Uttråkad!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Uttråkad!

Inläggav Autismsmurfen » 2012-07-18 17:38:23

Ursäkta mig, men måste få gnälla lite.

Har i några veckor haft sommarlov och det är inte klokt vad tråkigt det är. Har haft lite mer tid med att skriva på min bok, vilket är bra, men det händer nästan ingenting. Även om skolan kan bli jobbig eftersom det är fler intryck att ta in där, så saknar jag den. Saknar att ha en "utmaning" och fler människor omkring mig, även om jag inte har ett särskilt socialt behov.

Kan ni också känna så här? Vad brukar ni göra åt det?
Autismsmurfen

Anslöt: 2012-05-20

Re: Uttråkad!

Inläggav Miche » 2012-07-18 17:43:25

Autismsmurfen skrev:Vad brukar ni göra åt det?

Har jag ork så skaffar jag mig utmaningar (för min personliga del innebär det att lösa programmeringsproblem).

Jag bor i Stockholm och går på Aspergerträffar ibland för att träffa folk som inte genererar social utmattning.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Re: Uttråkad!

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-07-20 21:37:26

Japp jag känner så ofta; dagligen skulle jag vilja påstå!
Detta trots att jag gärna "vill" - men inte alltid orkar - pyssla med mina intressen.

Om du gillar att skriva så kan jag rekommendera boken "How to write a damn good novel". Jag tror aldrig jag har kommit över så pass många konkreta tips och exempel på hur man skriver noveller/romaner. Boken är dessutom oerhört kompakt och lättläst: ynka 180 sidor skulle jag gissa på.

Försök prova på något nytt när du har tråkigt. Jag vet att det är svårt och jag fasnar själv i en massa TV-serietittande och slösurfande när jag är uttråkad. Men försök hålla kvar den tanken iaf: prova något nytt.
Deadly_Nightshade

Anslöt: 2009-07-03

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in