Moderatorer i chatten [delad tråd]
101 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Moderatorer i chatten [delad tråd]
marxisten skrev:Saknas nu bara de uppstår konflikter gällande vem som ska moderera och om modereringen, om de blir en chattmoderator. Haha!
ja, men om liebert stödjer en kandidat så är det som det är, och inget att tjafsa om. jag kommer foga mig efter denne oavsett om det är någon jag inte hade valt.
Fenren skrev:marxisten skrev:Saknas nu bara de uppstår konflikter gällande vem som ska moderera och om modereringen, om de blir en chattmoderator. Haha!
ja, men om liebert stödjer en kandidat så är det som det är, och inget att tjafsa om. jag kommer foga mig efter denne oavsett om det är någon jag inte hade valt.
Jag med, så länge hon inte väljer en av de personerna som ofta är i personliga dispyter med andra (finns endast ett fåtal sådana personer som tur är!), för då skulle nog en chattmoderator göra mer skada än nytta.
marxisten skrev:Fenren skrev:marxisten skrev:Saknas nu bara de uppstår konflikter gällande vem som ska moderera och om modereringen, om de blir en chattmoderator. Haha!
Jag med, så länge hon inte väljer en av de personerna som ofta är i personliga dispyter med andra (finns endast ett fåtal sådana personer som tur är!), för då skulle nog en chattmoderator göra mer skada än nytta.
haha, jag tvivlar på att det skulle komma till det, men man vet inte, även de skulle kanske fungera som moderatorer, om de klarar av att skilja på sin personliga roll och sin roll som moderator.
hur stänger man av sig själv från chatten men fortfarande tillåter sig att moderera den?
Admin
Jag tar gärna emot förslag på lämpliga chattmoderatorer här eller via PM men de flesta som nämnts här är inte aktuella eftersom jag inte ser dem som lämpliga. Det måste vara någon som relativt ofta är närvarande i chatten men som inte drar på sig klagomål, varningar eller avstängningar, inte heller hamnar i personliga konflikter med andra forumister.
Att man har egna starka uppfattningar i sakfrågor är inte uteslutet men man måste ha en god förmåga att skilja på vad som är andra åsikter (än de egna) och regelbrott. Jag har ganska många gånger som admin tagit ställning för någon forumist i en konflikt trots att jag inte alls delar de åsikter denne framför (därför att denne hållit sig till reglerna) medan jag agerat mot någon annan forumist, vars åsikter i sakfrågan jag i grunden delar, när denne inte följt reglerna. Det är viktigt att kunna göra den åtskillnaden och att inte agera på känsla och impuls.
Jag tar gärna emot förslag på lämpliga chattmoderatorer här eller via PM men de flesta som nämnts här är inte aktuella eftersom jag inte ser dem som lämpliga. Det måste vara någon som relativt ofta är närvarande i chatten men som inte drar på sig klagomål, varningar eller avstängningar, inte heller hamnar i personliga konflikter med andra forumister.
Att man har egna starka uppfattningar i sakfrågor är inte uteslutet men man måste ha en god förmåga att skilja på vad som är andra åsikter (än de egna) och regelbrott. Jag har ganska många gånger som admin tagit ställning för någon forumist i en konflikt trots att jag inte alls delar de åsikter denne framför (därför att denne hållit sig till reglerna) medan jag agerat mot någon annan forumist, vars åsikter i sakfrågan jag i grunden delar, när denne inte följt reglerna. Det är viktigt att kunna göra den åtskillnaden och att inte agera på känsla och impuls.
Titti skrev:Admin
Klokt skrivet och jag håller med dig.
Då passar ju jag bra. It's a deal. Att vara ofta i chatten och aldrig bli klagad på är en omöjlig ekvation.Titti skrev:Admin
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Att vara ofta i chatten och aldrig bli klagad på är en omöjlig ekvation.
kullan skrev:marxisten skrev:Sheyen skrev:Jag är väldigt intresserad av att få rollen som chattmoderator
Ursäkta Sheyen, men du är en part i den konflikt som uppstått som fick mig att föreslå en chattmoderator för att kunna stävja konflikten. Jag anser inte att det på något vis vore särskilt passande att ha dig i rollen som moderator när du är en av de i huvudrollen i konflikten som gör så de krävs en moderator.
Håller med där. Ja och jag är part oxå men ändå.
Jag håller också med.
