Att göra rätt för sig [delad tråd]

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Att göra rätt för sig

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 16:39:51

Jag blir anmärkningsvärt otrevlig när jag diskuterar sån här.
Det här som min mamma lärde mig. Det är inte meningen att sätta sig på nån.

Det är som om människor spottar på min mamma. Så, jag blir skitotrevlig.

Det är ok, ni fattar ingenting.

Lennart Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 16:42:31

Frimodig skrev:Jag blir anmärkningsvärt otrevlig när jag diskuterar sån här.
Ge fan i att diskutera det då! Eller är det för svårt att begripa? Innan du skriver saker till folk, ett hett tips: Läs några av deras inlägg innan du spyr ur dig dina moderssanningar.

Hon glömde lära dig respekt för andra människor. Kylskåpsmamma i bet.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 16:44:17

sugrövmanövern skrev:
Frimodig skrev:Ok. hur försörjer du dig?

Med pengar.

Vem betalar?

Min lön består av en del från företaget, Kunskapsbolaget Integra AB, och en del från pension. För att spara pengar för företaget.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav tahlia » 2012-07-21 16:47:14

Frimodig skrev:
sugrövmanövern skrev:

Med pengar.

Vem betalar?

Min lön består av en del från företaget, Kunskapsbolaget Integra AB, och en del från pension. För att spara pengar för företaget.

Lennart Frimodig

Du "offrar" dig således så någon som redan har det gott ställt kan få det ännu bättre ställt. Och sedan hackar du på människor som går på sjukersättning. Du är fullblodsmoderat du, inget snack om saken. :roll:
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 16:50:02

Frimodig skrev:
sugrövmanövern skrev:

Med pengar.

Vem betalar?

Försäkringskassan.
cirka
50% inkomstbaserad pension 50% pension för fattiglappar som haft dålig lön innan sjukskrivningen och därmed inte kommer upp i existensminimum.

plus bostadstillägg.

Drar in lite extra pengar på att låta min hund para sig också, språngavgift 1000:- 1500.- beroende på hur snål kenneltanten är, och en tusenlapp per valp.

Fnys på du bara, jag har inte valt att bli sjuk.
sugrövmanövern

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 16:50:58

sugrövmanövern skrev:
Frimodig skrev:Jag blir anmärkningsvärt otrevlig när jag diskuterar sån här.
Ge fan i att diskutera det då! Eller är det för svårt att begripa? Innan du skriver saker till folk, ett hett tips: Läs några av deras inlägg innan du spyr ur dig dina moderssanningar.

Hon glömde lära dig respekt för andra människor. Kylskåpsmamma i bet.

Wow, du vet. Hur känns det? Du vet hur min mamma var, kära nån.

Jag funkar inte på din nivå, en grov gissning.

Sen är jag förtjust i mina moderssanningar, (ett bra begrepp, tack).

Jag fångade liksom upp dig här. Intressant. När kläderna är nere.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav tahlia » 2012-07-21 16:53:22

Tja, nu slapp jag fortsätta fundera över huruvida du är seriöst trångsynt eller bara ett typiskt troll som vill röra upp. Vispa runt i dammen du, jag kliver ur den så länge.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 16:54:10

Frimodig skrev:Jag funkar inte på din nivå, en grov gissning.
Faktum.
sugrövmanövern

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 16:55:22

Frimodig skrev:Jag fångade liksom upp dig här. Intressant. När kläderna är nere.
Du har inte en aning om vem jag är och vad jag står för, bullshit i say.
sugrövmanövern

Inläggav Tyler_Durden » 2012-07-21 16:58:42

Allt verkar vara lätt i Lennarts värld, bara göra si och bara göra så. Måste var skönt att vara en sådan uber människa, idiot.
Tyler_Durden

Anslöt: 2012-06-12

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 17:11:43

tahlia skrev:
Frimodig skrev:
sugrövmanövern skrev:Med pengar.

Vem betalar?

Lennart Frimodig

Du "offrar" dig således så någon som redan har det gott ställt kan få det ännu bättre ställt. Och sedan hackar du på människor som går på sjukersättning. Du är fullblodsmoderat du, inget snack om saken. :roll:

Aah, en begåvning. Kära nån.

Vårt företag överlever knappt. 09 och 10 gick vi back. Vilket betyder att man inte får lämna anbud i offentliga sammanhang.

