ang uppdrag granskning nu idag tors Debatt 1an Tid: 22:00
15 inlägg
• Sida 1 av 1
ang uppdrag granskning nu idag tors Debatt 1an Tid: 22:00
Denna får ni inte missa..
absolut inte..
absolut inte..
4.Debattprogram. Säsong 7. Avsnitt 10 av 17. Med ett livsfarligt polisgrepp la personalen ner förståndshandikappade Ida på golvet när hon inte uppförde sig som de ville. Övergreppen skedde under flera år på det kommunala boendet. Hur kunde det hända? Idas föräldrar möter ideologer och ansvariga i studion. Dessutom: Varför flyr unga människor från facket? Och ammande, vindrickande mammor - är det så vi ska ha det? Programledare: Janne Josefsson. Medverkande: Ida. Även 28/03 i SVT24, 30/03 i SVT1, 01/04 i SVT1 och 02/04 i SVT2
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
Mmm. Sändes igår åxå.
Å diskuteras här: uppdrag-granskning-ikvall-kontrolltagning-t4962.html
*drygar mig*
Men det är väldans bra att sånt tas upp i tv, så det kanske är bra med påminnelse, till de som missade programmet igår.
Edit: Kanske ska dryga mig lagom mycket. Det du pratar om är ett debattprogram OM det programmet jag pratar om va?
Å diskuteras här: uppdrag-granskning-ikvall-kontrolltagning-t4962.html
*drygar mig*
Men det är väldans bra att sånt tas upp i tv, så det kanske är bra med påminnelse, till de som missade programmet igår.
Edit: Kanske ska dryga mig lagom mycket. Det du pratar om är ett debattprogram OM det programmet jag pratar om va?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Mmm. Sändes igår åxå.
Å diskuteras här: uppdrag-gra ... t4962.html
*drygar mig*
ok men detta är inte uppdrag granskning utan är debatt..
kolla http://www.tv.nu/ .
Så vi inte missar det:
Janne Josefsson i Debatt, i kväll kl 22.00 SVT1.
Janne Josefsson i Debatt, i kväll kl 22.00 SVT1.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Det ska jag se. Hoppas man klämmer åt de ansvariga ordentligt i direktsändningen...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Som en infekterad finne ska de klämmas åt.
SPLATT.
SPLATT.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Hmm, jag är inte medlem i FD så jag kan inte svara där men jag blev också rejält förbannad när jag såg programmet igår.
Tar mig friheten och citerar Krigarsjäl här:
Jag reagerade även starkt på att tjejen inte fick gå in på sitt rum och lyssna på musik när det var tv-dags. Det är ju ett sunt beteende med all den skit som sänds på tv.
Skall bli intressant att se om Fru Mengele är med i Debatt i dag.
Tar mig friheten och citerar Krigarsjäl här:
Ja, hon verkade helt sakna empati och hennes ständiga upprepande att "Flickan har utvecklats" fick mig att må illa. Man undrar vilka kriterier som ställs när man skall rekrytera en chef till "Stöd för funktionshindrade", förmåga till empati är uppenbarligen inte ett kriterie i alla fall.KrigarSjäl skrev:Den ansvarige, det perfekta exemplet på en ondskefull tant, den kyligt professionella damen ifråga heter Birgitta Fahlgren-Sylvén och är chef och arbetar med stöd för funktionshindrade i Uppsala kommun.
"Den personal som funnits kring flickan ville stödja och hjälpa henne", säger hon till Uppdrag gransknings reporter. Hon tar alltså personalen och deras övergrepp i försvar. Hela intervjun med megäran finns på SVT, kolla själva!
Jag vet inte vad ni får för vibbar av att se hennes snipiga munrörelser, men jag associerar genast till Gestapo och doktor Mengele. De är precis samma kyliga, professionella distans till människor som hon uppvisar.
