Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
33 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
Försöker koppla upp min dator på pappas nätverk. Telefonerna, min brors Ipad, min sons dator - alla är uppkopplade efter att ha angett lösenord som efterfrågats.
Men på min dator står det bara att det inte går att ansluta. Får inte ens en chans att ange lösenord. Testar jag grannarnas nätverk, så får jag en ruta där det står att jag ska ange lösenord, precis som de andra får här (utom jag då).
Någon idé?
Men på min dator står det bara att det inte går att ansluta. Får inte ens en chans att ange lösenord. Testar jag grannarnas nätverk, så får jag en ruta där det står att jag ska ange lösenord, precis som de andra får här (utom jag då).
Någon idé?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Sv: Re: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
Bror Duktig skrev:Försöker koppla upp min dator på pappas nätverk. Telefonerna, min brors Ipad, min sons dator - alla är uppkopplade efter att ha angett lösenord som efterfrågats.
Någon idé?
På vissa nätverk är antalet enheter begränsade, så nätverket helt enkelt är "fullt". Annars vet jag inte, det var min första idé.
Bror Duktig skrev:Försöker koppla upp min dator på pappas nätverk. Telefonerna, min brors Ipad, min sons dator - alla är uppkopplade efter att ha angett lösenord som efterfrågats.
Någon idé?
På vissa nätverk är antalet enheter
begränsade, så nätverket helt enkelt är "fullt". Annars vet jag inte, det var min första idé.
Sv: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
Det verkar inte vara felet, då fler kan ansluta, och problemet kvarstår om alla andra kopplar bort sig.
Trevligt att släpa med en stor laptop till Spanien och så funkar det inte... *not*
Trevligt att släpa med en stor laptop till Spanien och så funkar det inte... *not*
- Bror Duktig
Miche skrev:Vad har du för operativsystem?
Windows 7
- Bror Duktig
Re: Nätverk frågar inte efter lösenord som det ska
Gå in på dina nätverk, högerklicka på det WiFi-et du vill ansluta till, då bör du får upp något alternativ som gör så du kan ansluta.
Om WiFi är aktiverat vill säga, kan ske det blivit avaktiverat av någon anledning.
Om WiFi är aktiverat vill säga, kan ske det blivit avaktiverat av någon anledning.
WiFi måste ju vara igång eftersom datorn frågar efter lösenordet på grannarnas nätverk!
Vilken säkerhet har nätverket?
Miche skrev:WiFi måste ju vara igång eftersom datorn frågar efter lösenordet på grannarnas nätverk!
Missade det.
Miche skrev:WiFi måste ju vara igång eftersom datorn frågar efter lösenordet på grannarnas nätverk!
Hur vet jag vilken säkerhet det har?
Det är inget konstigt iaf då alla andra kan koppla upp sig utan problem. Alla andra får frågan om att slå in lösenordet, utom jag då.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Miche skrev:Vilken säkerhet har nätverket?
Hur vet jag vilken säkerhet det har?
Det borde nätverksadministratören kunna se annars går det kanske att se via någon av de andra ansluta apparaterna.
Säkerheten är WEP. Stod ju här i luren
- Bror Duktig
Har du varit uppkopplad på det nätverket tidigare, med annat lösenord som sparats och behöver raderas innan du får ny fråga om lösenord?
Kimmelie skrev:Har du varit uppkopplad på det nätverket tidigare, med annat lösenord som sparats och behöver raderas innan du får ny fråga om lösenord?
Nej, bara med andra enheter.
- Bror Duktig
Testade att dela uppkopplingen som telefonen har (android) men då stod det att det nätverket saknade internetåtkomst.
Fast på telefonen går det bra att surfa... Jag kunde alltså koppla upp datorn till lurens uppkoppling, fast bara till luren, inte vidare.
Fast på telefonen går det bra att surfa... Jag kunde alltså koppla upp datorn till lurens uppkoppling, fast bara till luren, inte vidare.
- Bror Duktig
När luren surfar via 3G (eller vilken uppkoppling du nu råkar ha i Sverige) så kan du dela ut den uppkopplingen till en enhet till (datorn), men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Miche skrev:När luren surfar via 3G (eller vilken uppkoppling du nu råkar ha i Sverige) så kan du dela ut den uppkopplingen till en enhet till (datorn), men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Fattade det till slut... Kass...
- Bror Duktig
Miche skrev:När luren surfar via 3G (eller vilken uppkoppling du nu råkar ha i Sverige) så kan du dela ut den uppkopplingen till en enhet till (datorn), men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Helt rätt. När en lur delar ut sitt 3G blir den själv en s.k. wifi-hotspot (så heter det i android 4 åtminstone).
Miche, det fetmarkerade låter för mina öron som MAX en enhet kan ansluta sig. Men det är väl inget som hindrar att mer än en enhet gör det? Det har jag och familjen gjort flera gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Miche skrev: men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Detta är felaktigt. Använt min XPERIA Mini som wifi-hotspot på min stationära dator, när jag hade den uppkopplad på vårt WiFi hemma.
marxisten skrev:Miche skrev: men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Detta är felaktigt. Använt min XPERIA Mini som wifi-hotspot på min stationära dator, när jag hade den uppkopplad på vårt WiFi hemma.
När jag ska dela wifi så säger telefonen att wifi stängs ned.
- Bror Duktig
marxisten skrev:Miche skrev: men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Tror du har rätt, marxisten. Testade det nyss på min SE Xperia Arc S (har nyligen bytt mobil) och det funkade till slut (tog lite längre tid att ansluta än jag är van vid).
- barracuber
barracuber skrev:marxisten skrev:Miche skrev: men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
Tror du har rätt, marxisten. Testade det nyss på min SE Xperia Arc S (har nyligen bytt mobil) och det funkade till slut (tog lite längre tid att ansluta än jag är van vid).
Jag provade tom spela WoW med mobilen som hotspot. Jag fick en mindre chock då min latency, både home och world var i princip samma som med nätverkskabel (32ms/32ms). Så det funkar, tom. att spela med det.
Bror Duktig skrev:marxisten skrev:Miche skrev: men när telefonen är uppkopplad via WiFi så finns inte den möjligheten.
När jag ska dela wifi så säger telefonen att wifi stängs ned.
Vad för mobil har du och vilken androidversion har den?
XPERIA fick sin android uppdaterad helt nyligen, så det kanske är den nya androidversionen som är kompatibel, men inte den gamla?
marxisten skrev:barracuber skrev:...
Jag provade tom spela WoW med mobilen som hotspot. Jag fick en mindre chock då min latency, både home och world var i princip samma som med nätverkskabel (32ms/32ms). Så det funkar, tom. att spela med det.
Sorry, marxisten, tar tillbaka det. Det verkar som att, om jag först sätter på wifi i mobilen och sedan aktiverar wifi-hotspot, då stängs wifi automatiskt av (det stämmer ju faktiskt med vad Bror Duktig säger). Resultatet blir att 3G-delningen (wifi-hotspot) fungerar, men utan wifi. Och egentligen ser jag inte varför det är något problem. Alla som vill kan ju ansluta sig direkt till wifi-hotspoten (dvs 3G-delningen)* omformulerat *.
EDIT: min Arc S har 4.0.4.
- barracuber