Av de som föreslagits att bli chattmoderator är Mats (hittills) den enda jag skulle kunna tänka mig att rösta på i en eventuell omröstning, om en sådan kommer till stånd. Och jag avser trots allt inte att bli personlig mot Sheyen eller Sugrövmanövern nu, men de båda anser jag inte passar som chattmoderatorer, enbart mot bakgrund av de olika vulgäriteter de skriver/har skrivit på chatten.
Jag anser att jag är lämplig, då jag är fylld av sunt förnuft och har lätt för att göra opartiska bedömningar.geocache skrev:Sheyen eller Sugrövmanövern nu, men de båda anser jag inte passar som chattmoderatorer, enbart mot bakgrund av de olika vulgäriteter de skriver/har skrivit på chatten.
anser att utstötande av diverse vulgära grejer är irrelevanta i sammanhanget, moderering är städarbete och medling, tillrättavisande av bråkstakar etc i princip, vilket jag redan pysslar med trots att jag ej är moderator (medling, tillrättavisanden).
- sugrövmanövern
Ja, sugis är en bra kandidat. Fattar inte varför vissa tycker att hon är olämplig...
sugrövmanövern skrev:anser att utstötande av diverse vulgära grejer är irrelevanta i sammanhanget
"irrelevanta i sammanhanget"... irrelevanta mot bakgrund av vad?
Sheyen skrev:Ja, sugis är en bra kandidat. Fattar inte varför vissa tycker att hon är olämplig...
Detta anser jag påminner om en sorts "kartellbildning", eller om när företrädare för vissa politiska partier/andra grupperingar röstar på varandra i syfte att dra fördelar av varandras popularitet och övriga "framgångar".
jag nominerar mig själv jag är bäst, eller ärligt talat tror jag Angelic Fruitcake eller Mats är bäst av dom ni rabblat upp
Irrelevant för det har nada att göra med moderatorrollen.geocache skrev:sugrövmanövern skrev:anser att utstötande av diverse vulgära grejer är irrelevanta i sammanhanget
"irrelevanta i sammanhanget"... irrelevanta mot bakgrund av vad?
- sugrövmanövern
sugrövmanövern skrev:Irrelevant för det har nada att göra med moderatorrollen.geocache skrev:"irrelevanta i sammanhanget"... irrelevanta mot bakgrund av vad?
Jaha... du anser dig själv lämplig att moderera chatten trots att du ger uttryck för att vulgära uttryck inte behöver vara föremål för någon som helst moderering...
Senast redigerad av geocache 2012-07-30 2:30:54, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle kunna ställa upp om jag anses lämplig, men hur mycket skulle man vara tvungen att vara där dådå?
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Ska jag vara ärlig så finns det ingen lämplig kandidat till denna rollen. Antingen är medlemmen för ny så denna får inte chatta,medlemmen chattar inte alls eller så är medlemmen partisk på något sätt. Så för min del finns det nog ingen lämplig till uppgiften.
geocache skrev:sugrövmanövern skrev:Irrelevant för det har nada att göra med moderatorrollen.geocache skrev:"irrelevanta i sammanhanget"... irrelevanta mot bakgrund av vad?
Jaha... du anser dig själv lämplig att moderera chatten trots att du ger uttryck för att vulgära uttryck inte behöver vara föremål för någon som helst moderering...
Beror väl till stor del på hur man använder olika sorters kraftuttryck och vulgära ord med och om man använder det mot andra personer, ifall de blir otrevligt eller opassande tycker jag.
Men moderator bör egentligen inte vara det som behövs, utan vanligt jävla bondförnuft och lite gammal hederlig uppförandekod som vi alla bör ha lärt oss sedan barndomen. Lika lite som du kallar folk du känner irl för olika saker bör du göra det på chatten här, och lika lite som du talar totalt fritt om hur ofta du sätter på din partner och hur du gör det med främmande människor offentligt bör du göra det här.
geocache skrev:Sheyen skrev:Ja, sugis är en bra kandidat. Fattar inte varför vissa tycker att hon är olämplig...
Detta anser jag påminner om en sorts "kartellbildning", eller om när företrädare för vissa politiska partier/andra grupperingar röstar på varandra i syfte att dra fördelar av varandras popularitet och övriga "framgångar".
Ah, okej. Men så är det inte.
Frågan är också vilka befogenheter som en eventuell chattmoddare får...
Bara en titel chattmoddare gör ju inte mycket, personen måste ju få verktygen att modda.
Bara en titel chattmoddare gör ju inte mycket, personen måste ju få verktygen att modda.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter