Fulaste eller konstigaste namnen?
Re: Fulaste namnen?
Seriöst?! Tack för dagens skratt. Hur hittade du det? Har lite svårt att tro att man undrar vad som händer om man skriver "Suurballe" i någon sökare.
Meppe skrev:
Seriöst?! Tack för dagens skratt. Hur hittade du det? Har lite svårt att tro att man undrar vad som händer om man skriver "Suurballe" i någon sökare.
Nja, det var så att jag letade efter mongoliska namn (ja, så konstig är jag), närmare bestämt efter betydelsen av mansnamnet Batsuur. Jag vet att "bat" betyder "stark" på mongoliska, men inte vad "suur" betyder, men jag vet att det bor mongoler i Sverige och tänkte således att jag kanske kunde söka på "Suur" som förled och se om någon hade fört in en betydelse.
Upp kom det föga mongoliska Suurballe...
Det förklarar en del.
Om man är konstig för att man söker på utländska namn är jag väl extremt konstig. 8 av mina kalendrar är uppe på väggar i rum där jag vistas, på olika månader. Om något år har jag en för varje år.
Har dessutom brytt mig om att lära mig utantill vilken veckodag några datum under 1900-talet var, och om jag inte var så sömnig skulle jag räkna ut lite från 1800-talets slut också.
Om man är konstig för att man söker på utländska namn är jag väl extremt konstig. 8 av mina kalendrar är uppe på väggar i rum där jag vistas, på olika månader. Om något år har jag en för varje år.
Har dessutom brytt mig om att lära mig utantill vilken veckodag några datum under 1900-talet var, och om jag inte var så sömnig skulle jag räkna ut lite från 1800-talets slut också.
Kostymhippie skrev:Har en släkting som heter Sirpa, så jag gillar det namnet...
Namnet spelar ofta mindre roll om man tycker om personen
Alla dubbelnamn. Sen namn (smeknamn kanske...) som "Leffe, Roffe" osv.
Sen ogillar jag alla trendy namn folk ger sina avkommor, "Trinda, Monday" och allt annat. Ein ordnüng must sein.
Sen ogillar jag alla trendy namn folk ger sina avkommor, "Trinda, Monday" och allt annat. Ein ordnüng must sein.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Kahlokatt skrev:Umberto och Rigoberta är kungligt fula namn.
Tänk vad smaken är olika, jag tycker det är vackra namn. Jag gillar kraftfulla namn med r och k i.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
kvicksilver skrev:Frank. Får översittarvibbar.
Jag tänker på det där äckliga, stirrande fåret i reklamfilmerna...
Jag tänker nog för mycket på Frank i M*A*S*H... där talar vi översittare och småpåve. Allt jag stör mig på i en person.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Gaaahhhh!!
http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/ ... na-Magbula
"Ja, frugan ble' la på smällen...ho' feck enna magbula då då..."
Kahlokatt skrev:Gaaahhhh!!
Jag fattar fan inte hur du lyckas!
Sheyen skrev:Kahlokatt skrev:Gaaahhhh!!
Jag fattar fan inte hur du lyckas!
Googlar ofta på Svenska Namn; i det här fallet sökte jag betydelsen av det estniska namnet Enn. Då får man också upp alla namn som börjar med "Enn.."
Så går det till.
Det hebreiska Ofir (ett flicknamn) är så j-a fult. Det låter som A-fil eller o-fri.
CONDOLEEZZA. Är det inte fullständigt horribelt fult!?
Det skall tydligen komma från italienskans con dolcezza, med ömhet, men det är ju det minsta den kvinnan har.
Det skall tydligen komma från italienskans con dolcezza, med ömhet, men det är ju det minsta den kvinnan har.
Kahlokatt skrev:Läste precis om en amerikansk tjej med namnet Makayla Makenzie McCucheon. Urgh.
Mackenzie (den stavningen) gillar jag. Det är rätt så nice. Men jag ska inte döpa min unge till det!
Ett av barnen i Unga Mödrar Danmark heter Cecilaya (sessilajja uttalas det) och det tycker jag är riktigt fult.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Abbreviation skrev:Ett av barnen i Unga Mödrar Danmark heter Cecilaya (sessilajja uttalas det) och det tycker jag är riktigt fult.
Kollar på det programmet ibland och har lagt märke till det namnet. Inte nog med att det är svårt att stava till det namnet; det låter skitkul på danska!