Har gjort bort mig igen.... (Androidproblem)

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Sv: Har gjort bort mig igen....

Inläggav Zirre » 2012-07-12 0:13:36

Tryck på hemknappen (stora fysiska knappen i mitten så du kommer till hemskärmen) sen kan du dra appar som du ser till nederkanten.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Re: Har gjort bort mig igen....

Inläggav Flia » 2012-07-12 11:07:02

Zirre skrev:Tryck på hemknappen (stora fysiska knappen i mitten så du kommer till hemskärmen) sen kan du dra appar som du ser till nederkanten.

Nej det var ju alltså inte så, om du läser mitt tidigare inlägg.
Nedersta raden lever sitt eget liv.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav barracuber » 2012-07-12 11:51:47

Miche skrev:Samsung Galaxy Tab PT-1000

Hittade en snabb alternativ launcher för din platta:

http://galaxytabblog.com/faster-app-lau ... tab-p1000/

Nu känner jag inte till plattor men jag antar att man kan köra samma launchers som vanliga "små" smartphones, dvs Go Launcher, Launcher Pro, ADW Launcher, TW Launcher (som Flia har), m fl.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Miche » 2012-07-12 12:03:50

De flesta appar som funkar i ena miljön funkar även i andra.

Jag ska försöka byta till Ice Cream Sandwich ändå idag, det finns annat jag vill komma åt som ex.vis funktionaliteten i on{x}.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Sv: Re: Har gjort bort mig igen....

Inläggav Zirre » 2012-07-12 17:39:14

Flia skrev:
Zirre skrev:Tryck på hemknappen (stora fysiska knappen i mitten så du kommer till hemskärmen) sen kan du dra appar som du ser till nederkanten.

Nej det var ju alltså inte så, om du läser mitt tidigare inlägg.
Nedersta raden lever sitt eget liv.

Jo då det funkar så. Har gjort så själv då jag har en samsung galaxy s III med andriod 4
Zirre

Re: Har gjort bort mig igen.... (Androidproblem)

Inläggav barracuber » 2012-07-12 18:45:43

Detta var mer än vad jag kände till men mina två tonårsbarn bekräftar det som Miche och Zirre , dvs att man kan dra ned ikoner till nedersta raden. Men bara i VISSA launchers, det går t ex i Go Launcher men inte i Launcher Pro.
barracuber

Sv: Re: Har gjort bort mig igen.... (Androidproblem)

Inläggav Zirre » 2012-07-12 21:38:33

barracuber skrev:Detta var mer än vad jag kände till men mina två tonårsbarn bekräftar det som Miche och Zirre , dvs att man kan dra ned ikoner till nedersta raden. Men bara i VISSA launchers, det går t ex i Go Launcher men inte i Launcher Pro.

Det går i original också.
Zirre

Inläggav Flia » 2012-07-12 22:08:41

Då kan jag dra appar neråt ja, men inte till den allra nedersta raden, den som är nedanför prickarna (som man trycker på för att komma till nästa sida).

Men det gick alltså bra att få dit ikoner inifrån program-skärmen.
Flia

Inläggav Miche » 2012-07-12 23:33:25

Flia skrev:[...] nedanför prickarna (som man trycker på för att komma till nästa sida).

???

Sveper inte du skärmarna sidledes (som alla(?) vi andra)?
Miche

Inläggav Zirre » 2012-07-12 23:46:51

Flia skrev:

Då kan jag dra appar neråt ja, men inte till den allra nedersta raden, den som är nedanför prickarna (som man trycker på för att komma till nästa sida).

Det går inte att fästa appar på nedre raden när du är inne och kollar alla appar du har.
Du kan bara göra det då du ser på någon av hemskärmarna och dit kommer du genom att trycka på stora fysiska knappen i mitten under skärmen.

De appar du vill ha i nedre raden måste du först färsta på någon av hemskärmarna.
Zirre

Inläggav Miche » 2012-07-12 23:59:05

Zirre skrev:De appar du vill ha i nedre raden måste du först färsta på någon av hemskärmarna.

På mina (LG P-500 och Samsung Galaxy Tab) går det att dra appar dit direkt utan att gå via hemskärm, trodde att alla funkade på det sättet innan jag läste den här tråden.
Miche

Inläggav Zirre » 2012-07-13 0:47:06

Miche skrev:
Zirre skrev:De appar du vill ha i nedre raden måste du först färsta på någon av hemskärmarna.

På mina (LG P-500 och Samsung Galaxy Tab) går det att dra appar dit direkt utan att gå via hemskärm, trodde att alla funkade på det sättet innan jag läste den här tråden.

Kan vara någon ändring iom Ice Cream Sandwich (android 4)
Zirre

Inläggav Flia » 2012-07-13 0:48:39

Zirre skrev:
Flia skrev:

Det går inte att fästa appar på nedre raden när du är inne och kollar alla appar du har.
Du kan bara göra det då du ser på någon av hemskärmarna och dit kommer du genom att trycka på stora fysiska knappen i mitten under skärmen.

De appar du vill ha i nedre raden måste du först färsta på någon av hemskärmarna.

Alltså...
När jag är på hemskärmen och håller länge på en genväg så kan jag bara flytta den till en ledig plats på någon av hemskärmarna. Till nedersta raden (nedanför prickarna) kommer jag inte, för där syns bara en papperskorg så länge jag håller på genvägen.
Flia

Inläggav Zirre » 2012-07-13 0:51:41

Flia skrev:Alltså...
När jag är på hemskärmen och håller länge på en genväg så kan jag bara flytta den till en ledig plats på någon av hemskärmarna. Till nedersta raden (nedanför prickarna) kommer jag inte, för där syns bara en papperskorg så länge jag håller på genvägen.

Prova att släppa en app bredvid papperskorgen. Ska gå att ha fyra appar bredvid.

Moderator: Minskade antalet citatnivåer då det annars inte visas korrekt.
Zirre

Inläggav Flia » 2012-07-13 0:57:43

Zirre skrev:Prova att släppa en app bredvid papperskorgen. Ska gå att ha fyra appar bredvid.

Alltså.... papperskorgen syns bara när jag försöker lägga dit en genväg. Och det går inte att lägga dit någon genväg.
Som jag sagt tidigare..... för hundrade gången.... så går det bara från programskärmen (när man har gått in via programmet "program")
Flia

Inläggav barracuber » 2012-07-14 11:39:27

Eftersom tråden handlat mycket om launchers..

5 More Free Launchers You May Not Know About
barracuber

Inläggav Zirre » 2012-07-14 12:31:37

Flia skrev:
Zirre skrev:Prova att släppa en app bredvid papperskorgen. Ska gå att ha fyra appar bredvid.

Alltså.... papperskorgen syns bara när jag försöker lägga dit en genväg. Och det går inte att lägga dit någon genväg.
Som jag sagt tidigare..... för hundrade gången.... så går det bara från programskärmen (när man har gått in via programmet "program")
Det låtert jävligt skumt då jag har samsung med android 4 och kan göra precis som jag beskriver.

Du får kanske be någon hjälpa dig irl, gå till en affär som säljer mobiler och fråga.
Zirre

Inläggav Zirre » 2012-07-14 12:34:35

Annars finns alltid http://www.swedroid.se/forum (svenskt androidforum)
Zirre

Återgå till IT-forum

Logga in