Bygga en robot!
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Bygga en robot!
Nu är det så har att jag nästan inte har någon koll alls på tekniska saker, men känner ändå för att börja bygga en robot. Så jag tänkte höra med er om ni vet vilka material som behövs, vilka som är bra och var man kan hitta dem.
Den jag tänkte börja bygga kommer vara väldigt simpel, eftersom jag som sagt nästan inte har några förkunskaper alls. Den kommer ha en platta i mitten och två hjul, och jag vill helst att den skall kunna svänga åt höger, vänster, framåt och bakåt.
Ni får gärna tipsa varandra också!:)
Den jag tänkte börja bygga kommer vara väldigt simpel, eftersom jag som sagt nästan inte har några förkunskaper alls. Den kommer ha en platta i mitten och två hjul, och jag vill helst att den skall kunna svänga åt höger, vänster, framåt och bakåt.
Ni får gärna tipsa varandra också!:)
- Autismsmurfen
- Anslöt: 2012-05-20
Re: Bygga en robot!
Robot? Har du tänkt en fjärrstyrning eller förprogrammering eller att den tar sig fram själv?
En bra grej man kan börja med (om man har råd) är Lego Mindstorms, annars kan man ju bygga med nästan vilka material som helst, ska man bygga i metall (som är väldigt bra) krävs det väl dock att man har metalbearbetningsmaskiner (som svarv och fräs), plast av olika sorter kan vara enklare men det går ju även att använda trä som är betydligt enklare att bearbeta många gånger.
En bra grej man kan börja med (om man har råd) är Lego Mindstorms, annars kan man ju bygga med nästan vilka material som helst, ska man bygga i metall (som är väldigt bra) krävs det väl dock att man har metalbearbetningsmaskiner (som svarv och fräs), plast av olika sorter kan vara enklare men det går ju även att använda trä som är betydligt enklare att bearbeta många gånger.
Bygga en robot!
Jag brukade bygga diverse robotar i Lego när jag var 13-14 år.
- Lunas Iovis
- Anslöt: 2013-11-20
Bygga en robot!
Jag ska dela med mig av en hemlis, att bygga en robot är en av mina livsdrömmar, tyvärr kunde jag inte sitta still i skolan, så jag får ägna mig åt simplare saker. Som att sätta ihop teknik som redan existerar
Hoppas det blir bra!
Hoppas det blir bra!
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Bygga en robot!
Intressant skrev:Jag ska dela med mig av en hemlis, att bygga en robot är en av mina livsdrömmar, tyvärr kunde jag inte sitta still i skolan, så jag får ägna mig åt simplare saker. Som att sätta ihop teknik som redan existerar
Hoppas det blir bra!
Det går ju alltid att köpa Lego Mindstorms (om man har råd) och bygga robotar.
Återgå till Intressanta intressen