Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:58:26

keyns skrev:
Sheyen skrev:Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.


Suck, nej det är inte det jag säger.
Hon är ju den som i det fallet kommer hålla sig undan från eran egna tråd, inte du/ni.
Om en granne klagar över att han ser in i min lägenhet och att jag går runt naken, så inte säger jag till honom att stänga ögonen. Jag respekterar i det fallet hans talan och slutar trava runt naken i hemmet, alternativt drar jag ner persienner. Det är inte att "behaga", det är att vara resonlig.


nej, det är att behaga. det är att helt och fullt slicka din grannes rumpa. det är tillochmed så långt att det är att njuta av att slicka din grannes rumpa medan han kör över dig med en ångvält. det är inget som tvingar din granne att titta in i ditt fönster och du har all laglig rätt i världen att strosa runt naken inomhus, oavsett hur mycket din granne inte vill se på.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 18:00:55

Fenren skrev:
keyns skrev:
Sheyen skrev:Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.


Suck, nej det är inte det jag säger.
Hon är ju den som i det fallet kommer hålla sig undan från eran egna tråd, inte du/ni.
Om en granne klagar över att han ser in i min lägenhet och att jag går runt naken, så inte säger jag till honom att stänga ögonen. Jag respekterar i det fallet hans talan och slutar trava runt naken i hemmet, alternativt drar jag ner persienner. Det är inte att "behaga", det är att vara resonlig.


nej, det är att behaga. det är att helt och fullt slicka din grannes rumpa. det är tillochmed så långt att det är att njuta av att slicka din grannes rumpa medan han kör över dig med en ångvält. det är inget som tvingar din granne att titta in i ditt fönster och du har all laglig rätt i världen att strosa runt naken inomhus, oavsett hur mycket din granne inte vill se på.


Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.
Du lägger dig på en fruktansvärt barnslig nivå nu genom att säga sådär.
Ni har inte märkt att det är flera i den här tråden som försökt bistå med de tips/råd/hjälp man kan, men ni avsäger er allt och anser att ni inte har gjort något fel, ni har aldrig fel och ni gör allting helt rätt. Bra, lev i den världen. Hejdå.
Senast redigerad av keyns 2012-07-29 18:05:11, redigerad totalt 1 gång.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 18:02:56

Sheyen skrev:
marxisten skrev:Jag klagar inte heller, men ditt inlägg här är ytterligare ett exempel på det jag talade om. Det faktum du har problem att se saker från någon annans perspektiv än dig själv. Det handlar ej om rövslickeri, utan om att respektera andra. Om någon säger till dig du har gått för långt för en viss person, slutar man för allas trevnad.

Det gör jag om den personen skulle göra samma sak för mig.


Om du gör det för henne, skulle nog hon kunna göra det för dig också. Problemet med er båda är att ni är som två satans dagisbarn om jag ska vara ärlig. Ni håller på med "de var inte jag som började, buuuuhääää" ungefär. Skärp er, båda två.

Ta första steget du och acceptera Kullans åsikt, så kanske Kullan gör samma sak för dig. Eller så kan ni båda börja skita i varandra. Hela denna situationen och ert beteende är faktiskt ganska så barnslig, från båda sidor.

Någon av er måste ta första steget, du skulle kunna göra det i detta nu och tona ner ditt prat om ert privata sexliv. Jag ser faktiskt inte problemet för någon av er.

Kullan kan stänga av chatten om det är ett för henne för magstarkt ämne. Sheyen kan börja respektera Kullans åsikt och om Kullan ber om lite mer självcensur från Sheyen är det en ganska enkel sak att efterfölja.

Det kallas att respektera varandra och är någonting som hör till samhället och det liv vi lever.

Jag skiter i vem av er som påbörjade hela denna fåniga dispyten och anser ni båda är ovanligt tjurskalliga för att vara vuxna, och jag struntar totalt i vad ni anser om varandra. Men jag tycker att ni båda ska lugna ner er och försöka komma överens, ert nuvarande beteende skapar dålig stämning på hela forumet.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 18:03:10

keyns skrev:Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.


Jag börjar misstänka att varken Fenren eller sheyen vet vad respekt är.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:04:05

keyns skrev:
Sheyen skrev:Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.


