Hur hälsar ni på träffar?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Xzirie » 2012-07-23 3:00:27

Mellanvärld skrev:
Xzirie skrev:
pellejamas skrev:När man inte vet hur något uttalas så får man väl säga det som man tror att det låter alltså dela upp ordet tex: X zi ri e :) föresten varför har du ett nick som du inte kan utala själv :)

Jag lever mitt liv till stor del i text så jag tänker inte alltid på hur saker uttalas. Det blev inte aktuellt att tänka på uttalet förrän jag började raida och använda Ventrilo.

Jag har förvisso ett uttal jag tänkte från början när jag hittade på namnet. Det är i dock stort sett omöjligt för engelsktalande att uttala, så jag har ofta använt samma uttal som dem för enkelhetens skull. Det uttalet ("Zeeri") låter rätt onaturligt i svenskt tal, så då blir jag förvirrad och vet inte vilket jag ska använda.
Vilket var det ursprungliga uttalet du tänkte dig?


Som det japanska namnet Kirie fast med en extra konsonant z. Kzi-ri-e, tre stavelser.
Originalnamnet vid ca 0:46 i det här klippet. Är tyvärr kass på japanska så jag vet inte ens vad det betyder annat än att det är ett tämligen normalt flicknamn. Tycker dock att det låter sött.

Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Konstiful » 2012-07-24 19:53:51

Anländer i yttersta diskretion och sätter mig på en lämplig plats utan att på något sätt ta kontakt med någon, som om jag bevistade en sinister sammanslutnings hemlighetsfulla medlemsmöte. Om någon frågar vem jag är svarar jag korthugget med mitt nick. Att avslöja min riktiga identitet är för mig fullständigt uteslutet. När mötet är slut dryper jag tyst och obesedd av likt en råtta utan att vare sig se åt höger eller vänster.
Konstiful
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2012-03-31

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Tor_och_i2p » 2012-07-27 16:40:35

Mitt första möte började med att personen jag mötte sa sitt nick och frågade om jag var Tor. Man behöver inte uttala det hela "Tor och i2p" för det är enklast att säga Tor. På så sätt svarade jag bara ja. På efterhand efter att jag mötte en del personer och började prata så sa jag mitt rikiga namn, men man får göra som man vill antar jag. Jag tror jag skulle vilja göra som Konstiful men det var ok för mig att efter att jag började trivas så sa jag mitt riktiga namn, åtmindstone förnamnet om jag kommer ihåg rätt.
Men en gång när en person tänkte skriva om mig så föreslog jag typ "skriv inte mitt riktiga namn, utan använd mitt nick". Jag föredrar generellt att andra använder mitt nick istället för mitt riktiga namn när det skrivs något t.ex på nätet på så sätt liknar mina behov som Konstifuls.

Notering: Tor som det uttalas när man menar löknätverks-teknologin https://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network)
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav pricken169 » 2012-08-04 10:54:35

Har inte varit på någon träff ännu men älskar att träffa nya människor,var inte så som barn,men nu är jag om möjligt för social,bor 15 min från bromma så jag kan inte skylla på att det är för långt att åka,jag pressenterar mig som Gabriella o Pricken169,bara varit medlem här ett kort tag.
pricken169
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2012-06-30

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Miche » 2012-08-04 11:18:03

Det anordnas omkring 100 träffar varje år i Stockholm så det är bara att läsa i träffavdelningen och komma på någon. Diskussionsgruppen som anordnas var fjärde tisdag under höst och vår brukar vara bra att börja på för många som inte klarar av att presentera sig, man kan sitta tyst och bara lyssna om man inte vågar säga något.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav pricken169 » 2012-08-04 11:26:34

Tack Miche för den upplysningen ska hålla koll i trådarna,har en fråga varför finns flera trådar bland träffarna kvar som redan varit? När tas gammla trådar bort?Skulle vara lättare att överblicka annars,jag har inga problem att prata,svårare då att hålla tyst :)
pricken169
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2012-06-30

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Miche » 2012-08-04 11:49:19

Det räcker att titta på de översta trådarna, en del träffar diskuteras långt efteråt.

Jag kan även tipsa om Kalender-funktionen (högst upp påvarje sida) där de flesta träffar skrivs in.

EDIT: Ska påpeka att träffar som Govindas (tråden Att äta gott i Stockholm (Govindas på torsdagar)) inte står med i kalendern.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Alien » 2012-08-10 18:55:40

Nej, det är många regelbundna träffar som inte står med. Synd tycker jag, eftersom det ger bättre överblick om de finns med i kalendern.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47124
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav sugrövmanövern » 2012-08-10 23:15:54

Hej lilla träffen hejelihej hur mår du idag då säg? Ä fan visste inte att det fanns regler för hur man skulle säga hej :oops: . Tom bland individer av sin egen ras gör man fel ahaha.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav ragnevi » 2012-08-11 0:42:24

Jag har gjort det lätt för mig genom att mitt efternamn är mitt nick…
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Abbreviation » 2012-08-11 8:28:53

Jag hälsar på folk genom en speciell kombination av teckenspråk och tungkyssar.
Abbreviation
 
Inlägg: 3447
Anslöt: 2010-10-15

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav animal » 2012-08-11 9:40:52

Abbreviation skrev:Jag hälsar på folk genom en speciell kombination av teckenspråk och tungkyssar.

Upp till bevis nästa gång då. ;-) Det är fritt fram att ge min lilla evveb-tik lite tunga, bara du inte är för "pushig" ifall hon blir rädd och drar sig undan.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav Snoops » 2012-08-18 14:02:18

Jag tar i hand och säger mitt förnamn!
Snoops
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2011-07-19

Re: Hur hälsar ni på träffar?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-19 19:45:14

Säger tja! och presenterar mig med förnamn.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Träffar



Logga in