Något brister i utseendet
Re: Något brister i utseendet
Hemma går jag i joggingbrallor och T- shirt. När jag ska ut bland folk (Typ på affären eller in till stan) Så blir det Jeans och T - shirt eller någon tröja eller skjorta samt en Jeansjacka. Denna tiden på året i alla fall. (Sommaren)
kullan skrev:Detta är ett solklart fall av mobbing.
Slå upp ordet "mobbning".
Sheyen skrev:Har du ens själv Asperger? Du verkar vara en väldigt fördomsfull människa, nämligen. Tycker inte om dig.
Nja, fördomsfull kan man vara på mycket värre sätt tycker jag. Det handlar mer om vad jag har bevittnat i många år, och jag tycker det är ett intressant ämne. Jag brukar få många motargument och det stör mig inte alls, då mina erfarenheter knappast förändras av andras upplevelser
Leviti skrev:Sheyen skrev:Har du ens själv Asperger? Du verkar vara en väldigt fördomsfull människa, nämligen. Tycker inte om dig.
Nja, fördomsfull kan man vara på mycket värre sätt tycker jag. Det handlar mer om vad jag har bevittnat i många år, och jag tycker det är ett intressant ämne. Jag brukar få många motargument och det stör mig inte alls, då mina erfarenheter knappast förändras av andras upplevelser
Du svarade inte på min fråga.
ca skrev:Den här typen av variation kan ses även i den allmänna befolkningen, illustrerad kanske mest tragiskt hos de som råkar ut för bilolyckor, hjärnblödningar osv.. det råder ju ingen tvekan om att utseendet kan förändras kraftigt även om inte anletsdragen s.a.s. blivit fysiskt omflyttade.
om du tar fram skjutmåttet så ska du se att deras ansikten har blivit fysiskt annorlunda.
Leviti skrev:Jag brukar få många motargument och det stör mig inte alls, då mina erfarenheter knappast förändras av andras upplevelser
Med andra ord: du förbiser att upplevelser och slutsatser är två olika saker. Du tror inte mer än jämnt på andras upplevelser oavsett hur litet skäl du har att betvivla dem. Således ingen större idé att diskutera med dig. Eller?
Zombie skrev:Således ingen större idé att diskutera med dig. Eller?
Det beror på vart du vill komma
Sheyen skrev:Har du Aspergers? Du verkar inte ha det och du svarar inte på frågan.
Ja, men inte så det märks speciellt mycket.
Leviti skrev:Sheyen skrev:Har du Aspergers? Du verkar inte ha det och du svarar inte på frågan.
Ja, men inte så det märks speciellt mycket.
Nej, jag märker det. Har du ens en diagnos?
Sheyen skrev:Nej, jag märker det. Har du ens en diagnos?
Ja, men många betvivlar den (inkl jag själv). Varför vill du veta det? Vart vill du komma? Fast det är väl klart, en person som tar upp något så känsligt som utseende måste ju "sättas dit" på ett eller annat sätt. Jag ger upp
Leviti skrev:Sheyen skrev:Nej, jag märker det. Har du ens en diagnos?
Ja, men många betvivlar den (inkl jag själv). Varför vill du veta det? Vart vill du komma? Fast det är väl klart, en person som tar upp något så känsligt som utseende måste ju "sättas dit" på ett eller annat sätt. Jag ger upp
Jag misstänker att du inte har AS. Dessutom tvivlar du på din egen diagnos, så varför är du här?
Zombie skrev:Leviti skrev:Jag brukar få många motargument och det stör mig inte alls, då mina erfarenheter knappast förändras av andras upplevelser
Med andra ord: du förbiser att upplevelser och slutsatser är två olika saker. Du tror inte mer än jämnt på andras upplevelser oavsett hur litet skäl du har att betvivla dem. Således ingen större idé att diskutera med dig. Eller?
dessutom förutsätter hon att hon kan avgöra vilka som har AS, eftersom hon helt enkelt anser att alla som inte passar in i hennes utseendebaserade kravspecifikation inte har AS.
det blir ungefär som om jag bestämmer att tröjor är gula, och alla som har tröjor av andra färger hävdar jag helt enkelt att de har jackor på sig istället.
Sheyen skrev:Jag misstänker att du inte har AS. Dessutom tvivlar du på din egen diagnos, så varför är du här?
Det kanske finns de som förstår att utseende och diagnos har en intressant koppling
Leviti skrev:Sheyen skrev:Jag misstänker att du inte har AS. Dessutom tvivlar du på din egen diagnos, så varför är du här?
Det kanske finns de som förstår att utseende och diagnos har en intressant koppling
Vad fan har det där med min fråga att göra?
Sheyen skrev:Vad fan har det där med min fråga att göra?
Jag önskar dig allt väl. Ha en bra dag!
Leviti skrev:Sheyen skrev:Vad fan har det där med min fråga att göra?
Jag önskar dig allt väl. Ha en bra dag!
Har du någon mer diagnos än AS? Det skulle nog förklara en massa saker.
Leviti skrev:Det finns ingen källa (eftersom det är så tabu), men jag har sett så många aspergare och jag kan dra denna slutsats:
* De med mycket aspergar brukar se avvikande ut på ett ofördelaktigt sätt
* De med asperger som ser (ovanligt) bra ut har uteslutande den milda varianten
Hur många aspergare har du sett?
Har du t.ex. tittat på TAAPP eller dess svenska motsvarighet?
Leviti skrev:Zombie skrev:Således ingen större idé att diskutera med dig. Eller?
Det beror på vart du vill komma
Visst. Själv är jag mer intresserad av hur saker och ting är än av hur jag vill att de ska vara eller har fått för mig att de är. Alldeles oberoende av hur inkrökt jag sedan må vara eller hur "ohjälpligt aspigt" det må vara att vara det. Av dig får jag intrycket att du går den motsatta vägen, bejakar det personligt inkrökta. Varför även jag får svårt att fatta att du hänger här. Men om du har lust kan du ju tala om hur det hänger ihop.
atoms skrev:Har du t.ex. tittat på TAAPP eller dess svenska motsvarighet?
vad är TAAPP?
Leviti: Du verkar väldigt osäker och känslig för andras omdömen och fördomar. Det är Ok. Men om du vill gräva i hur vi kan påverkas av andras omdöme+makt kan du prova att googla på 'Stockholmssyndromet'.
Hej Leviti
När jag "tittar" efter om någon av mina medmänniskor har Aspergers syndrom eller inte så tittar jag efter helt andra "egenskaper" än de du räknade upp.
Och för min personliga del stämmer inte de "dragen" in heller, trots att jag har Aspergers syndrom.
Jag hoppas du inte på något sätt känner dig ifrågasatt genom mitt svar.
När jag "tittar" efter om någon av mina medmänniskor har Aspergers syndrom eller inte så tittar jag efter helt andra "egenskaper" än de du räknade upp.
Och för min personliga del stämmer inte de "dragen" in heller, trots att jag har Aspergers syndrom.
Jag hoppas du inte på något sätt känner dig ifrågasatt genom mitt svar.
Fenren skrev:atoms skrev:Har du t.ex. tittat på TAAPP eller dess svenska motsvarighet?
vad är TAAPP?
The Autistic Adults Picture Project.
-Det var ju väldigt vad ni gaddar ihop er mot henne...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Att leva som Aspergare