Suck, nej det är inte det jag säger.
Hon är ju den som i det fallet kommer hålla sig undan från eran egna tråd, inte du/ni.
Om en granne klagar över att han ser in i min lägenhet och att jag går runt naken, så inte säger jag till honom att stänga ögonen. Jag respekterar i det fallet hans talan och slutar trava runt naken i hemmet, alternativt drar jag ner persienner. Det är inte att "behaga", det är att vara resonlig.

Varför i helvete skulle man klä på sig i sitt eget hem, bara för att göra någon annan nöjd? I mitt hem gör jag vad fan jag vill (inom rimliga gränser). Då ingår det att jag emellanåt går omkring naken. Att andra kan se mig skiter jag fullkomligt i. När någon väljer att snoka och kika in i vår lägenhet får den personen fan skylla sig själv om det försiggår grejer där som inte personen ifråga uppskattar.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 18:04:59

kullan skrev:
keyns skrev:Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.


Jag börjar misstänka att varken Fenren eller sheyen vet vad respekt är.


jag vet precis vad respekt är, men ni förespråkar ensidig sådan.
Senast redigerad av Fenren 2012-07-29 18:06:29, redigerad totalt 1 gång.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:05:48

Marxisten: jag kan inte respektera någon som kräver rövslickeri så fort någonting inte behagar personen ifråga. Dessutom skulle jag aldrig få någon vinning på att slicka denna persons röv, varav jag avstår.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 18:06:30

kullan skrev:
keyns skrev:Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.


Jag börjar misstänka att varken Fenren eller sheyen vet vad respekt är.


Det har varit ganska uppenbart sedan länge och flera andra trådar, det är bara jag som är dum och naiv nog att tro man kan nå dom..
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:08:54

Jag har absolut inga problem med att visa folk respekt. De forumister som har träffat mig IRL vet vad jag pratar om.

Det är skillnad på att visa ömsesidig respekt och att slicka bajsfylld röv i all oändlighet utan att få någonting tillbaka.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 18:08:58

Sheyen skrev:
keyns skrev:
Sheyen skrev:Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.


Suck, nej det är inte det jag säger.
Hon är ju den som i det fallet kommer hålla sig undan från eran egna tråd, inte du/ni.
Om en granne klagar över att han ser in i min lägenhet och att jag går runt naken, så inte säger jag till honom att stänga ögonen. Jag respekterar i det fallet hans talan och slutar trava runt naken i hemmet, alternativt drar jag ner persienner. Det är inte att "behaga", det är att vara resonlig.

Varför i helvete skulle man klä på sig i sitt eget hem, bara för att göra någon annan nöjd? I mitt hem gör jag vad fan jag vill (inom rimliga gränser). Då ingår det att jag emellanåt går omkring naken. Att andra kan se mig skiter jag fullkomligt i. När någon väljer att snoka och kika in i vår lägenhet får den personen fan skylla sig själv om det försiggår grejer där som inte personen ifråga uppskattar.


Nja inte riktigt sant. Det finns folk som fått påringning av hyresvärden av den orsaken. Det är sant att man inte ska spionera in till grannarna men jag skulle aldrig gå naken i mitt hem. endast i badrummet. Ja i sängen med pojkvännen då men annars är det kläder på.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 18:10:16

keyns skrev:
kullan skrev:
keyns skrev:Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.


Jag börjar misstänka att varken Fenren eller sheyen vet vad respekt är.


Det har varit ganska uppenbart sedan länge och flera andra trådar, det är bara jag som är dum och naiv nog att tro man kan nå dom..


så länge du kommer med idiotförslag och dessutom anser att det är samarbete om en får sin vilja igenom helt och fullt och den andra ska vika sig fullständigt så kan du glömma att någon med minsta möjliga intelligens kommer lyssna till dig.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:10:30

kullan skrev:Nja inte riktigt sant. Det finns folk som fått påringning av hyresvärden av den orsaken. Det är sant att man inte ska spionera in till grannarna men jag skulle aldrig gå naken i mitt hem. endast i badrummet. Ja i sängen med pojkvännen då men annars är det kläder på.