Jag och mina två kolleger har överlevt sen 95. Nu är vår bruttolön, inklusive pension, ca 35000 per månad. Jag får 13 från företaget och resten från pension.

Jag offrar mig, du kan inte fatta. Det är ok.

Lennart Frimodig

Co-Admin: rättade citatet
Frimodig

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 17:18:03

Frimodig skrev:Aah, en begåvning. Kära nån.
Jag hoppas du sitter och lagar felcitatet nu oh begåfvade man. Så du gör rätt för dig och inte skapar kaos på forumet och merarbete för moderatorerna som arbetar ideellt.
sugrövmanövern

Inläggav Tyler_Durden » 2012-07-21 17:19:05

Vow, du förtjänar en medalj Lennart. Vilken vardags hjälte! Tänk om alla kunde vara som du! Kan du inte trycka upp en affisch på dig som jag kan sätta upp på väggen. Trubadurer kommer skriva sånger om dig!
Tyler_Durden

Inläggav Alien » 2012-07-21 17:24:17

Frimodig skrev:
Alien skrev:Frimodig, det kan vara att det man behöver för att orka med ett arbetsliv är något som varken arbetsgivare el socialsekreterare kan fixa.

Wow, du vet. Hur funkar sånt? Jag blir jätteimponerad av sån här insikter. Jätteimponerad.

Fan, Alien vet hur det är. Hen vet. Man bugar sig i stor respekt.
Hen vet. Tänk vad det betyder. Man kan liksom fråga hen om allting, hen vet. Kära nån.

Lennart Frimodig

Om du med dina sarkasmer menar att jag säger självklarheter, måste jag påpeka att jag tvingades skriva dem för att de tydligen inte var självklara för dig.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 17:27:01

sugrövmanövern skrev:
Frimodig skrev:Jag fångade liksom upp dig här. Intressant. När kläderna är nere.

Du svarade naturligtvis inte på vad jag skrev. Är det din grej? Att liksom smita iväg? Jag har aldrig fattat sånt beteende.

Jag har grundläggande självrespekt.

Det här var pinsamt.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-21 17:30:21

Fan vad jag är trött på det här uttrycket. "Göra rätt för sig".

Som om vi bidragstagare vore lata parasiter eller något, men i själva verket är det ju så att ni som har arbete är de privilegierade.
Ni kan åka till Thailand, "förverkliga er själva", äga er bostad, se fram mot en pension etc.

För oss som lever på småpengar är det grå vardag jämt. Det finns aldrig något att fira, inget att se fram emot och inget man företar sig BETALAR sig.
Vi lever ur hand i mun och kan se fram mot ett helt liv där man inte kan unna sig ngt extra - och så har ni besuttna mage att kalla OSS bekväma, lata och allt vad det nu är.

Jag säger bara en sak. Håll käften på er.
Ni har inte problemformuleringsprivilegiet.
I synnerhet när ni själva aldrig suttit i skiten.
Och nej, er fattiga studenttid för tjugo eller trettio år sen räknas inte. Inte era (betalda) första jobb heller.
Ni har aldrig behövt brottas med samma existentiella demoner som vi gör dagligen.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 17:31:41

Frimodig skrev:
sugrövmanövern skrev:

Du svarade naturligtvis inte på vad jag skrev. Är det din grej? Att liksom smita iväg? Jag har aldrig fattat sånt beteende.
Hur löd frågan?

Frimodig skrev:Jag har grundläggande självrespekt.
Du är en slarver som inte ens förhandsgranskar, din felcitering ovan är:

Frimodig skrev:Det här var pinsamt.
Ja, slarver.
sugrövmanövern

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 17:36:27

Tyler_Durden skrev:Allt verkar vara lätt i Lennarts värld, bara göra si och bara göra så. Måste var skönt att vara en sådan uber människa, idiot.

Nej, det är inte lätt. När man är gjord fel så är det inte lätt.
Men, sen jag var ungefär 5, har jag gett mig fan på att jag skall ha kontroll.
Ingen annan idiot skall styra mitt liv.
Jag har lärt mig att manipulera omgivningen. Man måste förstå deras behov och spela på det. Man måste lära sig hantera normala människor.

Fast du vet bättre.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav Tyler_Durden » 2012-07-21 17:39:55

Frimodig skrev:
Tyler_Durden skrev:Allt verkar vara lätt i Lennarts värld, bara göra si och bara göra så. Måste var skönt att vara en sådan uber människa, idiot.

Jag har lärt mig att manipulera omgivningen. Man måste förstå deras behov och spela på det. Man måste lära sig hantera normala människor.

Fast du vet bättre.

Lennart Frimodig

Ganska trist värld om man måste manipulera sin omgivning. Den världen kommer jag aldrig vilja ta del av, den kan du behålla för dig själv.
Tyler_Durden

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 17:44:16

Alien skrev:
Frimodig skrev:
Alien skrev:Frimodig, det kan vara att det man behöver för att orka med ett arbetsliv är något som varken arbetsgivare el socialsekreterare kan fixa.

Wow, du vet. Hur funkar sånt? Jag blir jätteimponerad av sån här insikter. Jätteimponerad.

Fan, Alien vet hur det är. Hen vet. Man bugar sig i stor respekt.
Hen vet. Tänk vad det betyder. Man kan liksom fråga hen om allting, hen vet. Kära nån.

Lennart Frimodig

Om du med dina sarkasmer menar att jag säger självklarheter, måste jag påpeka att jag tvingades skriva dem för att de tydligen inte var självklara för dig.

Nja, det är mera som att du berättar om vem du är. Hur du tänker och så. Vad du kan förstå. En sorts självporträtt.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-21 17:49:14

Hastverk är hafsverk.
Så skrev min gamla lärarinna i min läxbok när jag gick i lågstadiet när jag försökt göra hemläxan i samma takt som en kompis.

Så, Lennart Frimodig. Felcitering ser illa ut och nu gjorde du det igen.

Om du ska coacha andra människor och kommunicera med dem måste du föregå med gott exempel. Kan du ej ens skriva och citera så man förstår kraschar det, precis som edert företag varit nära att göra som du förtäljde.

Analysera andra människor är icke din grej, du suger på det och sprider mest bara negativ energi och planterar negativa tankar i människors hjärnor. Är det vad du vill, så keep up the bad work.
sugrövmanövern

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 17:51:13

KrigarSjäl skrev:Fan vad jag är trött på det här uttrycket. "Göra rätt för sig".

Som om vi bidragstagare vore lata parasiter eller något, men i själva verket är det ju så att ni som har arbete är de privilegierade.
Ni kan åka till Thailand, "förverkliga er själva", äga er bostad, se fram mot en pension etc.

För oss som lever på småpengar är det grå vardag jämt. Det finns aldrig något att fira, inget att se fram emot och inget man företar sig BETALAR sig.
Vi lever ur hand i mun och kan se fram mot ett helt liv där man inte kan unna sig ngt extra - och så har ni besuttna mage att kalla OSS bekväma, lata och allt vad det nu är.

Jag säger bara en sak. Håll käften på er.
Ni har inte problemformuleringsprivilegiet.
I synnerhet när ni själva aldrig suttit i skiten.
Och nej, er fattiga studenttid för tjugo eller trettio år sen räknas inte. Inte era (betalda) första jobb heller.
Ni har aldrig behövt brottas med samma existentiella demoner som vi gör dagligen.

Det är kul med såna här som vet om andra.

Problemformuleringsprivilegiet tillhör de som försörjer sig själva. Just that.

Lennart Frimodig
Frimodig

Inläggav Zombie » 2012-07-21 17:51:23

Frimodig skrev:Jag och mina två kolleger har överlevt sen 95. Nu är vår bruttolön, inklusive pension, ca 35000 per månad. Jag får 13 från företaget och resten från pension.

Jag offrar mig, [tahlia] kan inte fatta.

Jag skulle inte veta hur jag skulle göra med så mycket pengar. Samtidigt som jag fanimig har både hål att stoppa dem i och permanent behov av saker jag inte har råd med för att ens få ett liv. Jag har bränt ut mig på att försöka göra rätt för mig. Du skulle inte vilja byta med mig. (tahlia kan svara för sig själv, men vi är många. Dock inte tillräckligt många för att rösta bort dina meningsfränder i politiken.)
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Frimodig » 2012-07-21 18:02:03

Tyler_Durden skrev:
Frimodig skrev:

Fast du vet bättre.

Lennart Frimodig

Ganska trist värld om man måste manipulera sin omgivning. Den världen kommer jag aldrig vilja ta del av, den kan du behålla för dig själv.

Du vet bättre.

Lennart Frimodig
Frimodig

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in