Ken Robinson: skolor dödar kreativitet (Föreläsning)
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Ken Robinson: skolor dödar kreativitet (Föreläsning)
http://www.ted.com/talks/ken_robinson_s ... ivity.html
Co-Admin: eftersom forumet i första hand är svenskspråkigt så ändrade jag rubriken, som var på engelska. Förtydligade lite också.
Co-Admin: eftersom forumet i första hand är svenskspråkigt så ändrade jag rubriken, som var på engelska. Förtydligade lite också.
Re: Ken Robinson says schools kill creativity
@ Krillo Tack för "länk" Den här veckan började bra, Förutom den postade "länken" om det intressanta ämnet kreativitet så fann jag nu en användbar översättningsknapp på Ted Talk's kanal(tube?), vet inte om den alltid funnits där men nu blir det Ted Talks resten av veckan hoppas jag
Dock knappast någon nyhet...
Att skolan dödar kreativiteten har diskuterats i decennier, det vore intressant att lösa problemet och det skulle utveckla samhället enormt om barn fick fortsätta att vara nyfikna och kreativa igenom hela skolgången.
Att skolan dödar kreativiteten har diskuterats i decennier, det vore intressant att lösa problemet och det skulle utveckla samhället enormt om barn fick fortsätta att vara nyfikna och kreativa igenom hela skolgången.
Tyckte speciellt det han sa om dansare och ADHD var bra. I dagens samhälle sätts det likhetstecken mellan "normalhet" och intelligens, vilket är en skam.
Unschooling ftw.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Miche skrev:Dock knappast någon nyhet...
det får dom
Kreativitet och intressen är sånt man sysslar med utanför skolans väggar, det är min erfarenhet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10