Jo, det är visst sant.

Ok. Jag och min karl går ofta omkring nakna här hemma och vi tänker fortsätta göra det exakt närhelst vi önskar att göra så.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Jagers » 2012-07-29 18:10:57

Sheyen skrev:
Jagers skrev:
Sheyen skrev:För att det är tämligen patetiskt att be mig att begränsa mig. Att jag inte ska få prata om det jag finner intressant. Det är bara löjligt.

Inte begränsa dig, jag vill inte att du begränsar dig, men att det samlas i en tråd så att dem som vill läsa kan läsa.

Det blir en begränsning.

keyns skrev:Jag kallar en sådan sak för kompromiss/lösning/samarbete, inte en begränsning.

Det jag var ute efter, visst blir det en viss begränsning för dig, men jag tror det skulle göra alla inblandade gladare :-)Happy
Jagers
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 18:11:34

keyns skrev:
kullan skrev:
keyns skrev:Med andra ord har du och jag helt olika syn på vad respekt är för något.


Jag börjar misstänka att varken Fenren eller sheyen vet vad respekt är.


Det har varit ganska uppenbart sedan länge och flera andra trådar, det är bara jag som är dum och naiv nog att tro man kan nå dom..


Jag har försökt att samarbeta med dessa 2 sedan april 2011. dom vill inte ens försöka tillmötesgå någon. Det är nästan så dom tror att forumet är deras forum och då får dom göra vad dom vill på det.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 18:12:09

kullan skrev:Nja inte riktigt sant. Det finns folk som fått påringning av hyresvärden av den orsaken. Det är sant att man inte ska spionera in till grannarna men jag skulle aldrig gå naken i mitt hem. endast i badrummet. Ja i sängen med pojkvännen då men annars är det kläder på.


det finns domstolsbeslut som klart och tydligt tillåter en att vifta på snabeln i fönstret, trots att det står tre förnärmade damer och tar illa upp utanför.

om man inte äger sin bostad, så kan andra ställa krav på en, det är sant.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:12:25

Jagers skrev:
keyns skrev:Jag kallar en sådan sak för kompromiss/lösning/samarbete, inte en begränsning.

Det jag var ute efter, visst blir det en viss begränsning för dig, men jag tror det skulle göra alla inblandade gladare :-)Happy

Jag tänker inte stå på knä och suga kuk. Glöm det.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 18:12:39

Sheyen skrev:Jag har absolut inga problem med att visa folk respekt. De forumister som har träffat mig IRL vet vad jag pratar om.

Det är skillnad på att visa ömsesidig respekt och att slicka bajsfylld röv i all oändlighet utan att få någonting tillbaka.


Jag talar om ömsesidig respekt här. Det jag sa var att du kunde ta första steget så kanske du och kullan kunde ordna upp den här dispyten mellan er någon gång. Om ni inte gör det blir väl ni båda två snart helt avstängda från forumet för då kommer väl konflikten att eskalera.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-07-29 18:12:55

Jag vet att jag är en av dem som folk stör sig på, men srsly, jag tycker sex är ett ämne som är roligt både att diskutera och skämta om. Andra pratar om politik, meningslösa vardagssysslor och kundvagnar. Min lösning är att antingen inte vara aktiv just då eller försöka hitta nåt annat som folk vill prata om. Börjar man censurera ämnen rakt av är man ute på jäkligt djupt vatten. Om nån stör sig på att det pratas för mycket sex får ni väl börja prata om nåt annat och hoppas att det finns nån annan som också tycker det är kul. Jag och Sheyen har hittat ett gemensamt samtalsämne i sex. Då får ni väl hitta ett gemensamt samtalsämne som ni tycker är lika kul.

Om jag inte får prata om sex har jag också en liten lista på saker som jag inte vill läsa i chatten:

- kundvagnar
- när och om man tänker gå och handla
- hur värdelöst livet är och att man aldrig tänker ändra på nåt man gör, bara vara en gnällfitta
- alla ämnen som innehåller sport
- långrandiga referat av diverse politiska artiklar
- allmänt gnällande och bitchande om att folk är dryga

Men inte fan tänker jag kräva det! Jag kan ju alltid se till att jag skriver något intressant själv eller helt enkelt hitta på nåt annat att göra.

