Katter och deras egendomligheter
Re: Katter och deras egendomligheter
4 små underverk födda i natt....
Jag snodde en liten tiger...
Mamma Maud misstycker: Hallå ge tillbaka den!!!!
Jag snodde en liten tiger...
Mamma Maud misstycker: Hallå ge tillbaka den!!!!
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:4 små underverk födda i natt....
Ваши кошки так мило!
mnordgren: Forumet är huvudsakligen svenskspråkigt och därför ser vi helst att man skriver på svenska. Gör man inte det hör det till god ton att förklara vad det är man skriver, särskilt om det som i det här fallet rör sig om språk som de flesta människor i Sverige inte begriper.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Sheyen skrev:sugrövmanövern skrev:4 små underverk födda i natt....
Ваши кошки так мило!
mnordgren: Forumet är huvudsakligen svenskspråkigt och därför ser vi helst att man skriver på svenska. Gör man inte det hör det till god ton att förklara vad det är man skriver, särskilt om det som i det här fallet rör sig om språk som de flesta människor i Sverige inte begriper.
Översättning: Dina katter är så söta!
radix: Naw! Du har också en hyllvärmare!
Sugis: Åååååh... vill ha en!! Önskar att jag bott närmare dig.
Min egen katt har blivit smått galen. Gradvis har hon ratat vattenskålen, och dricker bara ur den i nödfall. Trots färskt vatten flera gånger om dagen. Istället dricker hon ur duschen (varje morgon väcker hon mig och skriker tills jag går och sätter igång den), eller så dricker hon ur vattenkannan. Hoppar upp bland växterna och tjatar på mig, sedan kör hon ned huvudet i vattenkannan och dricker - oavsett om jag håller på att vattna med den eller ej.
Sugis: Åååååh... vill ha en!! Önskar att jag bott närmare dig.
Min egen katt har blivit smått galen. Gradvis har hon ratat vattenskålen, och dricker bara ur den i nödfall. Trots färskt vatten flera gånger om dagen. Istället dricker hon ur duschen (varje morgon väcker hon mig och skriker tills jag går och sätter igång den), eller så dricker hon ur vattenkannan. Hoppar upp bland växterna och tjatar på mig, sedan kör hon ned huvudet i vattenkannan och dricker - oavsett om jag håller på att vattna med den eller ej.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
vad vore livet utan dessa goa kissar?
har just nu ingen, men "lånar" mammas kisse å klapa på^^
har just nu ingen, men "lånar" mammas kisse å klapa på^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Zima33 skrev:Vet inte om nån postat det här förut...
Maru gillar kartonger
https://www.youtube.com/watch?v=2XID_W4neJo
Varför syns inte youtubelänken i mitt inläggen men när jag citerar kommer den fram
Tog bort [Youtube][/Youtube] så nu ska den väl synas...
Söööt kisse, biologic! Ser härligt vild ut. Vad heter hon?
Min katt Zorba drack bara vatten ur handfatet eller badkarskranen (eller i enstaka fall ur duschbrunnen. "Uuuusch, snuuuuskigt" fick han höra då ). Endast grädde dög i skål. Han hade ett speciellt kvittrande läte när han ville ha vatten - "vattenpipet". Det lät ungefär "wa-wa". Åh vad jag saknar det.
Min katt Zorba drack bara vatten ur handfatet eller badkarskranen (eller i enstaka fall ur duschbrunnen. "Uuuusch, snuuuuskigt" fick han höra då ). Endast grädde dög i skål. Han hade ett speciellt kvittrande läte när han ville ha vatten - "vattenpipet". Det lät ungefär "wa-wa". Åh vad jag saknar det.
Zima33 skrev:Maru gillar kartonger
Vi har kollat på Maru och skrattat oss halvt fördärvade här hemma. Tack för att du länkade!
Ah, kör vidare i den här tråden. Nu är de två veckor gamla och har börjat öppna ögpnen.... Ser ut att vara två honor och två hanar.
Honan med vitt på surfar...
Mmmm mjölk, tjocka hanen äter bra!
Honan med vitt på surfar...
Mmmm mjölk, tjocka hanen äter bra!
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Kahlokatt skrev:Söööt kisse, biologic! Ser härligt vild ut. Vad heter hon?
Hon heter Cindra, och på fotografiet är hon hög på kattmynta. Sekunden efter bilden togs hade jag en klo i tummen. Haha, sött! Liknar verkligen Cindra vad gäller envisheten! Fast när hon är törstig så piper hon inte, utan låter som om hon håller på att bli plågad till döds med diverse tortyrinstrument. Vad bortskämda de kan bli, och det snabbt! Jag vet inte vad jag skall ta mig till med henne.
Är din Zorba borta?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja, Zorba dog för två veckor sedan; han hade giftstruma.
Sugis: Bedårande små knytt!
Sugis: Bedårande små knytt!
Min systers katt som jag passar ibland, först är han intresserad av min geigermätare, sen tycker han det är intressant att leka med en sån där kul-leksak.
Min katt hade varit borta några dagar. En dag när jag var ute på tomten hörde jag ett svagt jamande, och efter en stund hittade jag katten hundra meter bort, uppe i en jättestor asp.
Stammen hade inga grenar de första 10 meterna, så hon kunde inte komma ner. Jag hämtade min långa stege men den räckte förstås inte upp. Då lånade jag grannens stege. Jag klättrade upp på min stege och ovanför den band jag fast grannens stege längs med trädstammen. Nu nådde jag de nedersta grenarna, och kunde klättra vidare till katten som satt högre upp.
Men hur får man med sig en katt på ett säkert sätt nerför en sån klätterställning? Jo, i en väl hopsnörd ryggsäck!
Allt gick väl.
Stammen hade inga grenar de första 10 meterna, så hon kunde inte komma ner. Jag hämtade min långa stege men den räckte förstås inte upp. Då lånade jag grannens stege. Jag klättrade upp på min stege och ovanför den band jag fast grannens stege längs med trädstammen. Nu nådde jag de nedersta grenarna, och kunde klättra vidare till katten som satt högre upp.
Men hur får man med sig en katt på ett säkert sätt nerför en sån klätterställning? Jo, i en väl hopsnörd ryggsäck!
Allt gick väl.
Dagobert skrev:Jag klättrade upp på min stege och ovanför den band jag fast grannens stege längs med trädstammen.
Förlåt om jag inte riktigt tror dig men det där låter väldigt osannolikt. Eller så är du väldigt stark.
Inte stark. Vilken del tror du inte på? Den nedre stegen stod stadigt lutad mot trädet. Jag klättrade upp med aluminiumstegen och ställde den på den undre stegens topp. Jag knöt ihop dem så gott det gick och mot stammen så högt jag nådde, klättrade några stegpinnar, knöt ett varv runt stammen igen osv tills jag var uppe.
Låter som ett väldigt smart sätt att lösa problemet, jag är imponerad (men vad gör man inte för en livskamrat?)
Återgå till Intressanta intressen