig innan man skriver ut det eftersom det ändå är en väldigt aktiv handling att skriva ut det och mitt intryck är att det handlar mer om en önskan att provocera om man absolut måste skriva ut orden i chatten.

Kanske är det trotssyndrom? :wink:
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-31 13:08:34

Wine skrev:Om man nu är så intresserad av ämnet så kan man väl bara söka sig till andra ställen på internet, forum m.m. där man tillsammans med likasinnade kan vältra sig i intimiteter och detaljer istället för att göra det i chatten eller åtminstone hålla sig till trådar på detta forum som är avsett för ämnet så att andra i chatten slipper äcklas, bli provocerade eller ta illa upp.

Tycker att det handlar om hyfs och att man bör respektera andra.


gäller det allas intressen eller bara sådana som du inte delar?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in