Att gnälla är en sport för tråkiga människor som inte har nåt bättre för sig än att ha tråkigt.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 18:13:13

kullan skrev:Jag har försökt att samarbeta med dessa 2 sedan april 2011. dom vill inte ens försöka tillmötesgå någon. Det är nästan så dom tror att forumet är deras forum och då får dom göra vad dom vill på det.


du har aldrig försökt sammarbeta, du har försökt få både mig och sheyen att göra som du vill.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 18:13:20

Sheyen skrev:
kullan skrev:Nja inte riktigt sant. Det finns folk som fått påringning av hyresvärden av den orsaken. Det är sant att man inte ska spionera in till grannarna men jag skulle aldrig gå naken i mitt hem. endast i badrummet. Ja i sängen med pojkvännen då men annars är det kläder på.

Jo, det är visst sant.

Ok. Jag och min karl går ofta omkring nakna här hemma och vi tänker fortsätta göra det exakt närhelst vi önskar att göra så.


Så om någon granne smygfilmade er och lade ut filmen på nätet så skulle det vara ok oxå?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:14:20

Ett bra inlägg, Angelic Fruitcake!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 18:14:35

Angelic Fruitcake skrev:Jag vet att jag är en av dem som folk stör sig på, men srsly, jag tycker sex är ett ämne som är roligt både att diskutera och skämta om. Andra pratar om politik, meningslösa vardagssysslor och kundvagnar. Min lösning är att antingen inte vara aktiv just då eller försöka hitta nåt annat som folk vill prata om. Börjar man censurera ämnen rakt av är man ute på jäkligt djupt vatten. Om nån stör sig på att det pratas för mycket sex får ni väl börja prata om nåt annat och hoppas att det finns nån annan som också tycker det är kul. Jag och Sheyen har hittat ett gemensamt samtalsämne i sex. Då får ni väl hitta ett gemensamt samtalsämne som ni tycker är lika kul.

Om jag inte får prata om sex har jag också en liten lista på saker som jag inte vill läsa i chatten:

- kundvagnar
- när och om man tänker gå och handla
- hur värdelöst livet är och att man aldrig tänker ändra på nåt man gör, bara vara en gnällfitta
- alla ämnen som innehåller sport
- långrandiga referat av diverse politiska artiklar
- allmänt gnällande och bitchande om att folk är dryga

Men inte fan tänker jag kräva det! Jag kan ju alltid se till att jag skriver något intressant själv eller helt enkelt hitta på nåt annat att göra.

Att gnälla är en sport för tråkiga människor som inte har nåt bättre för sig än att ha tråkigt.


Amen
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:15:40

kullan skrev:
Sheyen skrev:
kullan skrev:Nja inte riktigt sant. Det finns folk som fått påringning av hyresvärden av den orsaken. Det är sant att man inte ska spionera in till grannarna men jag skulle aldrig gå naken i mitt hem. endast i badrummet. Ja i sängen med pojkvännen då men annars är det kläder på.

Jo, det är visst sant.

Ok. Jag och min karl går ofta omkring nakna här hemma och vi tänker fortsätta göra det exakt närhelst vi önskar att göra så.


Så om någon granne smygfilmade er och lade ut filmen på nätet så skulle det vara ok oxå?

Det är olagligt, så nej: det skulle inte vara ok. Dessutom får man bara lov att filma på allmänna platser.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 18:17:29

marxisten skrev:
Sheyen skrev:Jag har absolut inga problem med att visa folk respekt. De forumister som har träffat mig IRL vet vad jag pratar om.

Det är skillnad på att visa ömsesidig respekt och att slicka bajsfylld röv i all oändlighet utan att få någonting tillbaka.


Jag talar om ömsesidig respekt här. Det jag sa var att du kunde ta första steget så kanske du och kullan kunde ordna upp den här dispyten mellan er någon gång. Om ni inte gör det blir väl ni båda två snart helt avstängda från forumet för då kommer väl konflikten att eskalera.

Varför ska inte hon ta första steget? Varför hoppar du bara på mig och försöker få mig att göra det?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in