Jag reagerade även starkt på att tjejen inte fick gå in på sitt rum och lyssna på musik när det var tv-dags. Det är ju ett sunt beteende med all den skit som sänds på tv.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
vad är det för jävla sätt att bråtta ner mongolider och ut-vecklings störda..
det finns ju andra sätt nämligen språket och försöka att prata med dem lungt och fint mm ..och endast i nödfall då lugnade medicinering
eller varför inte långa promenader eller tex ha ett lek rum dära de kan ta ut all sin ilska och få upplopp för sin energi i kroppen.
sådana dära gestapo fascist polis metoder hör hemma på beckomberga under 60 talet inte nu under 2008 nya vård och omsorg tids-period..
det finns ju andra sätt nämligen språket och försöka att prata med dem lungt och fint mm ..och endast i nödfall då lugnade medicinering
eller varför inte långa promenader eller tex ha ett lek rum dära de kan ta ut all sin ilska och få upplopp för sin energi i kroppen.
sådana dära gestapo fascist polis metoder hör hemma på beckomberga under 60 talet inte nu under 2008 nya vård och omsorg tids-period..
Karl skrev:Hmm, jag är inte medlem i FD så jag kan inte svara där men jag blev också rejält förbannad när jag såg programmet igår.
Tar mig friheten och citerar Krigarsjäl här:Ja, hon verkade helt sakna empati och hennes ständiga upprepande att "Flickan har utvecklats" fick mig att må illa. Man undrar vilka kriterier som ställs när man skall rekrytera en chef till "Stöd för funktionshindrade", förmåga till empati är uppenbarligen inte ett kriterie i alla fall.KrigarSjäl skrev:Den ansvarige, det perfekta exemplet på en ondskefull tant, den kyligt professionella damen ifråga heter Birgitta Fahlgren-Sylvén och är chef och arbetar med stöd för funktionshindrade i Uppsala kommun.
"Den personal som funnits kring flickan ville stödja och hjälpa henne", säger hon till Uppdrag gransknings reporter. Hon tar alltså personalen och deras övergrepp i försvar. Hela intervjun med megäran finns på SVT, kolla själva!
Jag vet inte vad ni får för vibbar av att se hennes snipiga munrörelser, men jag associerar genast till Gestapo och doktor Mengele. De är precis samma kyliga, professionella distans till människor som hon uppvisar.
ja hon är nog gift med Josef Mengele http://en.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele den Tanten det värsta var ju att hon nekade till allt nhä så ä det inte och slingrade sig och så.
och varför kunnde de inte få göra en utredning till varför de det gick som det gick sedan att mörka och hålla allt hemligt och så är jävligt fult det.
och de anhöriga fick tydligen inte heller ta del av någon information alls gällade vissa uppgifter av vad som sas mellan personalen i mellan.
Tack för tipset! Såg programmet igår och höll på att smälla av.
Vad den empatibefriade damen inte fattade var att flickan nog hade utvecklats trots fascist-metoderna, inte tack vare dem. Det var nog bara ren tur att hon inte dött av misshandeln. Vad skulle tanten säga då? "Men hon utvecklades i alla fall"?
Stor eloge dock till den kvinnliga experten i studion (Levin, hette hon inte det?) som påpekade att LSS-boenden inte är till för att utvecklas utan främst för att personen ska må bra.
Att själv få bestämma när man vill vakna, äta, duscha, se på TV tillhör ju de mest basala mänsliga rättigheterna men så fort man har otur och hamnar på fel institution så är man plötsligt livegen och får inte bestämma ens det allra minsta själv. Helt sjukt!
Vad den empatibefriade damen inte fattade var att flickan nog hade utvecklats trots fascist-metoderna, inte tack vare dem. Det var nog bara ren tur att hon inte dött av misshandeln. Vad skulle tanten säga då? "Men hon utvecklades i alla fall"?
Stor eloge dock till den kvinnliga experten i studion (Levin, hette hon inte det?) som påpekade att LSS-boenden inte är till för att utvecklas utan främst för att personen ska må bra.
Att själv få bestämma när man vill vakna, äta, duscha, se på TV tillhör ju de mest basala mänsliga rättigheterna men så fort man har otur och hamnar på fel institution så är man plötsligt livegen och får inte bestämma ens det allra minsta själv. Helt sjukt!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 12:05:09, redigerad totalt 1 gång.
Fast just gulagmetoder i sibirien, är inte det ... .ganska fascistiskt?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 12:05:11, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Fast just gulagmetoder i sibirien, är inte det ... .ganska fascistiskt?
det beror ju på vilka avskum och vilka svin man skickar ditt eller hur..
endast kontra-revolutionärer och överklass ,fascister och andra vidrag element som byråkrater ,mördare ,pedofiler ,våld-täkts männ kan
man alla deportera ditt omgående det eller ett nack
-skott i en kylig källare..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 12:05:11, redigerad totalt 1 gång.